Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w ocenie - dwumasa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam problem z autem, a ilu doradców, tyle wersji.

Otóż, po odpaleniu silnika, na luzie, cyklicznie co 3-4 sekundy czuję lekkie drgania - zatrzęsie, później znów jest kilka sekund normalnie i znów to samo. W trakcie jazdy czuć lekkie bujanie - zwłaszcza na kierownicy i skrzyni biegów. Wcześniej trzęsło się całe auto, jednak po wymianie opon zostało tylko to co opisuje. Przy prędkości >100 km/h problem delikatnie się nasila. Jeden z doradców polecił mi sposób na sprawdzenie koła dwumasowego - podjeżdżając pod górkę kazał wrzucić 3-4 bieg i bardzo niskich obrotach posłuchać czy nic nie stuka. Dość ryzykowna metoda, ale tak czy inaczej spróbowałem, do tego stopnia, że zdusiłem auto wjeżdżając na parking wielopoziomowy. Tuż przed zgaśnięciem silnika (z 2s.) faktycznie było słychać dość głośne stukanie. Dodatkowo odpalając i gasząc auto jakby nienaturalnie trzęsie budą. Pytanie do Was - czy Waszym zdaniem jest to sprzęgło, czy szukać innej przyczyny?

Dodam jeszcze coś, bo możliwe, że ma to związek. Jakiś czas temu w trasie, wyprzedzając TIRa na czwartym biegu depnąłem dość porządnie i auto przestało przyspieszać. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy. Stwierdziłem, że być może to wina paliwa, bo akurat zatankowałem na stacji krzak. Był spokój ze dwa miesiące. Z kolei około tygodnia temu jechałem ok 200 km i pod koniec trasy przy bardzo spokojnej jeździe stało się dokładnie to samo, przy czym w tym wypadku jadąc około 90km/h po prostu zauważyłem, że po dodaniu gazu auto nie chce przyspieszać. To samo co wcześniej - zgaszenie i odpalenie, rozwiązało problem. Jednocześnie nie zaświeciła się żadna z kontrolek. Przypuszczam, że są to dwie zupełnie odrębne kwestie, no ale na wypadek gdyby coś to komuś mówiło, opisuję to za jednym zamachem.

Z góry dziękuję za poradę.

Edytowane przez namaseo
Opublikowano

ad 2 Wyglada na przeładowanie turbawki.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Też mi się wydało to prawdopodobne. Mam pod nosem serwis turbo, podjadę na diagnozę z tym jak tylko trochę grosza się zluźni. A nie może mieć z tym związku np. zapchany EGR?

Opublikowano

Miałem uszkodzony egr ( wytarły sie plastikowe elementy) i na początku zachowywał sie że po zgaszeniu auta wszystko wracało do normy ale później to ni hu nie chciał załapać diagnoza komputerowa potwierdziła ze to egr i nie potrzebnie go zmnieniałem a mogłem go zaślepić

Opublikowano

No właśnie, sporo tych możliwych powodów. Zamówiłem już sobie kabelek i spróbuję sam zobaczyć co komputer pokaże. Mimo wszystko jestem również mocno ciekaw co myślicie też o tych drganiach. Byłem już u dwóch mechaników i jak to bywa - najlepiej wymienić pół auta żeby się przekonać...


ad 2 Wyglada na przeładowanie turbawki.

VAG-COM potwierdził to o czym pisałeś - kod błędu 17965

Opublikowano

kolego ja też szukałem objawów lekkiego bujania byłem skłonny przy 120tyś wymienić sprzegło dwu mase tez jeździłem od mechanika do mechanika. Teraz dobijam do 200 tyś

i te objawy są takie same jak wcześniej no może troche bardziej telepie ale to bedzie wina kończącej sie poduszki pod silnikiem. Jaki masz przebieg?

Opublikowano

Mam pow. 260k Dwumas z tego co mi wiadomo był kilka lat temu robiony, ale to akurat nie ma znaczenia, bo jednemu wytrzyma rok, a innemu 10 lat, zależy od jazdy. Poduszki - myślałem o tym, ale ale nowe oryginalne podobno ponad tysiaka, a z kolei używki mogę trafić na wykończeniu. Gdybym z drugiej strony miał pewność, że to to, wiadomo opłaciłoby się bardziej niż sprzęgło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...