Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 zbieżność tył


fox1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do was pytanie odnośnie mojej belki tylnej chodzi o to że mam złą zbieżność -0,35 i jeszcze na dodatek belka jest przesunięta patrząc od tyłu samochodu w lewą stronę, czyli jedno kolo jest bardziej wysunięte a drugie bardzie schowane. czy jeżeli wymienię gumowe tuleje coś się może poprawić, dodam że nie odczuwam żadnych rzutów tyłu na zakrętach samochód prowadzi się stabilnie, chodzi mi o tą zbieżność czy da rade coś z tym zrobić czy tylko nowa belka.

Już jedną kupiłem niby 100% sprawna ale sytuacja jest jeszcze gorsza tzn zbieżność jest gorsza niż na starej bo -1.3

I czy da radę coś zrobić z tą belką bo na nowej ona się nie wyśrodkowała dalej była przesunięta tak jak stara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobnie tylko lewe koło było bardziej zchowane, poluzowałem śruby od belki i jakieś prawie 5mm przesunąłem w lewo, "regulacja" góra / dół (cofanie koła) jakieś 1mm. Na dziurach i śliskim tył uciekał w prawo, teraz jest oki, diagności oczywiście że belka krzywa a tyłu się nie reguluje, a tu proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobnie tylko lewe koło było bardziej zchowane, poluzowałem śruby od belki i jakieś prawie 5mm przesunąłem w lewo, "regulacja" góra / dół (cofanie koła) jakieś 1mm. Na dziurach i śliskim tył uciekał w prawo, teraz jest oki, diagności oczywiście że belka krzywa a tyłu się nie reguluje, a tu proszę.

mam ten sam problem, wozi mi dupe na sliskim, wszystko pozmienialem dalej to samo ... sam ustawiales ta belke czy na zbieznosci? mi prawa strona siedzi dobre 5mm bardziej... daj jakies info odnosnie tego jak to ugryzc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem sam. Tył musi stać na kołkach/koziołkach, tak abyś mógł przesuwać swobodnie belkę. Luzujesz wszystkie śruby od belki, ustawiasz w lewo/prawo i bardzo ważna jest ta odległość zaznaczona na zdjęciu. Ja ustawiłem tą odległość suwmiarką (z obu stron taką samą - chyba z prawej miałem większą). Efekt jest odczuwalny od razu, ja miałem tak jak prawymi kołami najeżdżałem na studzienki, albo jakąś nierówność to tył przeskakiwał w prawo, niestabilny na koleinach, śliskim, mokre pasy (amory nówki, tuleje oki - ogólnie brak luzów, zbieżność ustawiana z wydrukiem). Teraz kolosalna poprawa. Borykałem się z tym problemem z półtora roku, z czego wymieniłem belkę i d*pa żadnej poprawy nie było. U mnie to pomogło. Jak ustawisz napisz czy się udało i pomogło. Pozdr.

61e8e146da0784c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniete, wyregulowalem belke ze teraz oba kola sa na równo no i ta odleglosc o ktorej pisales. Nareszcie jest git, tyle czasu meczarni wymieniania calego zawieszenia... przesunąłem dobre pare mm. Dzieki kolego, flaszka ze mnie leci :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem sam. Tył musi stać na kołkach/koziołkach, tak abyś mógł przesuwać swobodnie belkę. Luzujesz wszystkie śruby od belki, ustawiasz w lewo/prawo i bardzo ważna jest ta odległość zaznaczona na zdjęciu.

witaj!

co rozumiesz przez pojęcie "wszystkie śruby od belki"? chodzi Ci o śruby którymi belkę przykręca się do uchwytów (te które idą przez gumowo-metalowe) tuleje? czy śruby od uchwytów belki, które przykręcają je do karoserii?

też mam podobny problem, mam schowane lewe tyle koło do środka (jakby chciało skręcać w prawo), przez to jazda z prędkością po łuku w prawo i po śliskim jest średnio bezpieczna, bo czuć, że auto niestabilen i nie wiem, czy mam krzywą belkę, czy przestawioną, czy może krzywą piastę (czop), zresztą nie wiem czy to możliwe, żeby ugiąć czop.... Dodam, że tuleje w belce nawet wymieniłem na Lem... i amortyzatory też i dalej to samo...

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak myślałem na logikę, ale wolałem sie upewnić. Czyli jednym słowem znaczy, że projektant przewidział otwory nieco większe niż sruby i dał opcję regulacji.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie regulacja na srubach nic nie dala. Jedz na geometrie mnie tez to czeka bo tak to mozna wrozyc bez konca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i mam potwierdzone ze lewe kolo się chowa. Nierownoległość osi tez jakaś wyszła, więc próba nie strzelba, wypalić nie musi.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będę robił pomiary/działania, postaram się napisać wieczorem co ewentualnie udało się zrobic.

Nie udało mi się napisać w sobotę, brak czasu.

Do rzeczy. Zrobiłem tak jak polecaliscie, odkreciłem wszystkie sruby od mocowań belki do karoserii. Odkrecajac sruby od strony kierowcy od razu usłyszałem coś na rodzaj kliknięcia, jakby coś odskoczylo w kierunku na zewnątrz.

Ustawiłem wszystko zgodnie z zaleceniami, wyrównałem koła względem szerokości auta i stwierdzam że sytuacja się poprawiła, nie rzuca, auto na koleinach i studzienkach jest stabilniejsze.

Dodam że sruby mocujące wszystko do karoserii były dokręcone dość lekko, nie wiem czy tak powinno być.

Mimo wszystko wydaje mi się, że jeszcze nie wszystko jest ok. W związku z tym pytanie, czy uszkodzone łożysko albo czop piasty (np wygiecie, o ile to mozliwe) może mieć wpływ na geometrię?

Dodam że belkę w aucie dokładnie zmierzył porównując z inną, pewną. Wymiary się zgadzaly, moja belka wydaje się być ok.

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...