Skocz do zawartości
IGNOROWANY

straszne rzucanie po odpaleniu po postoju


massann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu borykam się z pewnym dość ciężkim problemem w moim audi. Mianowicie po odpaleniu po dłuższym postoju auto strasznie rzuca nie pali na wszystkie cylindry. Po dłuższej chwili lub przygazowaniu wszystko wraca do normy. Dodam tez ze troche przy tym puszcza dymka (choć sam nie wiem czy to nie para) i trochę ubywa mi płynu.

Pierwszy mechanik stwierdził wtryski, dał do czyszczenia ale to nic nie pomogło (tłumaczył ze były zapchane i tak trzeba było ehh)

Pojechałem do innego ten ze uszczelka pod głowicą, Zrobił test na spalin w zbiorniczku i sprawdził kompresje w cylindrach, wszystko ok. Jedyne co go dziwiło to czerwony nalot na świecach na 1 i 2 cylindrze. Więc zabrał się za tą uszczelkę. Tylko splanował głowice bez testów i po tej naprawie auto może z tydzień dobrze działało i coraz częściej w mniejszych stadiach się to pokazywało aż wróciło do tego samego (7-10dni od wymiany)

Pojechałem do niego ponownie a on ze to na pewno to jeszcze turbina puszcza wodę do komory spalania i odłączył od niej płyn chłodniczy żeby sprawdzić czy będzie dobrze i było. Potem z powrotem podłączył wodę żeby zobaczyć czy objawy wrócą ale nie wracały tak z tydzień. I co dziwnego zauważyłem problem powracał jak było już mało wody w zbiorniczku a po dolaniu znikał na kilka dni i znów dolanie i tak wkoło.

W międzyczasie padła pompa wody a po jej wymianie problem juz jest na stałe. jedynie pomaga odkręcenie korka wlewu płynu i odpowietrzenie układu po przejażdżce,

Często po dłuższym postoju tak z 2 dni muszę mu czyścić świece bo strasznie potem zrywa przy przyspieszaniu (mówia ze to przez wode mechanicy i ze rdza na swiecach...) i mruga check engine P0171 lub zapala sie na stałe...

Ja juz sam nie wiem co jest.. nie spie po nocach czytam ale rady na to moje 1.8t nie mam.. Nie chciałbym go sprzedawać ale jak nie pomożecie to będę już musiał się z nim pożegnać.

PS Czy turbina moze puszczać płyn do komory spalania w trakcie jazdy jak i na postoju? Czy może byc za duże ciśnienie w układnie chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda moze ubywac kruccami moze gdzies jest nieszczelnie. jezeli cos nie tak z glowica czy turbo to by dymil na bialo strasznie.moze ci wtryski gazowe puszczaja gaz lu7b cos nie tak lpg zestrojone. proponowal bym po jezdzic na pb z gasic auto na pb i zobaczyc co sie bedzie dzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd mówi o niesprawny przepływomierzu. Odepnij wtyczkę i zobacz co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mam to samo. Odpalam to telepie niesamowicie silnikiem. Do patrzyłem się że mi drugą świecę zalewa. Plynu ubywa ale jest maly wyciek. Stawiam na peknieta glowice lub puszczajacy wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj wtryski robilem to nie one a co do glowicy to moj slaby mechanik nie dal glowicy do testow tylko ja splanowal bo mowil ze uszczelka i nic sie nie zmienilo...

Teraz on chce turbine robic..

Ostatnio jak mam ful plynu to mi ustalo ale jak w zbiorniczku jest malo plynu to wracaja objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznych tych mechaników masz, nie rób turbiny bo nie może ona być powodem ubywania płynu i dostawania się płynu do komory spalania, nie ma fizycznie takiej możliwości. Jesli faktycznie płyn dostaje się do komory spalania to albo głowicą albo pękniety blok. Po dłuższym postoju świece są mokre od płynu? Te testy z odłaczniem płynu do turbiny to już wogóle jakaś fantastyka i przez to mogłeś skrócić zywot dobrej turbiny. Poza tym daj odczyt tego błedu z vaga bo p0171 za wiele nie mówi...

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak. Odpalam samochód, nawet po 3 godzinach i telepie. Odkręcam świecę(już wiem, że druga) i jest mokra, zaglądam w cylinder mokro. Beenzyną z niej nie czuć, a więc płyn, Ubytki są, bo mam delikatny wyciek z termostatu, ale nie są to kolosalne ubytki. Co najlepsze, nie kopci na biało, nie bombluje w płynie, nie zapowietrza, nie wyrzuca go, ogrzewanie ok, temperatura ok. Poprostu brak typowych objawów uszczelki...

Massan zrób tak. Odpal silnik, jak telepie to go zgaś i wykręć wszystkie świece i patrz na nie jak wyglądają, któraś będzie mokra. Wąchaj w czym, ale na 99% będzie to płyn.
Teraz to już z górki, bo zostanie określić tylko którędy leci płyn. Uszczelka, głowica lub blok. w BFB podobno lubią pękać głowice :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...