Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie na zimnym,czuć ropę.[b5 1.9 AFN]


Mateusz Bekier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Moja b5 Przy zapalaniu na zimnym silniku dymi na niebiesko.Trochę mnie to irytuje...

Dodam że EGR Turbina i kolektor są czyste.

Jaka może być przyczyna? Proszę o podpowiedzi.Dziekuję z góry i pozdrawiam wszystkich :hi:


Dodam tylko że auto ma wycięty katalizator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyłeś te ciśnienie w tych cylindrach od tego trzeba zacząć głowica puszcza olej na cylindry przez uszczelniacze zawarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyłeś te ciśnienie w tych cylindrach od tego trzeba zacząć głowica puszcza olej na cylindry przez uszczelniacze zawarowe

Witam ponownie.

Ciśnienie na garach jak było nieznane tak nadal jest nie zmierzone.Pracuję długo do późnych godzin.A auta boję się zostawiać "byle komu.."

Sam zrobię, to przynajmniej wiem że mogę jechać bez obaw.Takie czasy.

Pojeździłem troszkę.Auto mam od niedawna.Pierwsze emocje opadły,Pierwsze 10000km pękło,Więc wracam do tematu dymiącego avanta.

Jeżeli chodzi o spalanie oleju na przejechane 4000 Km. od wymiany rozrządu ubytek jest bardzo mały tak bym to określił. Dodam zdjęcia..

http://www.directupload.net/file/d/4159/famianru_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4159/8fd7j8qc_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4159/r9buhnmx_jpg.htm

Zauważyłem że przy jeździe na zewnątrz autka słychać delikatne świstanie. I tu stawiam duży znak zapytania? Czy dymienie może być przez nieszczelny dolot?Leciwą suszarkę? Czy zaworki i przedmuchy na głowicy?

Gość który sprzedawał mi B5 mówił że suszarka była robiona 2 lata temu.Sam ją wyjmowałem przy okazji wymiany rozrządu.Wyczyściłem kierownice geometrii, wizualnie nie widziałem żadnych niepokojących objawów zużycia: wirnik bez luzów,łopatki całe nie zeszlifowane.

Jeżeli chodzi o dolot to... Kolega ma Paseratti b5 1.9 AHH Troszkę mniej kuca ale silnik podobny sprawdzałem jak u niego puchną węże od doładowania a jak to wygląda u mnie.

Zaobserwowałem że u niego wyraźnie bardziej twardnieją przewody niż u mnie w quattro. Stąd moje pytanie jak sprawdzić skutecznie doładowanie? Trzymać auto na 3500 i szukać dziury pianką do nieszczelności? czy jest jakiś inny sposób? Pod maską nie słychać żadnych świstów,dopiero jak ktoś jedzie a ja stoję obok lub niedaleko ;)

LOGI TURBINKI:

http://www.directupload.net/file/d/4116/pioa37mw_png.htm

http://www.directupload.net/file/d/4116/jtcqvut2_png.htm

Opiszę dokładnie dymienie.Postaram się wrzucić jakiś filmik tylko muszę go w dzień nakręcić

Autko nie ma kata, jest zamiennik katalizatora. jak odpalę na zimnym dymi na biało nie jakoś kosmicznie ale wyraźnie widać. kiedy się zagrzeje za każdym razem kiedy dodam gazu do 3000 z tłumika wydobywa się czarna chmurka , powiedzmy w przybliżeniu 1x1 metr kwadratowy lub sześcienny jak wolicie :decayed:

Przy ruszaniu z miejsca dodaję gazu do 2500-3000 obr. i następny bieg. Cały czas kiedy pedał jest w podłodze widać za autem czarną ścieżkę. Postaram się o jakieś filmiki.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Edytowane przez Mateusz Bekier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie powodują nieszczelności dolotu, zły kat wtrysku zła dawka i milion innych spraw. Zrób logi a wszystko ci powiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze jesteś nowy więc opisze ci jakie i w jaki sposób masz zrobić logi.

Statyczne: 01,03,04,07,11,13 logujesz po 10s nie dotykając gazu na rozgrzanym silniku (90C) i wszystkie odbiorniki prądu wyłaczone kazda grupa oddzielnie a nie 3 na raz

BS: 00,03,11 logujesz po 20s tak samo jak wyzej.

Dynamiczne: 01,03,08,10,11, logujesz na 3 biegu 1500rpm - 4000rpm pedał cały czas w podłogę jak ujmiesz gazu to wywalasz plik i powtarzasz tak aby był cały czas w podłodze, nie loguj rozpędzania od 0 tylko 3 bieg 1500-4000 nic więcej, reszta jak wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Windows 10 grupa BS jest poza zassiegiem...

Macie Jakieś pomysły?

Mam Windows 10 grupa BS jest poza zassiegiem...

Macie Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po małej przerwie.

Mam wolną chwilę więc ogarnąłem VAG'a Porobiłem logi i zaraz postaram się wam pokazać jak bije serduszko mojego avanta. :naughty:


Logi statyczne:

01- http://vaglog.pl/log_241200.html

03- http://vaglog.pl/log_241201.html

04- http://vaglog.pl/log_241202.html

07- http://vaglog.pl/log_241198.html

11- http://vaglog.pl/log_241197.html

13- http://vaglog.pl/log_241199.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła nawiewy itp miałeś włączone podczas robienia grupy 001 ? Jeżeli tak to masz złą dawkę przez co silnik może drgać. Jeżeli nie to jest taka na pograniczu.

EGR wygląda na zaślepiony, albo przepływka zawyża. Korekcje też nie są za dobre. Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi grupa BS:

00- http://vaglog.pl/log_241205.html

03- http://vaglog.pl/log_241204.html

11- http://vaglog.pl/log_241203.html


Podczas robienia logów miałem wszystkie odbiorniki wyłączone poza światłami do jazdy dziennej. Niestety nie ma jak ich zgasić ;)


EGR był czyszczony razem z kolektorem jakieś 1.5 miesiaca temu.

Nie jest zaślepiony.


Ciśnienia na garkach nie mierzyłem. Chciałem zacząć od rzeczy które mogę sam ogarnąć


Światła nawiewy itp miałeś włączone podczas robienia grupy 001 ? Jeżeli tak to masz złą dawkę przez co silnik może drgać. Jeżeli nie to jest taka na pograniczu.

EGR wygląda na zaślepiony, albo przepływka zawyża. Korekcje też nie są za dobre. Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach ?P

Kolego 'tomasz102' Przepraszam ale nic konkretnego nie napisałeś. Proszę o analizę kogoś kto pomorze mi w diagnostyce profesjonalnie. Bo to że parametry logów korekcji kąta i dawki paliwa są na granicy wie każdy kto umie zamieścić logi na stronie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi grupa BS:

00- http://vaglog.pl/log_241205.html

03- http://vaglog.pl/log_241204.html

11- http://vaglog.pl/log_241203.html

Podczas robienia logów miałem wszystkie odbiorniki wyłączone poza światłami do jazdy dziennej. Niestety nie ma jak ich zgasić ;)

EGR był czyszczony razem z kolektorem jakieś 1.5 miesiaca temu.

Nie jest zaślepiony.

Ciśnienia na garkach nie mierzyłem. Chciałem zacząć od rzeczy które mogę sam ogarnąć

Światła nawiewy itp miałeś włączone podczas robienia grupy 001 ? Jeżeli tak to masz złą dawkę przez co silnik może drgać. Jeżeli nie to jest taka na pograniczu.

EGR wygląda na zaślepiony, albo przepływka zawyża. Korekcje też nie są za dobre. Sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach ?P

Kolego 'tomasz102' Przepraszam ale nic konkretnego nie napisałeś. Proszę o analizę kogoś kto pomorze mi w diagnostyce profesjonalnie. Bo to że parametry logów korekcji kąta i dawki paliwa są na granicy wie każdy kto umie zamieścić logi na stronie.Pozdrawiam

To może wrzuć konkretne kompletne logi w jednym poście. Uwierz mi, że nikt nie zrobi diagnostyki profesionalnej na podstawie kilku logów :) Liczysz, że ktoś Ci powie, że zła korekcja oznacza tylko walnięte wtryski ? Albo napiszesz świst i każdy sobie go wyobrazi ? Może nagraj ? Zamiast wrzucać logi z worda jako screen zacznij zmiany od siebie, a później żądaj rzeczowej odpowiedzi.

Potwierdzam poniższe słowa :)

Dymienie powodują nieszczelności dolotu, zły kat wtrysku zła dawka i milion innych spraw. Zrób logi a wszystko ci powiemy.
Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początku chciałem przeprosić wszystkich którzy czytali ten post i chcieli mi pomóc.Byłem po imprezce i nie powinienem zbliżać się do kompa po alkoholu.Jest mi przykro że obraziłem was Panowie.Jestem nowy na forum i obiecuję pilnie słuchać waszych rad.

Jutro postaram się o kompletne logi dynamiczne.


Logi dynamiczne robione na 3 biegu. Jeździłem w nocy na włączonych światłach bez radia i zbędnych odbiorników prądu.

01 http://vaglog.pl/log_241770.html

03 http://vaglog.pl/log_241771.html

08 http://vaglog.pl/log_241974.html

10 http://vaglog.pl/log_241975.html

11 http://vaglog.pl/log_241768.html

Tak to wygląda.

Proszę o wskazówki i pozdrawiam forumowiczów!

Edytowane przez Mateusz Bekier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ładnie wstaje, przepływka jest podejrzana daje max wartość a tak nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływki... Auto było dzwonione i przepływka była wymieniona bo napisy ma markerem.Możliwe że nie działała już po naprawie wykonanej tamtej zimy.

Wymienić? tylko na co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest zamienić od kogoś i zrobić logi. Druga opcja jaka jest to ze masz dziure w dolocie i dlatego jest duzy przepływ powietrza ale w takim wypadku przeważnie jest duze ograniczenie dymienia i turbo pózno wstaje, u ciebie jest tylko wysoka ilość powietrza.

Przepływka w twoim silniku powinna mierzyć max do 1050 a u ciebie wali granicznymi wartościami jesli jest wymieniana to moze ktoś wsadził nie od takiego silnika, podaj numery tej przepływki i sprawdzimy w etce od czego to.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam zdjęcie numerów przepływomierza:

http://www.directupload.net/file/d/4194/os37z5ix_jpg.htm

Spróbuje podmienić przepływkę, mam na podwórku [Paska B5 1.9 AHH]

sprawdzę to jutro ;)

Edytowane przez Mateusz Bekier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AHH ma 90km wiec watpie zeby dobrze mierzyła choć nigdy nie robiłem takich testów

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...