Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzanie się silnika ADR


misiaks94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was drodzy forumowicze,

Po piewsze chciałbym się z wami serdecznie przywitać :)

Wiem było już na tym forum kilka podobnych sytuacji ale jednak nie potrafię sobie z tym poradzić, mianowicie moje Audi 1.8 ADR 96r grzeje się, wymieniłem już uszczelkę pod głowicą wraz z planowaniem i sprawdzeniem samej głowicy, czujniki temperatury, termostat, pompę wody wszystko oryginalne z ASO i wszystko działa ale i tak temperatura zamiast te 90 osiąga 95 stopni sprawdzane komputerem i na klimatronicu kanał 49 i tak sie utrzymuje czasami podejdzie do 115 ale spadnie do 95 stopni.

Dodam także, że przed wymianą była taka sama sytuacja oraz zarówno przy założonym termostacie jak i bez temperatura taka sama wszystkie węże gorące. Może wy macie jakieś pomysły co to może być.

Proszę o wyrozumiałość ponieważ, jest to mój pierwszy post.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i liczę na jakieś pomysły co do tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz wszystko z aso jedynie jaki pomysł mi przychodzi skoro masz wszystko oryginalne z aso to ominąć nagrzewnice podpinając dwa węże ze sobą na próbę może nagrzewnica jest zapchana i obieg płynu jest gorszy i stąd wzrost temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje, jutro po pracy spróbuje tak zrobić ale jeśli leci gorące powietrze z ogrzewania to nie znaczy, że nagrzewnica jest drożna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może oznaczać że właśnie nagrzewnica jest niewystarczająco drożna. Na przykład zakamieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki w takim razie spróbuje tak zrobić jak proponował kolega goldi :)


Niestety nic to nie pomogło byłem nawet na płukaniu chłodnicy, według mechaników u których byłem wszystko jest w porządku ale jednak nie jest bo doszedł nowy problem mianowicie zaczyna gotować płyn i zamiast już 95 stopni już wrasta na 100, wrzuciłem już ponad 1000zł w ten układ chłodzenia a jest coraz gorzej, koledzy i koleżanki może jeszcze jakieś pomysły macie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro temperatura wzrasta do 100 stopni i zaczyna gotować płyn to termostat się pewnie nie otwiera do końca może raz na tyśiąc szt trafiłeś na wadliwy termostat mimo że oryginał. Albo jest zbyt słaby obieg płynu wyjmij ten termostat zobacz co się będzie działo czy dalej będzie się gotował płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też u Siebie w ADR mam tak, że temp leciutko mi wzrasta ponad 90 stopni, nie przeszkadza mi to.

Mechanik mi mówił, ze mam włożony termostat,który otwiera się przy 95 stopniach i nie ma możliwości aby temp stała przy 90 stopniach.

Olewam to i jeżdżę. Jak wskazówka stoi troszkę ponad 90 stopni to po co się martwić? Gorzej jak by podchodziła do czerwonej wskazówki, a tak sikać na to ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego K232 tylko niestety problem polega na tym, ze temperatura nie ważne czy w korku czy na autostradzie auto potrafi zlapac temperature 115-120 stopni i nie chce zejść, troche spadnie i znowu rośnie objaw zauważyłem w sobotę i zamiast trzymajacych 95 stopni i ewentualnie rosnącej od tej temperatury zmienilo sie ze zakres zaczyna sie od 102 stopni, już naprawdę nie wiem co robić.

A termostat się normalnie otwiera przy 87 stopniach i do konca przy wyższej temperaturze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, jeżeli tak to nie mam pojęcia.

Kiedyś miałem hondę civic, też mi temp podchodziła pod czerwoną kreskę, opadała i tak w kółko, dolałem płynu chłodniczego tak jak ma być, zrobiłem z 50 km i zapełniał się płynem cały zbiorniczek, wywalało z chłodnicy płyn do zbiorniczka, uszczelka pod głowicą dobra, auto nie dymiło nic się nie działo nikt nie wiedział co zrobić..

Nawet mistrze w sziku nie potrafili pomóc :D nikt po prostu nikt nie wiedział o co chodzi, mierzyli temp laserem w wężach chłodniczych, wszystko było dobrze, no nic się nie dało zrobić, ale układu też nie dało się odpowietrzyć, w końcu auto sprzedałem i spokój ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpowietrzenia wszystko wygląda dobrze a sprzedawać tego audi już nie chce wszystko ładnie zrobione tylko ta temperatura, wiem zapomniałem wspomnieć że mam gaz zamontowany więc udało mi się odłączyć przewody od chłodzenia chyba reduktora i połączyłem ze sobą i całkowicie wyłączyłem gaz z obiegu poprzez wyciągnięcie bezpiecznika i powiem że coś to pomogło temperatura dalej na czujniku 102 stopnie ale nie podchodzi pod 120 póki co stał na odpalonym silniku ponad godzine gdzie normalnie już gotował a tu w zbiorniku taka letnia woda a chłodnica ciepła i teraz sam zgłupiałem :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś z gazem?

Może po prostu miałeś źle wpięte wężyki od chłodnicy do reduktora?

Też to przerabiałem ze źle podpiętymi wężykami w reduktorze.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko szkoda, że temperatura wynosi 102 stopnie nawet w trasie i w taki mróz ale jeszcze pokombinuje może czujnik temperatury silnika jest lipny i oszukuje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj szukaj, szkoda, że tak mało osób się wypowiada, zawsze się jakaś Mądra rada przyda :)

Powodzonka ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy. Jestem nowy także może troszkę nie na temat ale podpinam się. W mojej a4 padła pompa wody. Mechanik oczywiście zasugerował wymianę rozrządu na co nie zgodziłem się ponieważ 20 tyś temu był wymieniany. Zdecydowałem się na wymianę samej pompy i teraz jest pytanie: mechanik twierdzi że uszkodzony jest , jak to sam nazwał ''napinacz paska wiskowego''. szukam tego na necie ale nigdzie nie mogę znaleźć. Jak to się poprawnie nazywa bo już zaczynam sobie włosy z głowy rwać. Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :) mam nadzieję że w końcu rozwiąże ten problem

a jak łapie ci taka temperaturę to włącza się wiatrak elektryczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wlaśnie nie włącza się i tego nie rozumie bo niby wymieniłem czujnik na chłodnicy bo on chyba za to odpowiada ale nic ale jak włącze klime to rusza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rusza bo klima nim steruje.skoro wymieniłeś ten czujnik to może chłodnica jest zawalona.a wiskoza skleja przy takiej temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne.nowa chłodnica,termowłacznik tez.sprawdź czy na krótko zadziała wiatrak.odepnij wtyczkę i zewrzyj styki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...