Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Powrót z oleju mineralnego na syntetyk/półsyntetyk


k232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Kia Cerato 2005r. 1.5 CRDI TDI Auto od nowości kupione w Salonie ja jestem 1 właścicielem, przejechane ma na tą chwilę 135 tyś km.

Potrzebuję się dowiedzieć jednej rzeczy.

Wlewany był tam olej syntetyczny, później mamuśka zajechała do majstra i tamten nagle powiedział, że pasuje wlewać już półsyntetyk ale przy wymianie pomylił się i wlał mineralny.. Za jakiś miesiąc pojechałem do brata teścia, który pracuje w sziku jako Mechanik, zobaczył na kartce olejowej , że wlany został minerał, złapał się za głowę i natychmiast kazał jechać zmienić na półsyntetyk przynajmniej, później też gdzieś po 3 miesiącach znowu wymiana oleju, żeby się to jakoś wyczyściło z tego minerału.. teraz pytanie, czy można zrobić płukankę jakąś i wlewać Syntetyk czy już nie można wrócić? Nie chcę, żeby mi się zaczął silnik rozszczelniać itp... Magików w tej sprawie proszę o pomoc! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałeś na tym oleju niewiele więc jak zrobisz płukankę to wystarczy. Potem zalej olej taki jak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spuscic mineralny, wymienic filter i zalac nowe wlasciwe oleum najlepiej syntetyk.

nie ma co kombinowac i dopisywac mineralnemu olejowi ideologii. ta objetosc oleju mineralnego ktora pozostanie w roznych zakamarkach, natychmiast rozpusci sie w nowozalanym oleju.

to co jest niekorzystne w olejach mineralnych, to:

1. nizsza odpornosc na udary termiczne, w dieslach nie ma az tak istotnego problemu.

2. chlonnosc do neutralizacji rozpuszczalnych produktow spalania.

3. wyzsza lepkosc w niskich temperaturach i nizsza przy przy przegrzaniu silnika.

4. nizsza wartosc HTHS.

5. gorsze wlasnosci myjace, rozwiazaniem jest czestsza wymiana oleju niz wynikaloby

6. produkty spalania oleju osadzajace sie na koncowkach wtryskiwaczy

generalnie wiekszym problemem dla silnika jest eksploatacja silnika zalanego olejem mineralnym ( tymbardziej ze spodziewam sie ze ten olej nie spelnia normy producenta pojazdu) niz sam fakt wymiany na syntetyczny....

zawsze najwazniejsze aby byly spelnione wymogi lepkosciowe i norma producenta pojazdu.

natomiast to co moge doradzic, warto wydac pare zl wiecej, na olej syntetyczny, np. motul. dla Kia 1,5 crdi jest polecany np. motul xclean 5w30 z norma, BMW, Mercedes. (common rail).

Wtryski ani turbina tanie nie sa.... a roznica w cenie polsyntetyk/syntetyk niewielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taki motul 5w30 mam wlać?

Wystarczy przy następnej zmianie wlać syntetyk i zmienić filtr czy dla pewności zrobić płukanke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki mineral nalal mechanik?

olej od razu, a bezwzglednie przed pierwszymi przymrozkami.

plukanke sobie daruj. zdarzalo mi sie plukac silnik wlasnie mineralem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cholera to nie było tak jak napisałem, gość zalał minerał, mamuśka nie wiedziała i jeździła na minerale rok czasu, później po roku zmieniony na półsyntetyk i później po 3 miesiącach znowu zmiana na półsyntetyk, czy po takim czasie na minerale można zmienić na ten Pełny syntetyk?

Coś takiego znalazłem. Zalecane przez serwis : Lotos Quazar 5W30

Musashi Ty polecasz ten niżej?

i-motul-8100-x-clean-c3-5w30-5l.jpg?=b13

Coś takiego jak pisałeś wyżej?

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem ze ma byc norma dla BMW, Mercedes, to jest olej do silnikow z pompowtryskiwaczami i do tego lowsaps, czyli filtr czastek stalych, więc drozszy, a do twojego silnika nie lepszy.

olej podalem przykladowy, jezdze na motulu od lat. dobrej frmy, ale olejow dobrych jest wiecej, np. millers oil, liqui moly, amsoil,

to oleje rzadziej podrabiane, niz castrole, elfy, shelle, mobile, poza tym nie lubie masówki okraszonej komercją, czy tam odwrotnie.... :cool1:

btw. o ile dobrze pamieta, kia zaleca wymiane oleju co 7500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...