Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lampy tylne LED, choinka :/


pionti2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy

Ostatnio kupiłem na allegro używane lampy LED. Wyglądają jak te: http://skottuning.com/a4-b6-8e-lampy-tylne/802147-lampy-tylne-led-audi-a4-8e-sedan-01-04-czerwone-przezroczyste.html

Sprzedawca zapewnia, że lampy są sprawne.

Po podłączeniu do samochodu dostałem istną choinkę, zarówno z tyłu samochodu jak i na FISIE.

Przy wyłączonym silniku postojówki migają. Po zapaleniu silnika zaczynają świeć. Czasami gasną. Trzeba wyłączyć zapłon i włączyć na nowo aby ponownie zaświeciły (zauważyłem, że jest to wynikiem odłączania zasilania lamp przez sterownik samochodu).

Dodatkowo czasami np. przy migającym kierunkowskazie na przemian miga światło postojowe (w sumie fajnie to wygląda :), ale tak nie może być :/)

No i oczywiście na FIS pełno błędów o przepalonych żarówkach.

Czytałem posty na temat wlutowania rezystorów, ale patrząc na układ lamp, to tam już jakieś rezystory fabryczne są.

Czy da się coś z tym zrobić? Czy da się przy pomocy VAG wyłączyć diagnostykę oświetlenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 nie ma możliwości wykodowania. Zostają Ci rezystory ale radził bym Ci uważać z nimi bo są zazwyczaj kiepskiej jakości i źle dobrane mogą Ci nawet samochód spalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 nie ma możliwości wykodowania. Zostają Ci rezystory ale radził bym Ci uważać z nimi bo są zazwyczaj kiepskiej jakości i źle dobrane mogą Ci nawet samochód spalić

Spalić samochód? Łoł, piszesz o instalacji w samochodzie czy module świateł który defacto już raz zmieniałem bo mi go coś wykończyło (albo wycieraczki, albo xenony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód te cholerstwa czyli rezystory potrafią się grzać do b. wysokich temperatur a w okolicy masz sporo materiału z tapicerki i zbiornik paliwa wraz z wlewem i odpowietrzeniem....

Nie jednemu koledze potrafiły popalić lub potopić np. lampy z przodu (i to jedna żaróweczka postojowa z rezystorem) lub potopić instalację.

Co dopiero kilka na lampę.

Więc tu przy doborze zalecął bym ci rozwagę bo chińskiego dziadostwa jest o od groma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczy przekaźnik zamiast żarówki i po nim można nawet latarnie morska na leda wstawić.

Moje lampy z tyłu wyglądają tak: http://postimg.org/image/o8vaqhvp9/

http://postimg.org/image/5jqxc81dt/

Już jest tu zamontowany jakiś układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez byl a musialem dokladac rszyztory

Możesz opisać szczegóły. Jaka oporność rezystorów? Jak ją ustaliłeś? Jak dołożyłeś rezystory, równolegle, szeregowo? Masz jakieś zdjęcia?

Znacie może kogoś z okolic Mielca, Dębicy kto ogarnął by temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalilem metoda prob i bledow montarz na kzyrz czyli jeden koniec do plusa drugi do minusa,zeby zminimalizowac ryzyko pozaru ,umiejscowilem je na zewnatrz miedzy lampa,a karoseria,opornosci podam jak sciagne lampe bo nie pamietam ,robilem to 2 lata temu i lata do tej pory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłbym wdzięczny jakie mniej więcej mogą być to oporności.

Dla testu zamontowałem równolegle żarówkę i błędy na FIS zgasły. Jest wiec nadzieja, że z tych lamp coś będzie :)

A i czy te rezystory mają dużą moc (aby zabezpieczyć przed grzaniem)? np. http://owiewki24.pl/pl/p/OPORNIKI-25W-DO-KIERUNKOW-LED-/602

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak zrobilem a ,powiedz mi ledy ci mrugaja czy tylko sieje bledami

I mrugają (ale tylko postojowe) i pojawiają się błędy

Gdy zapalę silnik przestają mrugać i świecą, bądź całkiem gasną (chyba czasami komputer całkiem odłącza zasilanie).

Znalazłem inny opornik który emuluje żarówkę ponoć postojową (5W 47 Ohm) http://allegro.pl/rezystor-5w-drutowy-47r-fv-i5691590725.html

Chociaż chyba bezpieczniej będzie zastosować dużą moc opornika, więc pewnie zamówię 50W 50 Ohm http://allegro.pl/filtr-canbus-50-ohm-50w-rezystor-12v-led-w5w-c5w-i5700915562.html

Jestem po montażu oporników 50W 50 Ohm

Błędy na FIS znikły ale jest jeszcze jeden problem.

Diody od postojówek świecą tak 1 - 2 minuty i gasną całkiem

Po wyłączeniu i włączeniu zasilania znowu świecą ale krócej. Tak jakby po nagrzaniu gasły.

Co to może być?

Aha, po wpięciu lamp pod zwykły zasilacz wszystko jest ok. Diody nie gasną.

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shit nie lampy tak samo oporniki które dobrałeś

Shit to Twoja wypowiedź. Jeśli nie wiesz w czym problem i nie potrafisz udzielić konstrukcyjnej pomocy to się wcale nie udzielaj.

Opornik dobrałem dobry. FIS nie pokazuje błędów. ma 50W więc ma dużą powierzchnie odprowadzania ciepła i nie grzeje się tak jak opornik o mniejszej rezystancji.

A ledy gasną nawet bez opornika z podłączoną równolegle żarówką.

Wg mnie dzieje się tak bo są pod zbyt dużym napięciem. Działa na zasilaczu, więc wlutuje jeszcze szeregowo mały opornik i powinno być ok.

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz chińskie gówno które nie działa to co to jest jak nie shit ??

Cięcie oryginalnej wiązki żeby wpiąć rezystory to co to jest ?

W Porządnych lampach tego typu masz już gotowe moduły wbudowane które nie wymagają cięcia wiązek

Nie bierz tego do siebie ale to jest shit zobaczysz za jakiś czas jak zaczną się utleniać przewody które musiałeś pociąć

Wtedy będziesz miał dopiero choinkę w tym S4 z 1.9 TDI :grin::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz chińskie gówno które nie działa to co to jest jak nie shit ??

Cięcie oryginalnej wiązki żeby wpiąć rezystory to co to jest ?

W Porządnych lampach tego typu masz już gotowe moduły wbudowane które nie wymagają cięcia wiązek

Nie bierz tego do siebie ale to jest shit zobaczysz za jakiś czas jak zaczną się utleniać przewody które musiałeś pociąć

Wtedy będziesz miał dopiero choinkę w tym S4 z 1.9 TDI :grin::facepalm:

Człowieku,

po pierwsze: lampy to używki, jeśli nie wiedziałeś to czytaj posty z zrozumieniem.

po drugie: czy chińskie nie wiem i pewnie Ty też tego nie wiesz. Posiadają wytłoczenie "2004 Germany". Były również sporo używane co widać, więc były właściciel z nimi jeździł.

po trzecie: Sądzę że nie każde A4 ma te same moduły świateł, a napewno nie każde ma FIS. O tym powinieneś chyba wiedzieć?

FIS powodował miganie, bo tak działa jego diagnoza - puszczanie impulsów napięcia do lampy w celu sprawdzenia czy obwód jest zamknięty. Zapewne z starszymi A4 bez FIS obeszło by się bez rezystora.

Czytałem post innej osoby która kupiła lampy w sklepie i oporniki dostała opcjonalnie. Dopiero gdy FIS wywalał błąd to należało je dołożyć (więc nie ma reguły, że dla każdego A4 trzeba rezystor).

po czwarte: Skoro jesteś taki cwany to merytorycznie wyjaśnij dlaczego dobrałem zły opornik?

Widzę, że nadal nie popisujesz się komentarzami. Takie wypowiedzi nic nie wnoszą, więc się nie udzielaj, ja na tym forum szukam pomocy.

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cwany tylko starałem ci coś uświadomić.

To że wywala błąd na FIS to nie jest zasługa Fisa jak twierdzisz a MCE który to funkcje ma wbudowaną (Fis tylko wywala błąd) i fakt nie każda A4 ma kontrole te biedniejsze z MCE LO Nie mają kontroli i tam możesz sobie każdą żarówkę zamienić na diodę.

Dioda jest sterowana prądowo nie napięciowo jak błędnie wiele osób uważa. I aby prawidłowo świeciła musi mieć dobrany odpowiednio prąd i napięcie.

Żle dobrałeś i tyle.

Co więcej jeśli Diody są różnokolorowe to tak naprawdę powinno się dobierać rezystory właśnie pod kolor a to dlatego że (jak widzisz biała potrzebuje więcej)

prąd przewodzenia / napięcie przewodzenia

dioda czerwona: 20mA 2,1V

dioda zielona: 20mA 2,2V

dioda żółta: 20mA 2,2V

dioda pomarańczowa: 25mA 2,1V

dioda niebieska: 20mA 3,2V
dioda biała: 25mA 3,4V

Więc jeśli chodziłeś do szkoły to mając te dane, napięcie jakie masz na aucie, wstawisz sobie je do wzoru i wyliczysz prawidłowo rezystor dla każdej diody jaką masz w tym shicie bo zdania niestety ale nie zmienie.

Zrozumiesz to za jakiś czas

Mała podpowiedż jak już zaczniesz liczyć sobie

- Najpier musisz policzyć spadek napięcia jaki musisz osiągnąć na danym kolorze diody a jak już będziesz miał tą wartość wstwiasz ją do wzoru na rezystancję czyli R=U/J

I w ten spob wyliczysz dokłdne wartosci rezystancji jaką musisz zastosować na poszczególne diody.

a jeszcze jedno pomierz czy przypadkiem w tych pudełkach doklejanych nie ma jeszcze jakiegoś dodtkowego oporu bo prawdopoodbnie tam jest coś modzone i dlatego jak dokładasz swoje to jest za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...