Kamilb90 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Witam wszystkich klubowiczów. Co sądzicie o wymianie skrzyni automatycznej na manualną? Samochodem bazowym było by A4 B5 1.9 TDI 110KM [AFN] 1997 w którym padła skrzynia automatyczna i ze swojego A4 B5 1.9 TDI 110KM [AFN] 1996 chciałbym wrzucić tam skrzynie z silnikiem. Wiecie może czy mocowania pedału sprzęgła oraz pompy sprzęgła są w w budzie z montowanym fabrycznie automatem? Czy może jednak trzeba tam coś wiercić dorabiać. Podobne pytanie co to samego zamocowania skrzyni mianowicie czy wystarczy przełożyć łapy i skrzynie manualną czy może trzeba tam jakoś kombinować żeby założyć łapy od skrzyni manualnej? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
b-rad Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Co padlo w twoim automacie?
Kamilb90 Opublikowano 26 Października 2015 Autor Opublikowano 26 Października 2015 Co padlo w twoim automacie? skrzynia ogólnie sprawiała problemy poprzedni właściciel regenerował ją w 2014 roku teraz przy wymianie oleju w skrzyni coś ja zblokowało że podczas przełączenia się na którykolwiek bieg dusiła silnik ale cudownie ozdrowiała po tym jak po włączeniu "D" dałem po gazie i auto ruszyło po przejechaniu kilku km skrzynia działa bez problemu już nie dusi silnika nie wiem czy to była kwestia błędnej procedury przy wymianie oleju i coś się zapowietrzyło czy przyblokowało w każdym bądź razie auto już jest sprawne jednak myśl o wymianie skrzyni na manual aktualna tylko mniej się śpieszę z działaniem bo oba auta są sprawne.
Hezen Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) Kamilb90, masz typowy problem występujący w skrzyniach z rodziny AG4. Jest to zacinanie się zaworu lock-up który odpowiada za prawidłową pracę sprzęgła hydrokinetycznego (dlatego skrzynia zaduszała silnik) Ten zaworek nie przycina się bez powodu - po prostu sprzęgło ma swoje przejechane i sypie pyłkiem, przez który w/w zaworek się zacina. Przy wymianie oleju powinien zostać wyczyszczny sterownik hydrauliczny a zaworek lock-up, można zregenerować lub kupić nowy. Ale należy brać pod uwagę że problem przyduszania silnika przez skrzynie, wróci po jakimś czasie. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 26 Października 2015 przez Hezen
Kamilb90 Opublikowano 27 Października 2015 Autor Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) Hezen wiesz może w którym miejscu zlokalizowany jest ten zawór? Co myślisz o wymianie skrzyni? bo w sumie nikt się jeszcze nie wypowiedział na ten temat Edytowane 27 Października 2015 przez Kamilb90
Hezen Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) Oczywiście że wiem gdzie znajduje się ten zawór, mam także całego manuala od tej skrzyni. Jest ona bardzo prosta w budowie, wystarczy przejrzeć ten tutorial: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/84032-naprawa-remont-automatycznej-skrzyni-biegow-ag4-01n-dmx-w-a4-1997r-19tdi/ Ciebie interesuje odkręcenie i wyczyszczenie tej części po zdjęciu miski oleju skrzyni: http://www.fotosik.pl/zdjecie/3766fe4a740d652a Suwak oznaczony numerem 34 musi lekko i płynie poruszać się w aluminiowej tulejce nr. 36 http://www.fotosik.pl/zdjecie/c08940a95e685458 Zaworek można zregenerować lub kupić nowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg http://midparts.com.pl/pl/p/VW-AG4-01M-01N-01P-TCC-Boost-Valve-Kit/1167 http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=65c48bd92f1e79cb9477771153b2ffa2 Jakbyś potrzebował więcej materiałów nt. budowy sterownika hydraulicznego lub miałbyś jakieś pytania to wal jak w dym Co do przekładki to taniej Ci wyjdzie wyczyścić sterownik hydrauliczny i wymienić olej+filtr niż przekładać skrzynie. Zrobić to co nalezy i cieszyć sie automatem. U mnie sprawa z automatem jest cięższa, czyszczenie sterownika, wymiana oleju nic nie dała i tyle z nim problemów że nie opłaca mi się wymienić sprzęgła i remontować skrzyni bo przekładka wyjdzie mnie taniej. Edytowane 27 Października 2015 przez Hezen
Kamilb90 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Hazen wielkie dzięki za tak obszerną odpowiedź. Ja od siebie dorzuce może jako pomoc może jedynie jako podgląd spis części i ich numery oryginału Schemat: http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e18792f8db3ea24Wykaz numerów części: www.fotosik.pl/zdjecie/ed11005e5675bcea www.fotosik.pl/zdjecie/c997a6cb3494cb6f www.fotosik.pl/zdjecie/54b5b7da314387fd Jeśli chodzi o wymianę skrzyni to na 80% będę ja podmieniał z drugiego auta, które mam i postaram się pełną dokumentację tu zamieścić. Edytowane 29 Października 2015 przez Kamilb90
Hezen Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Nie ma sprawy. Tutaj masz tutorial jak zrobić przekładkę z 4-ro biegowego automatu na manuala: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/86014-b5-ahu-wymiana-automatu-na-manual/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się