Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszcące szyby, oraz szum podczas jazdy.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacznę od największego problemu. Już jakiś czas temu próbowałem się z nim uporać. Problem dotyczy drzwi kierowcy i drzwi pasażera. Konkretnie, żeby je zamknąć to musze nimi trzasnąć, nie tak jak tylne które same się pięknie zamykają. Drzwi kierowcy to musze naprawdę mocno pchnąć żeby się zamknęły. Próbowałem regulowania na ramce, ale nie przyniosło to efektu. Co ważne, drzwi nie są opadnięte ani krzywe. Wszystkie szczeliny idealne. Jedyne co to mogły by być 1 milimetr bardziej wciśnięte w światło drzwi. Wygląda to tak jakby były delikatnie niedomknięte. Drugi problem z szybami który nie wiem czy można powiązać z powyższym problem. Podczas cieplejszych dni, podczas opuszczania szyb, piszą one nie miłosiernie :D. Gdy jest chłodno to cicho jak miakiem zasiał :).

Podsumowując, nie wiem czy do końca dobrze wyregulowałem te ramki i chyba znowu się za to wezmę, nie wiem czy będę w stanie i jak to zrobić aby one były bardziej domknięte. Ponadto zauważyłem taką dziwną rzecz. Jak drzwi sa zamknięte i je otworzę klamką z zewnątrz to drzwi praktycznie nie odskakują od nadwozia, tak jak to robią drzwi tylne. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby piszcza dlatego ze masz wysuszone i zabrudzone uszczelki te co sa na dole ramki szyby.

najpierw je solidnie wyczysc a pozniej psiknij na szmatke np silikonu w sprayu (taki do uszczelek) i porzadnie je natrzyj/natłuść - bedzie cisza,

a co do drzwi to wydaje mi sie ze zawiasy juz moga miec dosc, ewentualnie wyreguluj jeszcze zamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj prowadnice szyb płynem do naczyń przy pomocy szczoteczki . Zabrudzone prowadnice zrobią się miękkie i szyba nie będzie piszczeć. Co do drzwi to oprócz regulacji zawiasów , ramki , zamka to jeszcze jest zatrzask zamka a właściwie to za co zamek łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowanie za pomoc. Jutro przeczyszcze te uszczelki boczne i postaram sie przeczyścić ta dolną, nie pamietam jak głeboko mi się szyba chowa i czy nie będzie przeszkadzał. Odnośnie drzwi, najbardziej to bym ię chyba zamków czepił Wygląda to jakby kiepsko łapały. Ogólnie drzwi leżą prawie idealnie, wszystkie szczeliny ok, tylko mogły by być delikatnie bardziej do karoserii dociśnięte. Rozumiem że oprócz regulacji ramki drzwi można podregulować sam mechanizm zamka jak i mhhh ten bolec- rygiel, czy jak to tam się nazywa :D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja ostatnio zakładałem nową ramkę. Obie uszczelki zewnętrzną jak i wewnętrzna natarłem środkiem do uszczelek i i tak piszczy, a raczej skrzypi w sumie mi tylko to okno :P

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czyszczenie nie pomoże, za piski może odpowiadać wytarte miejscami futerko/flock, którym pokryte są uszczelki w miejscach kontaktu z ruchomą szybą. Niestety jak się wytrze to szyba po gołej gumie ślizga i piszczy... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły problemy z domykaniem drzwi to wina opadniętych zawiasów. Ale możesz też przesunąć odrobinę rygiel zamka do środka auta, wtedy drzwi będą domykać się trochę głębiej. Tylko bierz pod uwagę jedną rzecz, rygiel jest umieszczony na stałe, tak jak był 20 lat temu tak jest i teraz o ile nikt go nie przestawiał. Natomiast zawiasy się wyrabiają i przez to drzwi są nie raz źle ustawione. Jeśli ustawiałeś ramkę, przestawisz rygiel, a okaże się że jeszcze zawiasy są nie tak ustawione jak powinny być, to wtedy wszystko będziesz miał poprzestawiane. Ja trochę podniosłem u siebie drzwi na zawiasach, różnica jest ogromna, ale i tak kupiłem zawiasy z anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły problemy z domykaniem drzwi to wina opadniętych zawiasów. Ale możesz też przesunąć odrobinę rygiel zamka do środka auta, wtedy drzwi będą domykać się trochę głębiej. Tylko bierz pod uwagę jedną rzecz, rygiel jest umieszczony na stałe, tak jak był 20 lat temu tak jest i teraz o ile nikt go nie przestawiał. Natomiast zawiasy się wyrabiają i przez to drzwi są nie raz źle ustawione. Jeśli ustawiałeś ramkę, przestawisz rygiel, a okaże się że jeszcze zawiasy są nie tak ustawione jak powinny być, to wtedy wszystko będziesz miał poprzestawiane. Ja trochę podniosłem u siebie drzwi na zawiasach, różnica jest ogromna, ale i tak kupiłem zawiasy z anglika.

Ja dałem te rygle po jednej kresce na skali, bardziej do środka auta i różnica jest zauważalna. Jednak do pełni szczęścia chyba musze wymienić zawiasy bo w ogóle tylne drwi są jakny sztywniejsze i lepiej dociskają do auta :D Jak najlepiej wymienić te zawiasy, masz jakiś dobry sposób \??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się tu trochę, odnośnie szyby i szumu w aucie powyżej 120 km/h

W moim przypadku szyba lewa od kierowcy, jak się otwiera u samej góry tak skacze aż i wydaje b nieprzyjemny dźwięk, lecz jak popada i szyba jest mokra to jest cisza idzie gładko. WTF?

Co do drugiego tematu szumów, to sam bym chyba nie regulował tego ponoć lakiernicy potrafią i biorą nie duże pieniądze za to i masz tą jakaś gwarancje u nich :P ale ja sie bardziej zastanawiam jeżeli chodzi o szum czy to nie jest kwestia uszczelek bo spotkałem się już z opinią że własnie mam opadnie drzwi, lecz otwierają się i zamykają bez żadnych zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się tu trochę, odnośnie szyby i szumu w aucie powyżej 120 km/h

W moim przypadku szyba lewa od kierowcy, jak się otwiera u samej góry tak skacze aż i wydaje b nieprzyjemny dźwięk, lecz jak popada i szyba jest mokra to jest cisza idzie gładko. WTF?

Co do drugiego tematu szumów, to sam bym chyba nie regulował tego ponoć lakiernicy potrafią i biorą nie duże pieniądze za to i masz tą jakaś gwarancje u nich :P ale ja sie bardziej zastanawiam jeżeli chodzi o szum czy to nie jest kwestia uszczelek bo spotkałem się już z opinią że własnie mam opadnie drzwi, lecz otwierają się i zamykają bez żadnych zastrzeżeń.

też obstawiam uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luzy na zawiasach drzwi . Może faktycznie opadły i stąd dmucha ? Jeśli zawiasy wypracowane to zacznij od ich wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luzy na zawiasach drzwi . Może faktycznie opadły i stąd dmucha ? Jeśli zawiasy wypracowane to zacznij od ich wymiany.

Nie wiem co masz na myśli up up..

Mianowicie podszedłem do drzwi i przy otwartych drzwiach delikatnie próbowałem poruszać góra, dół.. i nic siedzą ładnie sztywno.

Chyba że chodzi o inne sprawdzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiasy się wyrabiają (wycierają, wyginają) i drzwi przez to są opadnięte, nie koniecznie musi być luz. Jeśli pchniesz drzwi i nie domkną się do końca bez dopychania to znaczy że musisz je wyregulować lub wymienić zawiasy. Porównaj sobie zamykanie drzwi kierowcy i pasażera, jeśli jest wyraźna różnica to poczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zawiasy z anglika na stronę kierowcy i wymień. Jak będziesz miał idealnie ustawione drzwi żeby domykały się lekko i szpary były równe to możesz kombinować z ustawieniem ramki drzwi i uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej wymienić na nowe zawiasy?

Podejrzewam że zawiasy w ASO mogą kosztować dobre kilkaset złotych a dobre używki z anglika kupisz za 50-100zł bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...