Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b6 1,8t AVJ] Prośba o ocenę logów dynamicznych


soltys___

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jestem w posiadaniu Audi a4 b6 w quattro z silnikiem 1,8t AVJ od ok 3 miesięcy.
Niecały miesiac temu pojechałem na hamownie do v-tech'u na pomiary przed dokonaniem zmiany programy (chip'a). W trakcie pomiarów wyszło że uciekło mi ok 10 koni i spadł mi moment. Podobne wyniki wyszły na benzynie, jak i na LPG. Poniżej wrzucam wykres z hamowni. Osoba robiąca pomiary powiedziała mi, że mam delikatnie za małe wskazania z przepływki i zbyt niskie ciśnienie na turbinie. Zalecił mi abym spradził ukłąd wydechowy, czy przypadkiem kat nie jest zapchany, a co do przepływki polecił mi sie wstrzymać z jakimi kolwiek działaniami. Po zdemintowaniu katalizatora stwierdziłem że jest wizualnie jak nowy, bez sadzy w odpowiednim kolorze (kolor zdrowej świecy zapłonowej). Od razu wymieniłem ponownie olej i filtry oleju i powietrza (po 10tyś).

72m.jpg

Kilka dni temu, byłem ponownie w v-tech'u już w celu zmiany programu, lecz niestety koleś nie potrafił podnieś ciśnienia na turbinie i tym samym nie był w stanie podnieść mocy i momentu.
Po ponownych pomiarach powiedział mi, że:
-czujnik spalania stukowego wskazuje zbyt duże wartości - myślę że może być to spowodowane albo przekłamaniami czujnika, albo niewłaściwym montażem czujnika na bloku silnika (nieodpowiedni moment dokręcenia śruby)

-mam sprawdzić czy dźwignia zaworu w turbinie nie jest zapieczona
-mam sprawdzić zawór DV.

Co do zaworu DV, to wiem jak bardzo awaryjne one są, ale nie jestem zwolennikiem wymieniania wszystkiego co mi mówią, że MOŻE to jest to, wiec postanowiłem sie troszkę pobawić i znalazłem że przewód podciśnienia sterujący zaworem DV osunął się (pod kolektorem ssącym), więc uciąłem ok 1,5cm przewodu i założyłem go ponownie, dociskając go trytytką (za 3 tygodnie jak będę wracał do domu na mazury to wymienię go na nowy). Przed ponownym założeniem sprawdziłem "działanie" zaworu poprzez zassanie powietrza w tym przewodzie ustami. w trakcie tej próbu słychać było zmianę położenia zaworu, dodatkowo po wytworzeniu podciśnienia zatkałem przewód językiem i nie odczułem spadko ciśnienia w przewodzie przez czas o 30s (niestety na miejscu nie posiadam praski podciśnieniowej).

Po założeniu ów przewodu na swoje miejsce, zauważalne były juz zmiany w ciśnieniu na wyjściu turbiny (w VCDS'e).

Dlatego zrobiłem kilka logów dynamicznych przedstawionych poniżej:

[Grupy 002, 003] http://vaglog.pl/log_240643.html

[Grupy 003, 020] http://vaglog.pl/log_240641.html

[Grupy 115, 118, 002] http://vaglog.pl/log_240644.html

Wszystkie logi robione były na LPG.

Prosz o ocenę logów i o ewentualną litanię elementów do sprawdzenia :)

Edytowane przez soltys___
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi z doładowania i przepływki wyglądają ok, więc pewnie poprawa wezyka dv załatwiła sprawe. Co do czujnika stukowego to musisz zrobić logi na pb bo lpg ma dużo wyzszą odporność na spalanie stukowe, zrób kanały 003+020 i 002+033 na pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa porcja logów, tym razem robione na najlepszej benzynie 95 zza wschodniej granicy:
[Grupy 003, 020] http://vaglog.pl/log_240732.html

[Grupy 002, 033] http://vaglog.pl/log_240731.html

Muszę dodatkowo nadmienić, że ok 12 tyś km temu wymieniałem świece (NGK, albo BOSCHE'a już nie pamiętam)na platynówki, a jakieś 9 tyś km temu wyminiłem dwie pierwsze cewki, na pierwszy cylinder poszła cewka BERU, a na drugi NGK.

Czym mogą być spowodowane tak duże wartości kąta opóźnienia zapłou na czwartym cylindrze?

Kolejne moje pytanie dotyczy zaworu DV, a mianowicie jakie jest jego normalne położenie (bez doprowadzania podciśnienia)? Normalnie zamknięty / otwarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest ok, przed logami kasowales bledy? Bo chyba lpg troche rozjezdza Ci adaptacje paliwowe i wychodzi dziwna korekcja sondy na kanale 033. Co do korekty zaplonu to tu jest bardzo dobrze i nie ma co kombinowac, korekcja maks 3 st na jednym cylindrze to nic takiego. Normalnie zawor dv jest zamkniety.

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie kasowałem błędów przed logami, bo bardzo rzadko wchodzą mi błędy spowodowane pracą silnika na gazie.
W sumie to przejechałem ok dwa kilometry na benzynce przed dokonaniem pomiarów (może być troszkę za mało :/, ale nie pomyślałem o tym).

A jesteś mi w stanie wytłumaczyć, dlaczego pomimo iż był zdjęty przewód podciśnienia od zaworu DV, to na tłoczeniu sprężarki nie miałem większego ciśnienia jak ok 1200mbar(sprawdzane przy powolnym gazowaniu auta na postoju do ok 4 tyś obr/min)? Skoro zawór był zamknięty, to tłoczenie turbiny z ssaniem nie było połączone i tym samym powinno nabijać większe ciśnienie, zwłaszcza przy odpuszczaniu gazu, bo ciśnienie podawane jest nad zawór Dv zgodnie ze schematem:
118m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze na postoju nie da sie uzyskac takiego cisnienia doladowania jak podczas jazdy bo silnik ma za male obciazenie, drugi temat nawet gdybys sprawdzal podczas jazdy to z odpietym podcisnieniem turbo nie bedzie poprawnie ladowac bo przez podcisnienie dv podczas pompowania turbiny podawane jest cisnienie z kolektora w celu jej prawidlowego uszczelnienia, bez tego dv zaczyna puszczac doladowanie.

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu to zdrowy motor i trzeba koksowac:)pewnie twoj tuner nie mogl sobie poradzic z modyfikacja bo jest moze blokada na kompie i przez obd nie pojdzie. jedz do kogos ogarnietego i zrobi ci program jak nalezy lukasz 13 moze ci zrobic program lub gregor10.pl. a i samym cisnienie doladowania to nie radzil bym uzyskiwac mocy bo to nie zdrwe dla motoru:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj z rana zaprowadziłem samochód na chip'a i już o godzinie 12 auto było do odbioru, tym razem udało się podnieść i moc i moment.

Samo założenie przewodu od podciśnienia sterującego zaworem DV spowodowało wzrost mocy/ monentu (na bp) z 140 KM / 191Nm na 145,8KM / 203Nm. Teraz z nowym programem wartości te wynoszą odpowiednio 165KM i 241Nm.

Reasumując uzyskałem przyrost:
-> Mocy 20 KM

-> Momentu 38Nm

Poniżej zamieszczam zdjęcia (bo jestem leniwy i nie chce mi się uruchamia skanera):
-> Pomiary ze zdjętym przewodem podciśnieniowym od zaworu DV i po wgraniu programy (moc i monent na silniku) na bp
67m.jpg

->Pomiary z pracującym zaworem DV i po wgraniu programy (moc i monent na silniku) na bp

68m.jpg

->Pomiary z pracującym zaworem DV i po wgraniu programy (moc i monent na kołach) na bp

69m.jpg

Uprzedzając pytania, dlaczego wszystkie pomiary wczoraj były robione tylko na benzynie, a to dlatego, że przedwczoraj pokusiłem się zatankować LPG na stacji LUKOIL (nie powtarzajcie mojego błędu, a przynajmniej nie w Gdyni na wylocie na Rumię), gdzie po zatankowaniu Audi dostawało czkawki, lub chwilowych spadków mocy. Ogólnie nie polecam.

Co mi powiedział Łukasz (tym co mi robił program w V-tech pomorze na Kosakowie):
-podczas pomiarów ciśnienia wartość rzeczywista ciśnienia doładowania dochodziła do wartości zadanej (w ten weekend postaram się porobić jeszcze raz logi,tylko muszę wyjeździć ten gaz co mam i zatankować coś lepszego)

-coś mu ograniczało większy przyrost ciśnienia zadanego na turbinie (tutaj niech się ktoś lepiej wypowie kto robił już programy, bo ja się na tym nie znam), bo do pewnego momentu ciśnienie zadane wzrastało, a później już nie.

Na moją prośbę usunął mi jeszcze drugą sondę lambdę, fizycznie podłączona została (bo jest tam wpięty jakiś kabelek od instalacji LPG).

A teraz najważniejsze, koszta.
Dwa pomiary na hamowni (26.10 i 18.11) po 150zł każdy;

Wczorajsze wgranie programu 1000zł;

Łącznie 1300zł - dużo, może i tak, ale bałem się oddać auto komuś, bez hamowni za kilka stówek. Dlatego postanowiłem "delikatnie przepłacić", bo w okolicy nie znam nikogo ogarniętego. A do Radomia daleko, a gregora jeszcze dalej.

Podpowiedzcie mi jeszcze jak mogę sprawdzić zawór DV po jego demontażu,aby mieć pewność że jest w dobrej kondycji. Dodatkowo napiszcie mi co mogę jeszcze sprawdzić w samochodzie, bo gdzieś te 5 koni na serii musiało się schować :)

Nadmienię jeszcze że w głębi ducha nie chciałem nie wiadomo jakich przyrostów mocy i momentu, ze względu na bezpieczeństwo silnika, dlatego zdecydowałem się właśnie na V-tech'a.

Proszę komentujcie,co o tym myślicie, co myślicie o tym programie i o tym tunerze.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na tak duże pieniądze to marne osiągi :-) za te pieniądze u Gregora byś miał blisko 200 koni i było by bezpiecznie ja mam 210 koni zrobione przez Gregora i nic się nie dzieje:-) zrób logi to zobaczymy co tam zrobił twój tuner. Co do sprawdzenia gdzie może być te reszta koni to zrób szczelność układu dolotowego. A zawór dv możesz sprawdzić go wyjmujecsie i wciskając tłoczek do samej góry i zatykajac króciec od podciśnienia tłoczek po wciśnięciu i zatkaniu krucca od podciśnienia nie powinien opasc a jeśli opadnie to zawór uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymał bym się z twierdzeniem że z każdego seryjnego 1.8t da się zrobić 200km szczególnie na seryjnych wtryskach, no chyba że tylko na wykresie :) a ten v-techu to też jakis nieogarnięty z tego co piszesz, zrób logi zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe lukasz ja wiem ze bez wtryskow z bexa się nie obejdzie i dp ale i tak jak on zapłacił tyle kasy to wynik jest słaby :-)jak zdrowy motor to wtryski fimic i dp i bez ruszania softu jest blisko 170 koni a po sofcie to magiczne 200 jestcwszystko zasięgu ręki :-) wiem ze dużo zależy od kondycji silnika ale ten avj nie jest zły i powinien na wtryskach z bexa i dp i soft wypluc 190-200 koni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna dostawa logów:
Na najlepszej ruskiej benzynie:

[Grupy 002, 003, 020] http://vaglog.pl/log_241315.html

[Grupy 002, 115, 118] http://vaglog.pl/log_241316.html

Na LPG:

[Grupy 002, 003, 020] http://vaglog.pl/log_241318.html

[Grupy 002, 115, 118] http://vaglog.pl/log_241317.html

Jak możecie to napiszcie od razu na co głównie zwracacie uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak za 1000 zl to ten tuner sie nie postaral, w zasadzie to tylko cisnienie podnieione jest o 0,2 bar w calym zakresie, roznicy wzgledem serii to pewnie za duzej nie ma...

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jak zdrowy motor to wtryski fimic i dp i bez ruszania softu jest blisko 170 koni

Ponosi Cię za bardzo... :facepalm:


Jak możecie to napiszcie od razu na co głównie zwracacie uwagę :)

Brak słów na to co jest zrobione, a raczej na to co jest nie zrobione.... Jednym słowem wyrzuciłeś kasę w błoto...

Na pomorzu też nie brakuje ludzi z pojęciem, nie trzeba jechać pół Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdrowy motor to wtryski fimic i dp i bez ruszania softu jest blisko 170 koni

Ponosi Cię za bardzo... :facepalm:

Jak możecie to napiszcie od razu na co głównie zwracacie uwagę :)

Brak słów na to co jest zrobione, a raczej na to co jest nie zrobione.... Jednym słowem wyrzuciłeś kasę w błoto...

Na pomorzu też nie brakuje ludzi z pojęciem, nie trzeba jechać pół Polski.

jak nie wierzysz to wejdz na strone gregora i zobacz jak z seryjnego awt po zmianie na fimic wtryski bex i dp jest pomiar 170 koni bez ruszania softu i po zmianie softu prosze link a jak dobrze wiesz ze gregor10 to ni ebyle kto http://gregor10.pl/skoda_superb/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jak nie wierzysz to wejdz na strone gregora

Jego strona to jakiś wyznacznik czy co?? :facepalm: Ja wiem co daje DP, co daje FMIC i jak się zachowa AWT po zmianie seryjnych wtrysków na większe bez korekty softu, a Ty najwyraźniej tego nie wiesz więc się wstrzymaj od tego typu komentarzy. Dla mnie Grzesiek nie jest żadnym wyznacznikiem, ani guru. Pamiętaj, że nie wszystko złoto co się świeci. W tej materii już nie jeden się przekonał. :wink: Kolorowe kreski to nie wszystko, a oprócz nich nie ma nigdy nic więcej. Ja mam kilka softów Twojego guru i pozostawiam to bez komentarza.

Ponadto jesteś świadom, że czarne wtryski Boscha są montowane seryjnie w kilku różnych jednostkach 1.8T, a nie tylko BEX? Ja odnoszę wrażenie, że niektórzy nawet nie mają o tym pojęcia. Tym bardziej, że silników BEX jest najmniej, a określanie tych wtrysków mianem "wtryski BEX" z języcznego punktu widzenia jest błędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany wtrysków na wtryski od mocniejszych jednostek 1,8t, to zwiększy się moc i moment, ale tylko na benzynie, co mi jest całkowicie zbędne ponieważ użytkuję auto głównie na LPG (benzynka tylko na zimnym i na dojazdach do stacji tankowania). Wiec co dobry chip (tuner) może zrobić dla jednostek jeżdżących głównie na LPG poza podniesieniem ciśnienia doładowania? Może chyba jedynie poprawić mapę gazu? Bo nie mówię tu teraz o DP, większą chłodnicą doładowania powietrza, sztywnym dolocie, przelotowym wydechu.

Następne moje pytanie dotyczy DP, a mianowicie co teoretycznie będzie lepsze: DP, czy sama obudowa od katalizatora (wykruszony katalizator)? bo na obudowie od kata będzie metaliczny podźwięk, ale za to mamy większą objętość, która może robić za tzw akumulator spalin. Natomiast na DP ze względu na kształt powinniśmy mieć mniejsze opory przepływu.

I ostatnie pytanie dotyczące szczelności układu dolotowego. Jak sprawdzić szczelność? Bo w miejscach połączeń gumowych można sprawdzić stosując roztwór mydlany (lub wodę z płynem do naczyń), ale w ten sposób nie sprawdzę szczelności chłodnicy powietrza doładowania. Jak wy sprawdzacie szczelność układów dolotowych, korzystacie ze wskazań VAG'a /VCDS'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do wymiany wtrysków na wtryski od mocniejszych jednostek 1,8t, to zwiększy się moc i moment, ale tylko na benzynie,

Skąd czerpiesz wiedzę?? Bo jedziesz po bandzie, że hej... :facepalm:

Czy to na PB czy na LPG pracą silnika steruje jeden i ten sam ECU. Jeżeli podnosisz moc to nie ma to znaczenia na czym jeździsz. Na jednym czy na drugim paliwie sterownik będzie wymagał tego samego od silnika.


Następne moje pytanie dotyczy DP, a mianowicie co teoretycznie będzie lepsze: DP, czy sama obudowa od katalizatora

Nie ma żadnej różnicy w dźwięku silnika. Gdybym Ci postawił dwa auta z 1.8T jeden z DP drugi z pustym katem nie odróżniłbyś. Różnica tylko w cenie.


I ostatnie pytanie dotyczące szczelności układu dolotowego.

Żadnym programem diagnostycznym nie sprawdzisz 100% szczelności. Można tylko po logach przypuszczać. Jedyne pewne sprawdzenie to kompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd czerpiesz wiedzę?? Bo jedziesz po bandzie, że hej... :facepalm:

Nie załamuj się, jeszcze nie wiem wszystkiego i pewnie nigdy nie będę wiedział.

Ale według mnie wymiana wtrysków benzynowych nic nie da, jeżeli jeździł będę na LPG, bo w tym czasie wtryski benzynowe nie są zasilane i tym samym paliwo nie jest podawane do przestrzeni nadtłokowej, a bez paliwa nie będziesz miał ani mocy, ani momentu potrzebnego do ruszenia się jednostki.

Rzuciłem takie stwierdzenie ponieważ jestem jeszcze w przekonaniu (prawdopodobnie błędnym) że komputer steruje dawką paliwa, jego ilością poprzez czas wtrysku i w odpowiednim czasie jego podanie, steruje również zapłonem czasem w którym podawany jest impuls napięciowy na świecę zapłonową, a komputer pełni rolę regulatora.

Na jeździe na LPG, kontrole nad wtryskami paliwowymi LPG przejmuje dodatkowy komputer (sterownik gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...