Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] trwałość zawieszenia i koszty


markus_81

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

tak się zastanawiam jak to jest w końcu z tym zawieszeniem,że jest aluminiowe i mniej trwałe niż stare(w b4) to niby wiem,różnie ludziska mówią,że wystarczy na 20k km polskich dróg,inni że siada szybciej(piszę tu o takiej średniej bo styl jazdy i drogi różnią się),a co do kosztów naprawy to trzeba wyłożyć ok 2tyśki na naprawę na zamiennikach,na częściach oryginalnych dojdzie to do 5tyś. ale trwałość znacznie wzrośnie i w efekcie bardziej się opłaca,czy to tylko jakieś mity,głupoty czy może prawda?sam niby coś tam wiem ale jestem wciąż teoretykiem w tej kwestii więc liczę na wypowiedzi osób lepiej obeznanych w temacie :hi:

ja planuję zakup auta ok 2002 roku,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na oryginalnym zawieszeniu jeżdzę od nowości. Przebieg 128 000km z czego większość na polskich "równiutkich" drogach. Zawieszenie nie jest takie złe. Jak się uważa na dziury można pojeżdzić w Polsce długo na ori zawieszeniu. Koszt wymiany kompletu wahaczy oryginalne 1300-1500zł + robocizna 200-250zł. Koszt nieoryginalnych 500-700zł + robocizna. Nie trzeba wymieniać całego kompletu - można wymienić tylko ten wahacz który padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na oryginalnym zawieszeniu jeżdzę od nowości. Przebieg 128 000km z czego większość na polskich "równiutkich" drogach. Zawieszenie nie jest takie złe. Jak się uważa na dziury można pojeżdzić w Polsce długo na ori zawieszeniu. Koszt wymiany kompletu wahaczy oryginalne 1300-1500zł + robocizna 200-250zł. Koszt nieoryginalnych 500-700zł + robocizna. Nie trzeba wymieniać całego kompletu - można wymienić tylko ten wahacz który padł.

I masz całkowitą rację :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na oryginalnym zawieszeniu jeżdzę od nowości. Przebieg 128 000km z czego większość na polskich "równiutkich" drogach. Zawieszenie nie jest takie złe. Jak się uważa na dziury można pojeżdzić w Polsce długo na ori zawieszeniu. Koszt wymiany kompletu wahaczy oryginalne 1300-1500zł + robocizna 200-250zł. Koszt nieoryginalnych 500-700zł + robocizna. Nie trzeba wymieniać całego kompletu - można wymienić tylko ten wahacz który padł.

taka wersja mi się podoba,nie jest tak pesymistyczna jak myślałem,a że się te części nie psują przeważnie parami tylko jakoś tak z osobna to się już sam przekonałem na swoim obecnym autku,

dodam tylko dla uściślenia że chodzi mi cały czas o standard,bardziej wyczynowe zamienniki pewnie będą przez jakiś czas poza zasięgiem mojego portfela po zakupie autka :>

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały myk polega na tym, że te wyczynowe zawieszenia są spoko jak jest odpowiedni stan dróg. A u nas to róznie z tym bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i zawieszenie lubi sie posypać dzieki naszym drogom ..ale komfort jazdy na wielowahaczowym jest o niebo lepszy niż ..w wymienionym B4..bo to jak taczka :decayed:

Zawieszenie Febi 1000- 1200 zł ..

Lemforder - 1200 - 1500 zł

No i cała reszta .. 350 zł w góre ..

Koszt wymiany na stronę w Lubelskim to ok . 100 -150 zl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby szybciej wymieniać wahacze to "polecam" felgi 17-18,owszem ładnie to wygląda,jednak jest mało praktyczne.Polecam za to standardowe 15-tki i uważać jak się jeździ.

Jasne.. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...