Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie dotyczące techniki jazdy manualem w B8


patryk4544

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może temat lekko głupi, jednak nurtuje mnie jedna sprawa.

Na jakich obrotach powinniśmy starać się utrzymywać silnik podczas jazdy, aby

było to najkorzystniejsze dla samochodu no i też naszego portfela ?

Często w terenie miejskim jadąc np. 60 km/h nie wiem czy

trzymać 2K RPM na 3-biegu czy wrzucic 4-bieg i mieć 1500 RPM, gdzie

już lekko czuć że auto nie ma mocy.

Może jest gdzieś opisane np. w instrukcji jak powinno się

posługiwać manualem.. ?

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz instrukcji to znajdziesz ją w necie albo podaj mi adres email to Ci wyślę. Z mojego doświadczenia mogę stwiedzić, że lepiej kręcić około 2000 obr/min. Instrukcja natomiast mówi żeby zmieniać bieg na wyższy przy tych obrotach. W trasie zdarza mi się jechać 1800 obr ale nigdy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może temat lekko głupi, jednak nurtuje mnie jedna sprawa.

Na jakich obrotach powinniśmy starać się utrzymywać silnik podczas jazdy, aby

było to najkorzystniejsze dla samochodu no i też naszego portfela ?

Często w terenie miejskim jadąc np. 60 km/h nie wiem czy

trzymać 2K RPM na 3-biegu czy wrzucic 4-bieg i mieć 1500 RPM, gdzie

już lekko czuć że auto nie ma mocy.

Może jest gdzieś opisane np. w instrukcji jak powinno się

posługiwać manualem.. ?

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

hej Patryk,

zasada jest prosta: jezeli nie rozpedzasz auta tylko jedziesz stałe 60 kmh po rownej drodze to smiało 4 bieg, natomiast nie powinno sie z niskich obrotow rozpedzac samochodu bo to duze obciazenie dla dwumasu, silnika itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis sygnalizuje kiedy zmieniać bieg na wyższy, ale moim zdaniem często są to za niskie obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis sygnalizuje kiedy zmieniać bieg na wyższy, ale moim zdaniem często są to za niskie obroty

Zgadzam się z wypowiedzą powyżej.Minimale obroty to 1500 jeżeli chcemy utrzymać dłuższą żywotność dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis nie sugeruje tylko ekonomiczne spalanie a nie komfort jazdy tak jest w instrukcji,napisane jest także żeby nie sugerować się tymi wskazaniami w 100% ponieważ sa rozne warunki jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle się nie sugerować, albo najlepiej wyłączyć to ustrojstwo, jeśli chcecie dobrze dla silnika, turbiny i dwumasy. Oszczędności? - Wolne żarty. Naprawa wyjdzie drożej. Podobnie z systemem start/stop. Wyłączać. Złudne oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...