Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem za pierwszym razem na zimno ALZ


nieznanskid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, od dłuższego czasu walczę z moim autem, tzn A4 B6 1.6 ALZ. Problem dotyczy odpalania na zimno za pierwszym razem, tzn kręci ok 5-15s, załapie i gasząc go od razu i na nowo zapalając łapie "na dotyk". Dodatkowo jeśli go nie zgaszę po pierwszym uruchomieniu (tym długim) to silnik jest mułowaty, jakby brakowało mu z 40 koni mocy, ale gasząc go i odpalając (wystarczy np podczas jazdy wyłączyć zapłon na pół sekundy) dostaje wigoru i jedzie jak należy.
Auto ma zamontowany gaz sekwencję AGC Zenit (regulowaną z 3 razy i wykluczam ją jako winowajcę bo jeżdżę ostatnio tylko na benzynie)
założone funkiel nówka przewody, świece, głowicę po remoncie (uszczelniacze, zawory, planowanie i nowa uszczelka)
kompresja ok
Vag pokazał błąd >016706
p0322- obieg wejściowej prędkości silnika dla rozdzielacza zapłonu (G28) - brak sygnału.
I teraz nasuwa się moje pytanie- czy kończący się czujnik położenia wału nie powodowałby problemów z odpalaniem na ciepłym zamiast na zimnym? I kasując ten błąd podczas pracy silnika wskakuje on od razu (ale silnikiem nie telepie itp).
Prosiłbym o jakąś podpowiedź bo naprawdę nie wiem co czynić- czy rzeczywiście może paść czujnik położenia wału korbowego i mimo to odpalać normalnie na ciepłym i pracować równo oraz mając takie problemy z mocą po pierwszym starcie.

Kończę ten przydługi pos i z góry dzięki za ew sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja miałem problem z rozruchem,to była winna przepływa.

Co do tego ze zamulony , miałem podobnie, wymiana filtra paliwa pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekował bardzo za pomysły- w sobotę najpóźniej ogarnę temat G28. Co do przepływa to VAG pokazuje prawie idealnie parametry żądane w odniesieniu do rzeczywistych ale filtr paliwa spróbuję ogarnąć też i na pewno napiszę co i jak



Edit: Z czujnikiem zrobię wyjazd dopiero po świętach bo dostałem nówkę która okazała się zdupiona..... (nie, nie chinol, Delphi..)

Edit2: Znaczącą poprawę jakości odpalania przyniosła..... wymiana filtra paliwa i zaworka membranowego na końcu listwy wtryskowej.... Perfekcyjnie jeszcze nie jest ale już startuje po 5 obrotach rozrusznika :D


Co do odpalania to temat zamknięty- cały brud robił czujnik położenia wału korbowego G28- miał gdzieś delikatne przebicie i przy wilgotnej pogodzie podał się całkowicie. Polecam kupić taki sam jaki był w aucie (w moim przypadku Bosh) bo zamiennik Delphi dawał sygnały poza zakresem dla sterownika.
Problemów jest jeszcze wiele przy moim aucie ale szczerze nie wiem czy jeszcze będę z nimi walczył, bo nie mam siły. Proszę o zamknięcie tematu przez moderatora

Edytowane przez nieznanskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zamykać temat? Jeśli uda ci się ogarnąć auto to podziel się z nami w tym temacie. Wątków jest tu niewiele i każda uwaga odnośnie rozwiązań różnych problemów się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...