Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVJ] Błąd 16395/16396 - Szarpanie podczas przyspieszania z częściowym obciążeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stale powracające na przemian błędy (co ok 150km)
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

lub

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Poza tym zawsze mam błąd:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

ale mam wyciętego kata więc wiadomo od czego.

Auto zagazowane, na LPG zrobione ok 50k.

Symptomy:

Na pb na biegu jałowym czuć delikatne tarpnięcięcia silnikiem, ale nie widać tego w logach. Po prostu czuć coś delikatnie co 5-10s.

Na lpg przy przyspieszaniu zawsze jest delikatne szarpniecie- kiedyś go nie było. Raczej przy niewielkim obciążeniu i niskich obrotach. Nawet przy super wyregulowanej instalacji. Wtryski gazu niedawno czyszczone, ale nie można wykluczyć ze padają. Instalacja wcześniej chodziła bez zarzutów.

Zrobiłem logi
90,91 i 93 na nierozgrzanym silniku - PB podczas jazdy w ruchu miejskim
http://vaglog.pl/log_244960.html

90 i 93 na w pełni rozgrzanym silniku - marker 1-dynamiczne, 2- podczas normalnej jazdy trasa 110km/h
http://vaglog.pl/log_244962.html

90 i 93 na w pełni rozgrzanym silniku podczas jazdy w ruchu miejskim
http://vaglog.pl/log_244961.html

Prośba o ocenę logów, rozrząd wymieniany ok 50k, od 8k stan szarpania przy LPG się utrzymuje. Więc z 5k z tych 8 zrobione na pb.
Im bliżej do pojawienia się błędu, tym auto bardziej szarpie. Po wykasowaniu robi się lepiej, po 50km znów szarpanie i tak w kółko.

Sprężanie we wszystkich cylindrach książkowe (wg mechanika), Wymienione wszystkie filtry + olej. ok 1k temu.

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

sprawdz szczelnosc, N, i odpowietrznik skrzyni korbowej

Opublikowano

Szczelność sprawdzona.

Auto nie szarpie jak jest bardzo duży mróz, i na zimnym silniku. Dopiero po jakiś 15min jazdy, jak się dobrze rozgrzeje. Jak były temp -15 to jeździło lepiej.

Mam wyciek płynu chłodniczego, z króćca, ale on był w zasadzie od początku, muszę czasami dolać trochę.

Jakieś pomysły?


Ok znalezione rozwiązanie, Problemem była cewka na 1 cylindrze.

Po wymianie auto śmiga jak złe. Temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...