Gandalesch Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Witam, mam taki problem po wymianie termostatu i pompy wody... Na biegu jałowym podczas postoju temperatura na zegarach stoi sztywno na 90 stopniach, na VAGu pokazuje 94,5 a na climatronicu kanał 49 wynosi 93 stopni. Podczas jazdy dochodzi do 107 po czym spada i tak w kółko, ale to tylko sprawdzałem na climatronicu. Teraz pytanie, bo słyszałem o jakichś czujnikach? włoskich, które pokazują właśnie 93-95 i o jakichś zamiennikach innego pochodzenia które z kolei pokazują cały czas 87. Z tym, że to o czujnikach, a ja miałem robiony termostat. Czy to wszystko teraz jest ok? Kontrolka od temp silnika się nie włącza przy podwyższonej temperaturze. Nie mam pojęcia czy jechac do mechaników na poprawkę czy to jest ok. Proszę o pomoc
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Tzn to że pokazuje 90 na zegarach to norma. 90 pokazuje w przedziale między 70 a 120 stopni. Tym sie nie ma co sugerować. Jeśli natomiast chodzi o Vaga to tak, pobiera on sygnał z czujnika G62. Temperatura powinna utrzymywać sie na poziomie 90 stopni. Ostatnio w golfie 1.9 tdi 110 AHF wymieniałem termostat (Wahler), przed wymianą niedogrzewał sie wg, natomiast po wymianie temperatura utrzymywała sie na poziomie ok 105 stopni, termostat poszedł do reklamacji, po otrzymaniu następnego wszystko wróciło do normy, utrzymuje ładnie 90. Tyle że to robiłem komuś i musi być dobrze. Natomiast u siebie w audi też wymieniłem na samym początku i temperatura utrzymuje sie ok 100o ( między 95 a 98o) ( BEHR). Z tego co wyczytałem to BFB ma taką temperaturę pracy, nie wiem ile w tym prawdy ale trochę wyższa temperatura w niczym nie przeszkadza, przynajmniej mnie. Jeśli nie daje ci to spać to wymień i tyle. Osobiście zostawiłbym tak jak jest.
Gandalesch Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2015 No ok, a temperatura z climatronica? Z kanału 49, co z nią?
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Szczerze mówiąc brak mi wiedzy o tym skąd pobiera informacje o temperaturze
pepik Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Tzn to że pokazuje 90 na zegarach to norma. 90 pokazuje w przedziale między 70 a 120 stopni. Tym sie nie ma co sugerować. Czyli jak będzie gotować wode to tez pokaże 90?
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 W Audi jest uukład ciśnieniowy wiec temp wrzenia wynosi więcej nniż 100o. Dodatkowo płyn chłodniczy sam w sobie gotuje się w wyższej temperaturze.
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Tzn to że pokazuje 90 na zegarach to norma. 90 pokazuje w przedziale między 70 a 120 stopni. Tym sie nie ma co sugerować. Nie jest to prawdą widocznie masz coś uwalone. Juz w staruszku aeb jak zmieniałem chłodnicę to temp dochodziła do 120st na zegarze. Po odpowietrzeniu jak ręką odjął.
Gandalesch Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Kur..cy dostaję z tym autem. Na VAGu podczas jazdy wskazania cały czas między 94,5 a 107! Brak ogrzewania, a dziś jest -12 u mnie, w aucie zamarzłem prawie. Może jednak ktoś coś? Jakieś pomysły?
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Nagrzej auto i daj gorace na szybe.W podszybiu masz dwa weze do i z nagrzewnicy lewy zdejmij do momentu az zobaczysz mala dziurke w kruccu nagrzewnicy. Jezeli leci nim powietrze to tak dlugo czekaj az bedzie leciec sam plyn.plyn oczywiscie dolewaj. Moim zdaniem masz zapowietdzony uklad albo termostat nie otwiera sie.
Gandalesch Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Też tak myślałem, odpowietrzałem przed wymiana tych części i fakt że układ był bardzo zapowietrzony, ale skoro odebrałem auto od mechaników co grzebali w układzie to auto powinno być odpowietrzone. Czyli nawiew jest rzeczą jasną, ale czy te jaja z temperaturą mogą być także spowodowane zapowietrzonym układem???
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Ja z zap układem miałem 120 na blacie... Odp przed wymiana termostatu,po co???????????????????????
Gandalesch Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Bo nie wiedziałem, że będę wymieniał a też słabo grzało.
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Odpowietrz dobrze jak nie pomoze wal z reklamacja do nich.
Gandalesch Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Tak zrobię. Z rana odpowietrzę jak nic nie da to jadę. Jeszcze co do odpowietrzania, bo zawsze słyszałem różne historie. W Audi jest układ ciśnieniowy... Odpowietrzać na zamkniętym zbiorniczku czy otwartym bo dolewkę będę musial zrobić tylko w takcie czy lepiej po odpowietrzeniu. I przy odpowietrzaniu trzymać na obrotach? Bo ostatnio się namęczyłem tak, że dopiero przy trzecim podejściu dobrze poszło.
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/41253-problemy-z-ogrzewaniem-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia/page-5 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/216893-slabe-grzanie-w-audi-a4-b5-nawet-na-hi-jaka-przyczyna-prosba-o-pomoc/
Gandalesch Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2016 Odpowietrzone. Po 30 minutowym postoju znowu brak ciepłego powietrza, podczas jazdy też oraz temperatura silnika doszla ma climatronicu do 114 stopni, a na zegarach do 100.
rafal9119 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 po przekroczeniu 90 C dolny wąż idacy od pompy wody do chłodnicy masz gorący??? jak jest zimny to uwalony termostat. jak gorący to cos nie domaga. zapowietrzony układ, uwalona pompa wody, itd jak na postoju nie ma ciepłego powietrza to zapchana nagrzewnica albo najgorsze kompresja idzie w układ chłodzenia i sie on samoczynnie zapowietrza.. układ chłodzenia tak mi jest znany że z zamknietymi oczami wymieniałem termostat w starym 1.8 ADR. 8 termostatów wymieniłem zanim trafiłem sprawny.(nawet dwa ori były)
Gandalesch Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2016 Jestem po wymianie pompy wody i termostatu. Przed wymiana było ok i było ciepłe powietrze. Nawet nie grzał się. Nie wiem po co te głąby wymieniały sprawny termostat, ale cóż. Miałem test robiony na zawartości CO2 w spalinach i zbiorniczek także uszczelka odpada. Chociaż zastanawia mnie cały czas zimna chłodnica.
rafal9119 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 To jak wszystko jest ok to winny jest termostat i kup najlepiej ori lub wahlera. A jakiej firmy masz termostat?
Gandalesch Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2016 Nawet nie wiem jaki założyli, dlatego pocinam do nich w poniedziałek, bo dziś zamknięte mieli. A co do nagrzewnicy to była czyszczona i syfu nie było przy czyszczeniu. Także najbardziej dobija mnie brak ciepłego nawiew ; / Jak auto potrzymam długo na obrotach na postoju to zaczyna się jakieś tam ciepłe powietrze wydobywać a podczas jazdy wieje zimne jak lód.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się