Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 tdi 130km AVF Dziwny problem nowym z akumulatorem.


Egoniasty5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Audi a4 b6 1.9 tdi 130km AVF 2002-2003. A problem mam taki ze auto na starym używanym akumulatorze Idealnie odpala na strzała a na nowym strasznie długo kręci... juz 3 akumulator wymieniłem na różne marki i ah.. najpierw był Bosch 100ah z dużym rozruchem później wymieniłem na Exide 72ah 640a i teraz mam maxgear 74ah 680a i są identyczne sytuacje gdy próbuje go odpalic zagrzeje świece i strasznie długo kręci jak by paliwo nie dochodziło nie wiem czy ten nowy akumulator generuje tak dużą dawkę energii ze komputer wariuje? Próbowałem jeszcze zrobić test na tym nowym akumulatorze przed odpaleniem auta, włączyłem wszystko co możliwe światła drogowe halogeny radio nawiew na Full ogrzewanie tylnej szyby oswietlenie wnętrza i przy próbie odpalenia auta wszystko normalnie kilkakrotnie dobrze odpala.. a gdy tylko wszystko wyłączyłem i próbowałem ponownie odpalić auto to znowu długo kręciło... te próby robiłem na rozgrzanym silniku.. nie wiem jak zachowa sie na zimnym.. a co do używanych akumulatorów to sprawdzałem od mojej dziewczyny z nissana micry i tam bylo 50+ Ah i z opla vectry oraz od vw passata i na tych akumulatorach pożyczonych wszystko jest okej a jak tylko włożę nowy aku to automatycznie auto długo odpala.. Jeśli ktoś miał podobny problem prosił bym o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włacz światła i spróbuj odpalić i odpisz żaraz czy pomogło. Tylko światła

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włacz światła i sprubuj odpalić i odpisz żaraz czy pomogło. Tylko światła

niecałą godzinkę temu wróciłem do domu i czekam az auto ostygnie i chciałem sprawdzić jak na zimnym będzie sie zachowywało ale jesli to sie nie zmieni to spróbuje tak jak napisałeś przy odpalonych światłach odpalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 jesli kupiles jako pierwszy aku o pojemności 100ah to duzy błąd, kto kupuje tak duze aku...

Ogólnie piszesz ze jak bierzesz aku od znajomych to jest dobrze -wniosek nasuwa sie sam wg mnie lichy ten akumulator. Ogólnie nie chodzi zawsze o pojemność tylko o prąd rozruchu na to tez trzeba zwrócić uwagę.

Ja swojego czasu tez miałem problem z aku ale skonczylo sie jak kupiłem aku ukraiński westa forse za chyba 310zl. Dzisiaj wsiadając do auta przy -18 z rana odpalił bez problemu za 1 strzałem tak samo wczoraj.

A i jeszcze dodam ze podobniez te aku nie sa produkowane na zasadzie unijnych wymogów dlatego sa duze lepsze pozdro :)

Edytowane przez eryczek93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 jesli kupiles jako pierwszy aku o pojemności 100ah to duzy błąd, kto kupuje tak duze aku...

Ogólnie piszesz ze jak bierzesz aku od znajomych to jest dobrze -wniosek nasuwa sie sam wg mnie lichy ten akumulator. Ogólnie nie chodzi zawsze o pojemność tylko o prąd rozruchu na to tez trzeba zwrócić uwagę.

Ja swojego czasu tez miałem problem z aku ale skonczylo sie jak kupiłem aku ukraiński westa forse za chyba 310zl. Dzisiaj wsiadając do auta przy -18 z rana odpalił bez problemu za 1 strzałem tak samo wczoraj.

A i jeszcze dodam ze podobniez te aku nie sa produkowane na zasadzie unijnych wymogów dlatego sa duze lepsze pozdro :)

Okey to wyjaśnij mi dlaczego u mojego brata w passacie 1.9 tdi 115km każdy z tych nowych akumulatorów dobrze działa nic sie nie dzieje odpala normalnie. A u mnie jest zle.. 3x akumulatory i w Passacie okej u mnie zle. A gdy od mojego brata brałem stary to jest git.

Włacz światła i spróbuj odpalić i odpisz żaraz czy pomogło. Tylko światła

Odczekałem 2h az auto wystygnie przy -13c i gdy chciałem normalnie odpalić to wystąpiła ta sama sytuacja.. kreci i kręci tak go 3 razy próbowałem odpalic.. a gdy odpaliłem auto przy włączonych światłach od razu od strzała zapalił. Tak jak napisał to użytkownik nik23

Edytowane przez Egoniasty5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydzieraj włacznik świateł i zimne luty do poprawki,

Albo wyjście dwa nowy włącznik,

Albo wyjscie trzy pal na światłach

I możesz piwo postawić. Hehe

A apropo włącznika wystarczy tylko mocno wcisnąć przycisk i przekręcając go w stronę włączenia świateł postojowych pociągnąć do siebie, trzeba użyć dość sporej siły zarówno w celu wciśnięcia jak i przekręcenia.

Kostka jest na dwóch zaczepach po obu stronach, odpinamy!

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydzieraj włacznik świateł i zimne luty do poprawki,

Albo wyjście dwa nowy włącznik,

Albo wyjscie trzy pal na światłach

I możesz piwo postawić. Hehe

A apropo włącznika wystarczy tylko mocno wcisnąć przycisk i przekręcając go w stronę włączenia świateł postojowych pociągnąć do siebie, trzeba użyć dość sporej siły zarówno w celu wciśnięcia jak i przekręcenia.

Kostka jest na dwóch zaczepach po obu stronach, odpinamy!

Wielkie dzięki za informacje jutro będe z tym działał :) jak uda mi sie z tym wszystkim uporać to dam odpowiedz :))

Jednak to nie jest wina włącznika od świateł.. Zmieniłem włącznik od innej b6 i jest tak samo od brata pożyczyłem od passata b5 i niby jest troche lepiej.. Byłem u 5x Mechaników i nie wiedzą o co chodzi a wystarczy tylko przy odpaleniu auta dac mu większy pobór prądu i od razu pali od strzała jak by ten akumulator generował za dużą dawkę energii i wariuje auto.. W poniedziałek bede stawiał auto na warsztat i będą ja przeglądać.

Edytowane przez Egoniasty5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakiś ewenement żeby przy słabym aku dobrze zapalał a przy sprawnym miał problemy, jeżeli patent z włącznikiem nie działa to jestem bardzo ciekawy przyczyny i będę śledził temat :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie niespotkałem żeby wyłącznik nie pomógł, zazwyczaj jak sie pojawiały problemy i trzeba było palić na światłach to sie wyciągało przelutowywało i było o niebo lepiej, gdzieś na lapku nawet miałem zdjęcie które to luty jak to pierwszy raz robiłem.

Ale tak ci powiem że też mnie zastanawiało czemu na starym aku palił dobrze, przy włączniku niemiał znaczenia aku przynajmniej w moich stycznościach z tym, może gdzieś przewody, rozrusznik jakiś przekaźnik, ciekawa sytuacja, a może immo( z tym styczności nie miałem), podepnij vag i sprawdź błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim wypadku jak po zamknięciu obwodu świateł odpala bez problemu to rzeczywiście może być wina po stronie przewodów do rozrusznika może przez te mrozy gdzieś sie pokruszyła izolacja i lekko sie skopciły ogólnie temat dziwny daj znać co powiedział czarodziej mechanior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że nie odpisałem. Ale nadal nie rozwiązałem tego problemu z braku czasu. Ale jak tylko znajdę czas i uporam sie z tym dziwnym problemem to na pewno napiszę. A jak na razie odpalam na włączonych światłach =P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...