Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura AVF


Faziox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem iż jakiś czas temu zwróciłem uwagę że audi nie łapie temperatury. Postanowiłem zmienić termostat. Termostat wczoraj został wymieniony ale problem jest teraz taki: na wyłączonym nawiewie łapie temperaturę po jakiś 8km. Lecz gdy włączę ogrzewanie temperatura zaczyna spadać. Dodam że na polu jest około -8.

Co może być Przyczyną? Gdy wyłącze ogrzewanie temperatura wzrasta.

Wydaje mi się że to nie jest normalne.

Czyżby winnym był czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie wiem, bo mechanik kupował części, ale podobniez ma być dobry w sumie jak jeżdżę bez ogrzewania to trzyma równe 90stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużych mrozach ogrzewaniem kabiny schładzasz silnik i są odchyły od 90 stopni. Też tak mam. Podobno to normalne. Ja też jakiś czas temu wymieniałem i termostat i czujnik a przy dużym mrozie i ogrzewaniu wnętrza nie trzyma 90 stopni kiedy obroty mam mniejsze niż ok 2 tys.

Edytowane przez easymoonrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta odchyłka od 90 stopni jest duża? Bo u mnie na postoju spada do 70 stopni, umówiłem się na wymianę termostatu ale może to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta odchyłka od 90 stopni jest duża? Bo u mnie na postoju spada do 70 stopni, umówiłem się na wymianę termostatu ale może to normalne?

Przy dużym mrozie mam podobnie przy włączonym ogrzewaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - w takim mrozie wydaje się to być normalne.. Tym bardziej jak auto "nocuje" na dworze.

Ja np. wczoraj przy -15st., używając ogrzewania zrobiłem ok 25km zanim wskazówka przestała opadać od 90st.

Jak dobijesz do 70, to potraktuj gaz trochę ostrzej a zobaczysz że dojdzie do 90st..

Potem jedź spokojnie, najlepiej za kimś 60-80km/h, włącz dmuchawę na 3 biegi wyżej, a znów zobaczysz 70.

Diesel tak ma

Tak właśnie..

A ciągłe wymiany termostatu to sobie tylko koszta nabijacie - co innego jak rzeczywiście byłby niesprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma, nawet u ojca w 3.0 TDI też za szybko się nie rozgrzewa. Lepiej wyłącz tryb ECON wtedy uruchamiane są elektryczne nagrzewnice i silnik trochę szybciej się rozgrzewa. Jeszcze sprawdź czy masz wiskozę sprawną, bo ona też potrafi robić huragan pod maską jeśli jest zepsuta i może skutecznie schładzać silnik. Aczkolwiek dystans 8 km - uważam że i tak szybko Twoje autko się rozgrzewa.

Edytowane przez audicoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma, nawet u ojca w 3.0 TDI też za szybko się nie rozgrzewa. Lepiej wyłącz tryb ECON wtedy uruchamiane są elektryczne nagrzewnice i silnik trochę szybciej się rozgrzewa. Jeszcze sprawdź czy masz wiskozę sprawną, bo ona też potrafi robić huragan pod maską jeśli jest zepsuta i może skutecznie schładzać silnik. Aczkolwiek dystans 8 km - uważam że i tak szybko Twoje autko się rozgrzewa.

O właśnie, zapomniałbym - wyłącz ECON (klima i tak nie startuje poniżej +4st.) a uruchomisz elektryczną grzałkę i tak pojeżdzij i obserwuj.

Mój ojciec ma 2letnią Lancie Voyager 2.8 CRD i jemu nie przekracza 70st. nawet po 80km w trasie :grin: Dopiero męczarnia po mieście nagrzeje go do 88st. A termostatów to już chyba 5 wymieniono :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrozy puściły a z temperaturą problem pozostał. Dziś temperatura na zewnątrz +4,5C odcinek 6km po mieście temperatura na wskaźniku 90C. W sumie 12km i na każdym czerwonym świetle po 15-20 sekundach wskazówka zaczęła opadać. Sprawdzałem temperaturę chłodnicy przy około 70C i była zimna, na koniec jazdy była gorąca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys tak samo. Przy delikatnej jeździe na mrozie po 20 km nie potrafił się nagrzać jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I okazało się,że termostat zawiódł. Podpiąłem pod kompa i okazało się, że silnik osiągał maksymalnie 79 stopni, wskazówka pokazywała 90 ale na postoju opadała, chłodnica powoli się nagrzewa, wiec termostat nie był całkowicie domknięty. Po wymianie termostatu po rozgrzaniu na czujnikach pokazuje 90 na wskaźniku 90 i trzyma. Tak, więc nie zawsze falowanie wskazówki przy mrozie to normalny stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...