Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka problemów z płynami


Crucifixed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kilka problemów które pojawiły się jeden po drugim ostatnimi czasy.

Dotyczą one Audi A4 B6 (2003) z silnikiem 2.0 ALT.

Pierwszy problem to uciekający płyn chłodniczy.

Jeżdżę mało, raczej krótkie dystanse kilka razy w tygodniu, samochód jest garażowany, nie piłuję go na każdym biegu.

Odkąd nim jeżdżę (około rok czasu) pierwszy raz pojawił się ten problem, a nawet chwilę przed, pojawił się też problem z kontrolką oleju (żółty symbol na komputerze).

Jeśli chodzi o olej, sprawdzam go systematycznie i ubywa go tyle ile zawsze ubywało, czyli w granicach 0,2-0,3L/1000km. Zawsze staram się utrzymywać go w granicy pomiędzy wartością minimum a maksimum, a mimo to co jakieś 200-300km wyskakuje ta kontrolka.

Co dziwne, gdy tylko po prostu odkręcę a następnie zakręcę wlew oleju (oczywiście na zgaszonym silniku), kontrolka znika i pojawia się na nowo po kilku set km...

Wraz z tym problemem po niedługim czasie pojawił się problem ubywającego płynu chłodniczego i to w całkiem sporych ilościach.

Normalnie podejrzewałbym wyciek, ale samochód garażuję i od razu zauważyłbym jakieś ślady, których nie ma.

Płynu ubywa około 0,5-0,7L/ 200-300km...

Trzeci problem to olej wspomagania. Zbliża się ku wartości minimum i potrzebna jest wymiana?/dolewka?

Czym więcej o tym czytam, tym mniej wiem.

Jedne źródła podają, że tego płynu się nie wymienia, tylko dolewa.

Inne, że należy go wymienić.

Problem w tym, że kolor na jaki jest zabarwiony nie jest czysto zielony ani czerwony jak to przeważnie bywa, tylko szary i ciężko rozpoznać jaki powinien być właściwy. Kiedy nabrałem go trochę do strzykawki, stwierdziłem, że bliżej mu do zielonego, ale chyba różnica powinna być wyraźna? Podejrzewam, że nie był on wymieniany od nowości, skoro już tak bardzo poczerniał.

Oczywiście już trochę poczytałem i popytałem się orientacyjnie znajomych o co może chodzić i każdy jednoznacznie mi odpowiadał.

Olej – płyn – masz wy****tegowaną uszczelkę pod głowicą, 1500zł nie twoje.

Olej wspomagania czarny? Zatarłes pompę, 600zł nie Twoje.

Nie znam się, ale wiem, że czasami nie zawsze scenariusz jest jeden i może ktoś miał podobną sytuację i potrafiłby zdiagnozować jakie są możliwości zanim pojadę do mechanika żeby zbankrutować :D

//// Korek od oleju wspomagania jest zielony.

Oznaczony symbolami G 002000 MINERAL HYDRAULIC

Olej silnikowy MOTUL 5W40 - wymieniany około rok temu (7tyś km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie mogę się wypowiedzieć na temat płynu chłodzącego miałem taki problem i też niby plam nie miałem w garażu ani na plastikach od spodu a płyn uciekła mi przez króciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do wspomagania, po rozmowie z mechanikiem twierdził, że nawet po wymianie po kilkunastu dniach jazdy zmieni kolor na dużo bardziej ciemny.

Jedynie zabrudzenia i opiłki mogą świadczyć o zacieraniu się pompy wspomagania. Doradził mi dolanie oleju ATF II D który miesza się z każdym olejem do wspomagania.

Tak też zrobiłem, wspomaganie chodzi bezszelestnie, sprawa załatwiona, przynajmniej na chwilę obecną.

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy, po niedzieli jadę sprawdzić którędy jest wyciek.

Co do kontrolki minimalnego stanu oleju wciąż nie mam rozwiązania, może jest to jakiś czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy pod kluczem nie ma zacieku z płynu. Często tam się sączy i płyn odparowywuje dlatego ne ma plam pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylu glowicy jest tak plastikowy trojnik, sprawdz czy tam nie cieknie....

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić ten wyciek na kanale, faktycznie jest to ten trójnik - króciec.

W serwisie Audi część kosztuje 59zł, zamiennik ~26-40zł.

Wycieku faktycznie nie było widać, bo od dołu wszystko jest zabudowane.

Podobno jest to częsta usterka, tak czy inaczej mogłem od razu z tym pojechać na kanał zamiast dolewać bezmyślnie...

Z olejem podejrzewam, że to jakiś czujnik, skoro go nie ubywa, ani nie przybywa.

Sprawa rozwiązana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...