Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uklad chlodzenia caly czas zapowietrza sie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drodzy forumowicze, prosze o wasza pomoc.


Zaczne od poczatku. Audi kupilem 3 lata temu i od razu zagazowalem. Do tej pory zrobilem 80 tys km. Od jakiegos problemu zaczely sie problemy przy odpalaniu szarpanie falowanie obrotow itp. Auto na gazie zaczelo lekko terkotac. Nie przeszkadzalo mi to zbytnio wiec jezdzilem normalnie az do tej zimy. Jezdze patrze pewnego dnia przestalo dzialac ogrzewanie. Odruchowo przy jednej z dolewek oleju patrze a tu plyn chlodzniczy uciekl i lekkie maslo na korku. Pierwsze co przychodzi na mysl to uszczelka pod glowica. Wraz ze szwagrem mechanikiem sciagnelismy glowice i zostala oddana do szlifu, wymiany uszczelniaczy , planowania. Wymienilismy uszczelke i przy okazji rozrzad bo to jedna robota. Nowa pompa HEPU. Odpalamy i ogrzewania dalej brak. Tzn jakies tam bylo ale trzeba bylo niezle przygazowac w trasie tak z 120km/h aby cos bylo czuc. Auto odstawilem do mechanika. Pierwsza diagnoza z powodu twardych wezy ze to korek. Korek wymieniony auto grzalo super 2 dni i znow przestalo. Auto wraca do mechanika. Wyjeli pompe sprawdzili czy w sklepie nie pomylili sie ale dobra, wymienili termostat bo byl dziwnie zakamieniony. Mechanik dzwoni ze auto grzeje i mozna odebrac. Po 2 godzinach dzwoni ze jednak przestalo grzac. Wpadli na pomysl zeby dorzucic pompke elektryczna. Wpieli ja przed nagrzewnica. Efekt ogrzewanie dzialalo super, zrobilem 500km i wracajac po swietach jade i nagle 110 stopni na termometrze. Wylaczylem gaz i temp sie wyrownala do 90. Poczulem tez gaz i caly parownik oszroniony od wycieku. Pojechalem do gazownika, wymieniony zostal parownik tomasetto at 09 i listwa wtryskowa OMVL niebieska. Efekt auto dziala super na gazie nie terkocze , grzeje az milo. Mysle ze koniec problemow a tu po jakis 300 km przestalo znow grzac i zauwazylem ze strasznie pozno przelacza sie na gaz okolo 70-90 stopni a przy -15 w trasie kolo 10 km. Pojechalem do gazownika, odpowietrzyl uklad na rurze nad kolektorem i podlaczyl do komputera. Temp reduktora miala 18 stopni przy temp cieczy 90. Po odpowietrzeniu w ciagu minuty nagrzal sie do 45 stopni a przy 30 przelaczyl sie na gaz wiec czujnik temp odpada. Powiedzial ze nie jego wina tylko ukladu chlodzenia. Wiec ja do samochodu i do mechanikow, dlubali 2 godzinki i doszli ze ta pompka elektryczna przesunela sie bardziej pionowo i nie dala rady pompowac. Polozyli pompke nizej odpowietrzyli uklad i grzeje super ale na gaz nie przelacza sie dalej.



Jakies pomysly co moze sie dziac? WG moich obserwacji woda wychodzi goraca z nagrzewnicy dochodzi do trojnika i dalej cos sie dzieje bo do reduktora albo nie dochodzi albo po drodze sie zapowietrza. Niemam pomyslow co moze byc nie tak. Mechanicy mowia ze nie mieli takiej sytuacji. Jesli nie znajde rozwiazania to chyba bede musial pojechac do gazownikow aby podlaczyli reduktor szeregowo za nagrzewnica wtedy nie bedzie opcji zeby sie nie grzal skoro woda wychodzi goraca z nagrzewnicy. Z gory wielkie dzieki za wszelkie wskazowki



Dzis odkrecilem srubke na rurze z woda nad kolektorem i znow polecialo powietrze, po tym tricku auto przelaczylo sie automatycznie na gaz. Jesli uklad caly czas zapowietrza sie to jakie sa jeszcze mozliwosci? I czemu na tym zapowietrzonym ukladzie temp silnika trzyma sie super, ogrzewanie dziala super a tylko na ten reduktor nie idzie?


Opublikowano

Sprawdź ciśnienie na cylindrach

Opublikowano

Może gdzieś głowica jest pęknięta i dostaje się ciśnienie z cylindrów do układu chłodzenia

Opublikowano

W tygodniu sprawdze kompresje ale dziwi mnie fakt ze tylko ten reduktor zapowietrza. Plynu nie ubywa, auto super jezdzi, nie kopci nagrzewnica grzeje super a tylko na tym reduktorze sie przytyka ;(

Opublikowano

Może reduktor odwrotnie wpiety

Opublikowano

A jak to sprawdzic? Zrobic fotki i wam wstawic? Na gaz sie przelacza jak chce raz po 90 stopniach raz po 70. Jak odkrece ta srubke na rurze i troche powietrza uleci to duzo szybciej sie przelacza, ale te powietrze tam caly czas jest. Do tego zauwazylem ze autko zatrzymuje sie na jakis czas przy 70 stopniach, kilka razy idzie tak do 75 i spada do 65-70 zanim ruszy do 90. Czy to moze wina termostatu? Mimo ze nowy to cos jest z nim nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...