Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd Check - Za duże tarcie wałka wydechowego B1


gawek1903

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Pytanie odnośnie problemu z wypadającym Checkiem... pokazuje mi błąd (nr nie pamiętam) ale opis mówi: Za duże tarcie na wałku B1 (dokładniej wydechowym), błąd zapala się czasami po przejechaniu 10 km od jego wykasowania a czasami po 40 km, na pewno szybciej się zapala jeżeli auto pogoni się na większych obrotach ale nie zawsze... Co może być problemem?? Dodam, że grupa 093 (ustawienie rozrządu jest ok) czy problem tkwi w np. nie działającym Wariatorze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duże tarcie? moze wałek jest uszkodzony czasem tak bywa postaraj sie dowiedziec dokladnie jaki to blad jego kod i dokladno nazwe bledu. a jak z jazdo auto zamula czy sa skoki mocy np ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest lekko przymulone, natomiast skoków mocy nie zaobserwowałem. Żeby auto odetchnęło wyrzuciłem już katy i zrobiłem prosty przelot ale czeka mnie jeszcze usunięcie prekatów. Dziś jadę na wykasowanie ostatnich sond z ECU by nie wyrzucało błędu natomiast wałek to jest zupełnie inna historia... po sprawdzeniu VAGiem tuner stwierdził, że wałek w kolektorze ssącym jest zablokowany na krótkim dolocie oraz że właśnie faza na wałku wydechowym na prawej stronie (B1) nie uruchamia się... i lewa głowica, która jest niemal idealna "ciągnie" prawą bo ta nie nadąża za lewą i stwierdził, że to prawdopodobnie przez tą fazę... ale z miłą chęcią poznam wasze opinie. Dodam, że motor jest po kapitalnym remoncie... głowice zrobione, zawory wymienione itd.

Dziś jak będę u niego to postaram się zrobić fotkę pomiarów VAGu.

Edytowane przez gawek1903
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ogolnie zecz biorac masz nie mal wszystkie bolaczki tego motoru na cale szczescie do ogarniecia za nie az takie duze pieniadze. prawdopodobnie fazator nie domaga mozna to sprawdzic przez podstawowe nasyawy w grupie 94; 96 wciskasz on i gaz w podłoge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebawem odstawię auto do znajomego na serwis i sprawdzi te bolączki, które mu dolegają... niby auto zjeździ ale denerwujący jest ten check :/ po skasowaniu błędów jest ok do czas aż auto wkręci się na ponad 4 tys. i wówczas albo check wywali od razu albo jak obroty spadną poniżej 4 tys np. do 1,5 lub 2 coś takiego mniej więcej... podejrzewam wariator/fazator kto jak lubi :) próbuj się przesterować i wówczas łapie błąd... na moje oko wygląda to tak jak by działał tylko w jedna stronę wówczas po próbie przesterowania napotyka na opór i wówczas czujnik wyłapuje opóźnienie na wałku i diagnozuje to jako "za duże tarcie"... pewnie jeżeli wariator miałby czujnik w sobie to wyrzuciło by błąd właśnie jego... zastanawiam się czy może problem nie jest w samym dopływie oleju do wariatora czy, któryś z kanałów nie jest przytkany hmmm akurat za 500km mam wymianę oleju hmm może zrobić mu płukankę przed zalaniem nowej oliwy?? Obecnie jeździ z tego co pamiętam na Motulu dedykowanym ale kodu nie przytoczę z pamięci... a tak na marginesie to jedną z najbardziej denerwujących rzeczy w moim aucie to bijące tarcze :/ stare biły, założone nowe Meyle + klocki i co 1,5 tys przejechane i bicie :/ zastanawiam się czy je nie toczyć ale przeszlifować na szlifierce magnetycznej i założyć klocki ceramiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty sprawdź i dobrze oczyść na glanc. Płukanka LM z serii ProLine będzie mile wskazana. Może usunie syf z nastawnika faz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o piastach hmmm fakt nie sprawdzałem ich a czy dystanse na felgach będą miały wpływ na hamulce? osobiście wątpię ale...?? co prawda łożyska będą bardziej dostawać po d*p** ponieważ inaczej ciężar auta i obciążenia się rozkładają ale hamulce chyba nie powinny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bije Ci w czasie jazdy przy określonych prędkościach (najczęściej wielokrotnościach, np. 60,120km/h) czy tylko podczas hamowania?

Hmmm, nie chcąc robić off-topa proponuję Ci o hebelkach porozmawiać w stosownym dziale, bo jeszcze wleci moderator i nas poustawia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...