Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu chłodniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam duży problem z układem chłodniczym, otóż cały czas ubywa mi płynu chłodniczego. Wymieniamy był już króciec wody oraz zbiornik ponieważ przepuszczał płyn(puszczał na łączeniu). Pomimo to systematycznie musze dolewać płynu co kilka dni, a ostatnio jak jechałem w trasie przy dużej prędkości ponad 130 km/h płyn ze zbiornika uciekł cały, musiałem dolewać 3 litry. Moje auto to Audi A4 B5 1998 r 1.9 TDI AFN 110 KM. Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano

witam podepnę się pod temat bo mam ten sam problem, głowice robiłem mniej więcej rok temu tak samo mi ubywa płynu chłodniczego, wymieniałem tydzień temu króćca i mimo tego dalej cieknie na postoju kropelka po kropelce więc podjechałem do mechaniora i zlokalizował na szybkości wyciek z jednego z 2-óch wężyków które łączą się z silnikiem (przynajmniej tak mi się wydaje) być może masz to samo warto sprawdzić

o tak to wygląda

http://allegro.pl/rura-waz-wody-audi-a4-b6-passat-b5-alt-06b121101c-i5929316534.html

Opublikowano

płyn ze zbiornika uciekł cały, musiałem dolewać 3 litry.

I nie było widać nigdzie wycieku?

Jeśli tak to możliwe, że uszczelka pod głowicą lub sama głowica dała ciała...

Opublikowano (edytowane)

płyn ze zbiornika uciekł cały, musiałem dolewać 3 litry.

I nie było widać nigdzie wycieku?

Jeśli tak to możliwe, że uszczelka pod głowicą lub sama głowica dała ciała...

głowica raczej nie bo mało ciśnienia w obwodzie :)

jest podejrzenie że to może być uszkodzona nagrzewnica...

Edytowane przez rose89
Opublikowano

Podwieś sobie pod króćcem przelewowym zbiorniczka wyrównawczego jakąś nie za dużą butelkę uzupełnił płyn i przejedź się samochodem, tak aby przekroczyć 2-3 tys obr, jeśli w butelce będziesz mieć płyn to jednak jest ciśnienie w układzie. Prawdę mówiąc jakby 3L uciekło przez nagrzewnicę to byś miał basen pod nogami, ogólnie mała szansa, że tak duża ilość płynu może uciec przez nieszczelność bo i na postoju by kapało.

Opublikowano

Nic Ci nie kopci? Takie ogromne ilości wody to zaraz widać. Jeżeli na płaskiej powierzchni nic nie pozostaje pod samochodem, zobaczył bym w pierszej kolejności korek oleju czy nie ma pod nim masła, płyn chłodniczy i spróbuj powąchać zbiornik płynu chłodniczego czy nie czuć spalin. Pozdrawiam, daj znać co było nie tak :) ps. Gdyby to była nagrzewnica to byś już czuł choć w kazdej chwili mozesz sciagnac dywanik i zobaczyc ręka czy jest mokro.

Opublikowano

Zależy co i jak pęknie, ja np miałem pękniętą głowicę w takim miejscu, że nic ze sobą się nie mieszało a silnik podnosił ciśnienie w zbiorniczku. Po za tym jeśli by koledze do oleju dostało się 3L płynu chłodzącego to by się o tym dowiedział :) W tym wypadku w mojej ocenie jeśli miało by coś być z głowicą to jest tylko jedno ujście płynu poprzez zawór bezpieczeństwa na zbiorniczku wyrównawczym.

Opublikowano (edytowane)

W silniku 1,6 ALZ (rok produkcji 2004) - miałem problem systematycznego, choć niewielkiego wycieku płynu chłodniczego. Po każdej jeździe w garażu, pod osłoną silnika były nakapane coraz większe ilości płynu. Mechanikowi udało się wreszcie ustalić, że uszkodzeniu uległa zaślepka (korek) bloku silnika - znajdująca się za obudową termostatu. Numer katalogowy tej części - 06B103033A.

Wymiana jednak dość skomplikowana, trzeba wymontować alternator, obudowę termostatu, uzupełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia, choć sama cześć (występuje tylko w oryginale) to 25 złotych..

Edytowane przez AMAREK1957

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...