Rafalb_111 Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) Witam, mam problem z moim audi a4 b8 2.0 tfsi 211 km rocznik 12.2010 przebieg 55 200 km Mianowicie podczas jazdy ciągle lekko falują obroty na obrotomierzu. Przy niskich prędkościach nie czuć szarpania. Szarpać zaczyna jak np. jadę z prędkością 150 kmh i na tempomacie dodam 2 kmh, wtedy obroty falują +- 100 rpm. faluja takze bez dodawania gazu, jadąc po równejdrodze - z górki nie szarpie, pod górę tez nie szarpie. Na komputerze u mechanika nie wyświetla żadnych błędów, mechanik też nie widzi rozwiązania. Wcześniej podczas przyspieszania w granicach 80-140 po rozgrzaniu silnika i skrzyni strasznie trzęsło cała budą auta. Wymienione zostały świece i problem ustał. lecz problem szarpania pozostał. Czy może ktoś z was miał taki sam problem? Proszę o pomoc. Edytowane 12 Lutego 2016 przez Rafalb_111
zabiello Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Masz s-tronic więc kiedy wymieniany był ostatnio olej w skrzyni?
Rafalb_111 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Jeszcze nie był wymieniany. Mechanik przy ostatniej kontroli stwierdził, że olej jest "czysty" i w odpowiedniej ilości. Auto ma dopiero 55 tys przebiegu.
komoornik Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Olej w S-Tronicu zmienia się co 60 tys. km. Swoją drogą, ciekawe jak Ci mechanik kontrolował ten olej.
griga-st Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 u mechanika nie wyświetla żadnych błędów Idz do innego mechanika. Popytaj na dziale z logami dynamicznymi. I przestańcie człowiekowi mieszać z tym olejem.
komoornik Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Ale z czym niby mieszać? Coś się nie zgadza, wymiana oleju nie co 60 tys.?
griga-st Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Ale z czym niby mieszać? Coś się nie zgadza, wymiana oleju nie co 60 tys.? Oczywiście ze wymienia się co 60. Ale jak to się teraz mówi? "To jest oczywista oczywistość." Kolega bardzo precyzyjnie opisał stan auta i problem. Nie należy mu wiec naprawiać auta olejem. CDNC ma sporo czujników i podczas jazdy raczej nie ma pana żeby coś nie pokazało w logach dynamicznych. Ale trzeba się zapytać kogoś kto się na tym naprawdę zna.
Rafalb_111 Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dodatkowo umieszczam film na którym problem jest widoczny. https://youtu.be/YU9M80YsPsY Najbardziej widoczne to jest podczas przyspieszenia z 152 do 154 kmh obrotomierz faluje pomiędzy 3000 a 3100 rpm Może ktoś z Was zna dobrego mechanika w opolskim, który mógłby to zdiagnozować. Edytowane 14 Lutego 2016 przez Rafalb_111
Kamei8 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Czy udało się Tobie zdiagnozować przyczynę falowania obrotów ? Mam ten sam silnik i skrzynię, ale u mnie z kolei jest nieco inny problem, obroty falują tylko przy jeździe bez gazu na biegu D ale już na S wraca do normy.... dodatkowo przy bardzo wolnej jeździe w korku pl 5km/h co jakiś czas strasznie szarpie Mam przebieg 80.000 olej wymieniony mechatronika także wymieniona jeszcze na gwarancji
Rafalb_111 Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Opublikowano 17 Maja 2016 Akurat dzisiaj auto wraca od mechanika. Sytuacja wygląda następująco - zdiagnozowany został przegub wewnętrzny prawy przód. Mechanik rozebrał i stwierdził, ze wieloklin i cały przegub jest tak rozjechany ze nie da się go nawet zregenerować. Za chwile jadę odebrać samochód bo została wmontowana stara półoś, a na nową oryginalną muszę czekać 2 tygodnie. Myślę, ze po wymianie półosi ustanie przynajmniej drżenie budy podczas przyspieszania pod obciążeniem i stuki które występowały podczas gwałtownego dodania gazu zaraz po jego odjęciu. Mam nadzieję, że pomoże to też na falowanie obrotów, ale wątpię bo to chyba grubsza sprawa. Za dwa tygodnie będę wiedział więcej. Dodatkowo wymieniony zostanie olej w skrzyni i filtr. A z tym szarpaniem podczas jazdy w korku tez czasami występuje, najbardziej jak zmienia co chwile bieg z 1 na 2 i z powrotem. Witam, przegub wewnętrzny wymieniony. Wibracje ustały całkowicie. Wymieniono tez olej w skrzyni biegów i filtr, lecz falowanie nadal pozostało. W miarę jak pokonuje kolejne setki kilometrów jest coraz częstsze. Występuje przy wszystkich prędkościach na wszystkich biegach. Jadąc 120 na 4 biegu faluje tak samo jak jadąc 120 na 5, 6 czy 7 biegu. Zauważyłem też, że jadąc na tempomacie dodam gazu aby przyspieszyć tez nastąpi wahnięcie obrotów góra dół i ciągnie. Jadac wolno tez falują obroty, ale cze nie czuc poszarpywania autem. Przy wyższych prędkościach szarpie delikatnie. Ma ktoś jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się