Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potrzebna pomoc przy FMIC i wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Poszukuje informacji na temat zwiększenia mocy w 3.0tdi asb 233hp. W planach mam zmianę intercoolerów bocznych na FMIC oraz przeróbkę wydechu. Myslałem o wstawieniu DP oraz usunięciu końcowych tłumików. Pozostaje kwestia DPFa który nie stwarza mi najmniejszych problemów. Czy ktoś robił podobne modyfikacje u siebie i mógl by wspomóc informacjami?

Opublikowano

a co konkretnie chcesz wiedzieć ?

Opublikowano

Sam soft na 280 KM i 550 NM nie wystarczy? Nie wiem czy Tip zniesie większy moment... Jeżeli chcesz większe moce to DPF out.

Opublikowano

łagodne 600 może atakować.

Opublikowano

Cóż jako że miałem problem ze skrzynią i została ona rozebrana do gołej śrubki, wszystko co dawało oznaki zużycia wymienione (głównie uszczelnienia) oraz o ile to prawda założone "mocniejsze" kosze to akurat o skrzynię sie nie martwię.

Moje ogólne rozterki wiąże po prostu z sensownością m.in montażu FMICa. Po prostu zastanawiam sie czy jest sens. Faktycznie chciałbym zaatakować moce 300 kuca i 600 niuta. Widziałem auta które tak latają bez problemowo. Dlatego chciałem po prostu dowiedzieć się z czym to się je i jak to wygląda w praktyce - czy jest sens w to inwestować.

Czy usunięcie DPFa jest dobrym rozwiązaniem (koniecznym)? Po prostu nie mam z nim żadnych problemów a fakt że nie unosi się swąd diesla jest dla mnie plusem :)

Opublikowano

Może najpierw soft zrób na 280 KM i 550 NM i sprawdź czy to Ci wystarcza (moim zdaniem aż nadto na Polskie drogi). W razie jakby było mało można zrobić FMIC i wydech wraz z korektą softu. Duża moc + DPF może = stopienie jego zawartości. Jaki masz przebieg? W jakiej kondycji wtryski? bo jak są na wykończeniu i dowalisz koksu, nawet samym programem to tłoki potopisz.

Opublikowano (edytowane)

B7 to ciężka buda, mocy nigdy za wiele.

dróg dojścia do 300/600 jest kilka, jeśli chcesz pozostawić DPF'a to zrób zapas sprzętowy i łagodniejszy soft, czyli zduszony setup.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Zdaje sobie sprawę ze stanu naszych dróg, jeździłem wieloma autami przewyższającymi te parametry. Jeśli chodzi o mój silnik to jest w bdb kondycji. Wtryski i tak przed programem pójdą na stół pobierczy w celu weryfikacji - tak dla mojego psychicznego spokoju.

Co do DPFa rozważam jego usunięcie. Po prostu szukam sensownej drogi żeby to wszystko działało przede wszystkim bez problemowo i bez usterek a moc jaką będzie auto dysponować to tylko dodatek.

Opublikowano (edytowane)

jeśli moc nie jest dla Ciebie priorytetem to zostaw DPF'a i zrób rozsądny (DOBRY) program. Jeśli wyjdzie za mało możesz dorzucić jedną modyfikacje mechaniczną np FMIC, jeśli turbo ma oznaki zmęczenia możesz zrobić hybrydę. (fajnie ciągną na górze)

Jeśli DPF / KAT zdrowy to jego usunięcie obniży tylko EGT, mocy przebędzie niewiele. Z tego co widzę masz ~200 tyś.. stan raczej nie jest idealny ale nie musi być zły.


nawet samym programem to tłoki potopisz.

a od czego masz sondę i limiter EGT ?

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...