tomastbg Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam. Poszukuje informacji na temat zwiększenia mocy w 3.0tdi asb 233hp. W planach mam zmianę intercoolerów bocznych na FMIC oraz przeróbkę wydechu. Myslałem o wstawieniu DP oraz usunięciu końcowych tłumików. Pozostaje kwestia DPFa który nie stwarza mi najmniejszych problemów. Czy ktoś robił podobne modyfikacje u siebie i mógl by wspomóc informacjami?
audicoman Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 Sam soft na 280 KM i 550 NM nie wystarczy? Nie wiem czy Tip zniesie większy moment... Jeżeli chcesz większe moce to DPF out.
tomastbg Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 Cóż jako że miałem problem ze skrzynią i została ona rozebrana do gołej śrubki, wszystko co dawało oznaki zużycia wymienione (głównie uszczelnienia) oraz o ile to prawda założone "mocniejsze" kosze to akurat o skrzynię sie nie martwię. Moje ogólne rozterki wiąże po prostu z sensownością m.in montażu FMICa. Po prostu zastanawiam sie czy jest sens. Faktycznie chciałbym zaatakować moce 300 kuca i 600 niuta. Widziałem auta które tak latają bez problemowo. Dlatego chciałem po prostu dowiedzieć się z czym to się je i jak to wygląda w praktyce - czy jest sens w to inwestować. Czy usunięcie DPFa jest dobrym rozwiązaniem (koniecznym)? Po prostu nie mam z nim żadnych problemów a fakt że nie unosi się swąd diesla jest dla mnie plusem
audicoman Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Może najpierw soft zrób na 280 KM i 550 NM i sprawdź czy to Ci wystarcza (moim zdaniem aż nadto na Polskie drogi). W razie jakby było mało można zrobić FMIC i wydech wraz z korektą softu. Duża moc + DPF może = stopienie jego zawartości. Jaki masz przebieg? W jakiej kondycji wtryski? bo jak są na wykończeniu i dowalisz koksu, nawet samym programem to tłoki potopisz.
marcin4x4 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) B7 to ciężka buda, mocy nigdy za wiele. dróg dojścia do 300/600 jest kilka, jeśli chcesz pozostawić DPF'a to zrób zapas sprzętowy i łagodniejszy soft, czyli zduszony setup. Edytowane 26 Lutego 2016 przez marcin4x4
tomastbg Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 Zdaje sobie sprawę ze stanu naszych dróg, jeździłem wieloma autami przewyższającymi te parametry. Jeśli chodzi o mój silnik to jest w bdb kondycji. Wtryski i tak przed programem pójdą na stół pobierczy w celu weryfikacji - tak dla mojego psychicznego spokoju. Co do DPFa rozważam jego usunięcie. Po prostu szukam sensownej drogi żeby to wszystko działało przede wszystkim bez problemowo i bez usterek a moc jaką będzie auto dysponować to tylko dodatek.
marcin4x4 Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) jeśli moc nie jest dla Ciebie priorytetem to zostaw DPF'a i zrób rozsądny (DOBRY) program. Jeśli wyjdzie za mało możesz dorzucić jedną modyfikacje mechaniczną np FMIC, jeśli turbo ma oznaki zmęczenia możesz zrobić hybrydę. (fajnie ciągną na górze) Jeśli DPF / KAT zdrowy to jego usunięcie obniży tylko EGT, mocy przebędzie niewiele. Z tego co widzę masz ~200 tyś.. stan raczej nie jest idealny ale nie musi być zły. nawet samym programem to tłoki potopisz. a od czego masz sondę i limiter EGT ? Edytowane 28 Lutego 2016 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się