Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie proszę o pomoc - moje srebrne zło wcielone odmówiło współpracy i nie odpala.

Dwa dni temu palił bez problemu, dzisiaj nie rusza. Akumulator prawie nowy(3 m-ce), nadal ponad 12V mimo kilkukrotnego kręcenia, pół zbiornika paliwa. Rozrusznik kręci jak głupi, silnik nie odpala(odpalił raz, ale telepało go jakby nie palił na któryś cylinder i po kilku sekundach zgasł). Przy którejś próbie odpalenia zapaliła się czerwona kontrolka oleju - "lampa alladyna". Kontrolka od immo gaśnie.

VCDS Lite 1.2 wypluł tyle:
(błędy przy centralnym zamku były odkąd mam auto i ich nie kasowałem)

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 29 February 2016, 10:08:13:0
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 058-907-557-AJL.LBL
Controller: 8D0 907 558 D
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04201
Shop #: WSC 06325
VCID: 321799CBED37
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL
Controller: 8E0 614 111 A
Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00
Coding: 0273004284
Shop #: BB 24334
VCID: 1C4B57739FB3
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Coding: 04140
Shop #: WSC 06325
VCID: 29257EA7C0E1
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8D0-959-655-AI7.LBL
Controller: 8D0 959 655 L
Component: Airbag 7 Audi 0503
Coding: 00106
Shop #: WSC 06325
VCID: 3FF1C0FF2E65
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8D0-919-xxx-17.LBL
Controller: 8D0 919 880 R
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D03
Coding: 04142
Shop #: WSC 00000
VCID: 41F5C6075891
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0V0291911
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: None
Controller: Bit teA dre ssu
Component: e 17 eingeben
VCID: CFD1703F1EC5
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.LBL
Controller: 8L0 862 257 L
Component: ZV-Pumpe D05
Coding: 00000
Shop #: WSC 06325
VCID: 3E0FBDFB296F
6 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124)
29-00 - Short to Ground
01365 - Lock/Unlock Switch; Interior
29-00 - Short to Ground
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-00 - Short to Ground
00991 - Interior Lights
28-00 - Short to Plus
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakieś sugestie co sprawdzić / zrobić?
Edytowane przez czuwi
Opublikowano

Nie wiem czy to Ci coś pomoże ale też miałem taki problem, nie wiem co co pomogło ale po wymianie czujnika temperatury cieczy i świec auto odpaliło, został tylko błąd czujnika położenia wałka rozrządu ;/

Opublikowano

Nie wiem czy to Ci coś pomoże ale też miałem taki problem, nie wiem co co pomogło ale po wymianie czujnika temperatury cieczy i świec auto odpaliło, został tylko błąd czujnika położenia wałka rozrządu ;/

Dzięki za odpowiedź, zajrzałem właśnie do świec i w ich gniazdach jest pełno oleju, a więc na pewno uszczelkę pokrywy zaworów mam do wymiany, podejrzewam, że ten olej może być właśnie problemem.

Pytanie, do kogoś, kto wymieniał uszczelkę pokrywy - czy do zdjęcia pokrywy trzeba wykręcić świece? Na razie ich nie wykręcałem, bo nie chcę żeby olej wpłynął pod świece, a jest go tam na prawdę dużo. Chyba, że ma ktoś jakiś sposób żeby wybrać jakoś ten olej przed odkręceniem świec?

Opublikowano

Bierzesz szmatę na śrubokręt i wciąga olej :)

Ale chyba nie trzeba wykręcać przy wymianie uszczelki

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.
Poradziłem sobie z problemem.
Olej wybrałem w podobny sposób jak zaproponował @Joziek79 tylko zamiast szmaty użyłem papieru, a zamiast śrubokręta - drutu.
Ogólnie tylko jedna świeca sucha, reszta zababrana olejem - bez szans na dobrą iskrę. Po wyczyszczeniu wszystkiego silnik odpalił. Wymienione uszczelki pokrywy zaworów, wymienione świece na nowe i auto odpala bez problemu.

Pokrywę można ściągnąć bez odkręcania świec.

Opublikowano

Mam nadzieję że uszczelkę kupiłeś dobrej firmy i dokręciłeś równym momentem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...