Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka błędów w module ABS


Ralen

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

przedwczoraj wracając do domu zgasiłem normalnie auto, ESP i ABS się nie świeciły, wszystko było OK. 2 godziny później odpalając samochód, odrazu przy starcie zaświeciły się kontrolki od ABS i ESP. Podpiąłem Vaga i zobaczyłem błąd:

65535 - Internal Control Module Memory Error
48-00 Supply Voltage

Nie chciał zniknąć więc stwierdziłem że zostawię to póki co i zobaczymy co będzie się działo. Dziś jadąc do pracy, do palącego się ABS i ESP doszedł jeszcze wykrzyknik ręcznego, oraz wyrzuciło duży czerwony wykrzyknik na FIS
Wróciłem do domu, zapodałem vaga no i trochę wysypało w module ABS:

4 Faults Found:

01200 - ABS Valves Supply Voltage
35-00 - -
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
35-00 - - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
48-00 Supply Voltage

Nie próbowałem ich jeszcze kasować bo padła mi bateria w lapku.

Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć problem? czytałem że przepływka / czujnik doładowania potrafi siać, odpinałem ale nic nie pomogło. Odpinałem też dwie kosty od pompy ABS, puściłem tam trochę "electrosolu", przeczyściłem, ale dalej nic. Po wejsciu w Vaga w sterownik ABSu, nie pamiętam już na którym kanale, ale widziałem że zmieniają się wartości km/h na wszystkich 4 kołach - wnioskuję że czujniki sprawne.

Macie może jakieś pomysły ?

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Brake Electronics Control Module (J104) faulty
Brake Electronics Control Module (J104) faulty

Czyli na początek do sprawdzenia bezpieczniki, czy dobrze dolega wtyczka do sterownika ABS (wyciąg ją zobacz czy nie ma śniedzi) i okablowanie.

Bezpieczniki w skrzynce bepzieczników nr 7 (10A) i 42 (25A) oraz S123 (50A) pod kierownicą.

jak elektrycznie będzie OK to możliwe, że padł sterownik ABS'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrzynce OK, pod kierownicą nie patrzyłem. Wszystkie wtyczki wyciągałem i czyściłem "electrosolem" do poprawy połączeń elektrycznych.

Jesteś mi w stanie opisać jak dostać się do tego bezpiecznika pod kierownicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz osłonę nad nogami kierowcy i tam już będziesz widział głęboko z tyłu są ukryte bezpieczniki ABS take większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem od speców, podobno uszkodzony został sterownik pompy ABS. Wymienili, zrobili kodowanie i teoretycznie wszystkie błędy poznikały, poza jednym:

00778 - steering angle sensor (g85): implausible signal

Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów, zapala się kontrolka ESP i rzecz jasna system przestaje działać. ABS działa prawidłowo.
Mam rozumieć, że pewnie źle skodowali, lub w ogóle nie skodowali ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany :) ESP zakodowane, działa, już się nie zapala, wszystko chodzi jak należy.
Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...