mig0 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Witam koledzy. Proszę o pomoc bo mechanicy są bezradni od razu napiszę że komp.nie pokazuje żadnych błędów.Problem ma się następująco.Auto z 2004r.silnik 1.9 TDI 130 KM.Zimny nawet po 2 dniowym postoju na mrozie pali bez zarzutu,natomiast po rozgrzaniu i krótkim postoju zaczyna wariować wygląda to tak jakby silnik chciał wyskoczyć a cała buda się trzęsie,zapala na chwile odgłos taki jakby ktoś rzucił pęk kluczy i gaśnie i tak kilka razy aż w końcu zapali.Niekiedy zapala od razu ale czuje że pierwszy moment to było szarpnięcie bo zatrzęsło budą.Auto robi tak tylko wtedy kiedy jest dobrze rozgrzane tzn po jakiejś kilkudziesięcio kilometrowej trasie i krótkim 10 15 minut postoju.Mam go od 8 m-cy i problem się nasila,a występuje tylko po dłuższej jeździe.Przebieg oryginalny 230tys km nie odczułem jakiegoś spadku mocy nie dymi.Bywa tak że nie robi tego 50 razy a za 51 tak oczywiście to ogólnik bo nie liczę tych razy.Jeden z dobrych polecanych mechaników sugerował wymianę czujnika płożenia wałka rozrządu a jeśli to nie pomoże przeprogramowanie sterownika tak aby miał większą dawkę paliwa na ciepłym silniku.Mówił że miał wrażenie jakby silnik chciał pracować w drugą stronę.Może ktoś spotkał się z takim problemem .
Aby13 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 musisz sprawdzic pompe niskiego cisnienia w zbiorniku czy podaje paliwo po zaplonie .... moze przeznik sie nagrzewa i pozniej nie dziala poprawnie .druga opcja rozjechane mapy ecu -sprobuj odpalic ze zdjeta wtyczka z czujnika temperatury ....3.rozrusznik mozna sprobowac zmienic dawke rozruchowa ,ale marne szanse ....jak sie da przeprogramuj kodowanie na automat i zobacz (nie wiem czy pojdzie ) niezauwazylem ...masz automat to ta opcja odpada ...ale sprawdzic mozesz moze masz odwrotnie ...
nik23 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Czujnik położenia wału (G28) do wymiany raczej, jezeli byłby to czujnik polozenia walka rozrządu (G40) to silnik by odpalał z opóźnieniem (po około pełnym obrocie) w trybie awaryjnym z ograniczonymi obrotami i dawką paliwa. Czujnik polozenia wału gdy pada to po podgrzaniu niedaje sygnału, swego czasu testowało sie go podgrzewając go opalarką Tylko tu jest takie ale ze niepowinien wcale zapalić az nie ostygnie i dziwnych dźwięków raczej tez nie powinno być. Zrób loga grupy004 gdy niechce odpalić. Edytowane 6 Marca 2016 przez nik23
mig0 Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 musisz sprawdzic pompe niskiego cisnienia w zbiorniku czy podaje paliwo po zaplonie .... moze przeznik sie nagrzewa i pozniej nie dziala poprawnie .druga opcja rozjechane mapy ecu -sprobuj odpalic ze zdjeta wtyczka z czujnika temperatury ....3.rozrusznik mozna sprobowac zmienic dawke rozruchowa ,ale marne szanse ....jak sie da przeprogramuj kodowanie na automat i zobacz (nie wiem czy pojdzie ) niezauwazylem ...masz automat to ta opcja odpada ...ale sprawdzic mozesz moze masz odwrotnie ... Jestem laikiem i nie wiem w czym rzecz z tym kodowaniem, jeśli chodzi o skrzynię to jest automat
Aby13 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 dla automatu bylo kodowanie inne niz dla manuala ...poniewaz silnik odpala razem ze skrzynia i musi miec wiecej sily wieksza dawka rozruchowa... nie wiem jak u cb bo nie pamietam ,ale w starszych manula 0002 a automat 0001...
mig0 Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 Czujnik położenia wału (G28) do wymiany raczej, jezeli byłby to czujnik polozenia walka rozrządu (G40) to silnik by odpalał z opóźnieniem (po około pełnym obrocie) w trybie awaryjnym z ograniczonymi obrotami i dawką paliwa. Czujnik polozenia wału gdy pada to po podgrzaniu niedaje sygnału, swego czasu testowało sie go podgrzewając go opalarką Tylko tu jest takie ale ze niepowinien wcale zapalić az nie ostygnie i dziwnych dźwięków raczej tez nie powinno być. Zrób loga grupy004 gdy niechce odpalić. logi robił mechanik na wszystkie sposoby i nic nie wykazało,dodam że samo rozgrzanie do 90st nie daje tego efektu dopiero po jakiejś trasie i to też nie zawsze Czujnik położenia wału (G28) do wymiany raczej, jezeli byłby to czujnik polozenia walka rozrządu (G40) to silnik by odpalał z opóźnieniem (po około pełnym obrocie) w trybie awaryjnym z ograniczonymi obrotami i dawką paliwa. Czujnik polozenia wału gdy pada to po podgrzaniu niedaje sygnału, swego czasu testowało sie go podgrzewając go opalarką Tylko tu jest takie ale ze niepowinien wcale zapalić az nie ostygnie i dziwnych dźwięków raczej tez nie powinno być. Zrób loga grupy004 gdy niechce odpalić. logi robił mechanik na wszystkie sposoby i nic nie wykazało,dodam że samo rozgrzanie do 90st nie daje tego efektu dopiero po jakiejś trasie i to też nie zawsze i jeszcze jedno zimą problem niemalże nie występował teraz gdy zrobiło się cieplej jest gorzej
POWER-KRIS Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Zanim wydasz majątek zmień rozrusznik, żeby przy ciepłym podać paliwo musi wykręcić 250 - 280 obr. Niby na ucho jest ok ale już nie osiąga 250 i koniec. Mi wymiana pomogła. Właśnie 4 rok leci i znów się zaczyna. Pora na następny rozrusznik. Zamiennik jakieś 400 i okolice u dzika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się