Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelki pod głowicą.Po wymianie rozrządu,odmy i wałków


Walerian84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Po ponad roku obecności na forum,czas napisać coś poważniejszego.Niestety jak większość "poważnych postów" dotyczy usterki.Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem rozrząd,w czasie wymiany wyszły na jaw inne usterki a dokładniej zawalona odma oraz 2 zeszlifowane wałki rozrządu(dolotowy i wylotowy).Wszystko zostało wymienione na używane ale w 100% sprawne.

Przed tą naprawą od około 1 roku raz na jakiś czas auto dymiło przy odpalaniu,ale działo się to bardzo rzadko.Po tej naprawie dymienie się nasiliło.Nie wiem czy przez to że wiele uszczelek zostało wymienionych i silnik został uszczelniony bardziej(co zwiększyło kompresję) i wymieniona odma(co zwiększyło prawidłową wymianę powietrza).Zrobiłem test na CO2 i okazało się że UPG.Nie ma jakiś mazi na korku,ani płyn nie barwi się na inny kolor,natomiast po każdej dłuższej trasie jest poważny ubytek płynu(czasami 1l na 100km).

Zrobiłem wstępne rozeznanie co i za ile na temat Naprawa uszczelki pod głowicą :

- uszczelka od głowicą 150

- uszczelka wydechu 100

- śruba głowicy 95

- popychacze zaworowe 18szt. 29 za sztukę

12szt. 35 za sztukę

- uszczelniacze zaworowe 130

- zawory 18szt. 40 za sztukę

12szt. 50 za sztukę

- planowanie i szczelność głowicy 300

- gniazda zaworowe 500

- robocizna za całość 1300

Parę pytań do szanownych forumowiczów:

Biorę pod uwagę kompletną naprawę głowicy,czy jeszcze jakieś części trzeba doliczyć?

Czy wymieniać obie uszczelki i obie głowice?

Czy podane ceny są normalnie?

Czy da się zrobić jeszcze jakieś testy aby potwierdzić zużycie uszczelki?

Czy po takiej grubej naprawie istnieją jakieś inne równie drogie naprawy?

Bardzo proszę o konstruktywne wpisy a także pytania bo parę ważnych rzeczy już naprawiałem

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją ostatnio robilem remont tego typu więc jestem mniej więcej na bieżąco z takimi tematami. Jeśli chcesz wszystko nowe łącznie z popychaczami to sporo wyniesie ale jak robisz taka akcję to nie można zapomnieć o pierścieniach cylindrów, uszczelniaczach na walki, uszczelkach blaszanych do nastawnika faz, uszczelki pod pokrywa, a przede wszystkim rozrzadzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją zmienialem to co było zużyte lub wskazywało możliwość zużycia w niedługim czasie, oczywiście z rozsądkiem w sensie bez oszczędzania na kupnie nowych np uszczelek i zakładania starych. Ale np nie kupowalem popychaczy bo są dobre.. Głowice zostały dokładnie sprawdzone szczelność itp planowanie, z tego co pamiętam wymienili 2 prowadniki czy tam coś, docieranie gniazd, i wymiana uszczelniaczy choć tak właściwie nie było potrzeby bo obie głowice są z 2009r. Tak ,że koszt naprawy głowic wyniósł 500 zł obydwu. Zmienione zostały też pierścienie skoro już głowice zdjęte to wolalem profilaktycznie kupić nowe po ok 150zl na jeden cyl. Ogólnie silnik rozebrany na części pierwsze i to co budziło podejrzenia zmieniono. Koszt musiał bym policzyć dokładnie z racji tego że część elementów kupowalem ją a część osoba zajmująca się naprawa ale myślę że w sumie ok 4000 w tym robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz mial zdjęte głowice niech mechanior sprawdzi blok pod kątem pęknięć tulei cylindrów . zeby sie nie okazalo ze wywalisz kase a usterka jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak mówi soul87 często pękają tuleje cylindrów temu takie akcje się dzieją jak dzwoniłem po ogłoszeniach bo potrzebowałem kilku części do swojego to własnie często właściciele mieli pęknięte bloki jeden właśnie zrobił generalny głowic a okazało sie po wszystkim że tuleja poszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a opłaca się wymieniać głowice?ile może taka sprawna głowica kosztować? oby była to UPG,bo inaczej koszty będą spore..


jak bedziesz mial zdjęte głowice niech mechanior sprawdzi blok pod kątem pęknięć tulei cylindrów . zeby sie nie okazalo ze wywalisz kase a usterka jest gdzie indziej.

kolego a na to jest jakiś osobny test?czy po prostu wymienia się tuleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się wymienić tulei trza chyba cały blok kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją zmienialem to co było zużyte lub wskazywało możliwość zużycia w niedługim czasie, oczywiście z rozsądkiem w sensie bez oszczędzania na kupnie nowych np uszczelek i zakładania starych. Ale np nie kupowalem popychaczy bo są dobre.. Głowice zostały dokładnie sprawdzone szczelność itp planowanie, z tego co pamiętam wymienili 2 prowadniki czy tam coś, docieranie gniazd, i wymiana uszczelniaczy choć tak właściwie nie było potrzeby bo obie głowice są z 2009r. Tak ,że koszt naprawy głowic wyniósł 500 zł obydwu. Zmienione zostały też pierścienie skoro już głowice zdjęte to wolalem profilaktycznie kupić nowe po ok 150zl na jeden cyl. Ogólnie silnik rozebrany na części pierwsze i to co budziło podejrzenia zmieniono. Koszt musiał bym policzyć dokładnie z racji tego że część elementów kupowalem ją a część osoba zajmująca się naprawa ale myślę że w sumie ok 4000 w tym robota.

pisałeś że masz głowice z 2009r wymieniałeś na nowsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ktoś w Szwajcarii kupił nowe i zamontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...