Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trudna do zdiagnozowania usterka. Buja na boki przy przyspieszaniu


wiwixxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam już A4 2 rok ale cały czas nie daje mi spokoju usterka której nikt nie może zdiagnozować. (oglądało 3 machaników)

Problemem jest, że trzęsie(prawo-lewo) całym samochodem na boki kiedy enegricznie się rozpędzam.

Kiedy rozpędzam się spokojnie problemu nie widać lub jest minimalny.

Ale kiedy np jadę trasą 80km/h i zrobię redukcję na 3-4 to mam wrażenie jakby samochód miał się rozpaść.

I teraz tak: Nie zawsze tak jest. Nieraz gdy się rozpędzam jest ok, ale około 75% razy trzęsie. Mam takie wrażenie jakby samochód wężykował.

Kombi, rok produkcji 1997, silnik 1,9TDI, 90KM, AHU.

Kiedyś kolega siedział w środku i powiedział że wg niego jest uszkodzona poduszka pod silnikiem bo trzesie na postoju kierownicą.

Kiedy dodaje gazu na jałowym do 4000 obrotów nic się nie dzieje. I nic się nie trzęsie. Więc nie wiem czy to mogą być poduszki pod silnikiem.

Co zostało zrobione: nowe zawieszenie przód, nowe opony, felgi wyważone, zrobiona geometria. I nic. Nie przeszkadzało mi to więc jeździłem.

Ale obiecałem sobie że zabiore się za to bo mam trochę gotówki i chce problem rozwiązać, bo telepie nim mam wrażenie coraz bardziej.

Byłem ostatnio na stacji diagnostycznej sprawdzić amortyzatory i zawieszenie. Jest OK. Amory 60%, z tyłu do wymiany tuleje belki tylnej. Ale czy one mogą powodować że autem tak buja i auto wężykuje na drodze? Znaczy się jedzie prosto, ale czuć że nim rzuca.(prawo-lewo)

Jestem umówiony z mechanikiem na sobote na wymianę 2 tulei belki tylnej. Zamówiłem także (kolega ze sklepu więc mogę oddać) poduszki pod silnik i skrzynię biegów bo wyczytałem że to może być też to.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Mam małe dziecko, często kursujemy z żoną Bydgoszcz-Olsztyn i boje się że w końcu coś się rozp.....

Proszę o pomoc. W razie czego odpowiem na dodatkowe pytania.

Edytowane przez wiwixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej w to sprawdzanie amortyzatorów to bym nie wierzył ...

a tuleje mogą taż swoje robić !

zmień tuleje i zobaczysz skoro i tak do wymiany...

jakiej firmy zawias przód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód Lemforder.

Przed wymianą i po było tak samo. Dziś np wracałem z pracy 10km i było ok. Dopiero pod koniec jak złapałem czerwone światło i dałem w gaz na zielonym to zaczęło bujać. 1, 2 i 3 bieg i rzuca dość ostro, ale jak pociągnę go do 3,5-4tysi na trójce i im większe obroty tym mniej rzuca.

Ale np jadąc trasą 90km/h i kiedy chce wyprzedzać i zapodam redukcję na 3 lub 4 to jest masakra. Ale co mnie bardzo dziwi, to nie jest reguła. Raz się uda i jest ok. Mam wrażenie jakby silnik chciał wyskoczyć z pod maski.

Amorki myślę że są ok, bo po dziurach i nierównościach jeździ sie dobrze, i wg mnie amory pracują prawidłowo.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Edytowane przez wiwixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przeguby wewnętrzne

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...