clony Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 Witam Jestem świeżym właścicielem a4 i kompletnie zielonym jeżeli chodzi o ten samochód.Wiele osób ma ten sam typ silnika co u mnie jeżeli nie sprawiło było bo to kłopotu prosił bym o parę wskazówek. Wyczytałem iż są dwa rodzaje rozrządów czy do tego typu AEB czy chodzi o jakiś inny model.(ilość zębów 150,152,153) Jakiej firmy najlepiej zakupić części do wymiany owego rozrządu i pompa wody,świece czy firma tu nie ma żadnego znaczenia. Zamierzam zalać olej castrol magnatek 15w/40 mineralny ze względu na duży przebieg 260 tys w książce serwisowej są same pieczątki serwis audi do końca ale auto jest z Włoch a tam mają jednak ciężką nogę. Proszę Was o jakąkolwiek wskazówkę a im więcej tym lepiej. Na razie auto stoi na parkingu czeka na tablice i mam czas pokupić części a już wiem że coś jest nie halo bo śmierdzi tak jakby sprzęgło lub jakiś pasek obciera i obok katalizatora lub turba unosi się swąd oleju jakby turbina była pęknięta. Najlepiej złapał bym kontakt z mechanikiem z Radomia który przeprowadzał już dużo takich wymian. Proszę o jakąkolwiek radę i na co trzeba zwrócić uwagę. Z góry dziękuje i pozdrawiam Marek :redface:
Wihajster Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 jest troszke ludzi z Radomia popatrz na ten temat i pisz na PW http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4107&start=0
pre_pl Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5385 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=198
ma-ciej Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 Czemu chcesz użyć taki olej? Do tego silnika powinien być 5W-40 (0W-40) syntetyczny. Duży przebieg nie ma znaczenia. Nieszczelności uszczelek, pierścieni, uszczelniaczy zaworów, to usterki powodujące wycieki oleju - należy je usunąć, a nie stosować niewłaściwy olej. Przy turbosprężarce olej może wyciekać z przewodu doprowadzającego lub odprowadzającego olej. Pęknięta turbina nie pracowała by (albo bardzo krótko). W moim przypadku zatkał się ten przewód doprowadzający olej (starzenie się gumy - on ma takie krótkie odcinki gumowe w osłonie) i turbina się ukręciła - do wymiany. Niestety te przewody są drogie. Około 250 zł każdy (tylko oryginały - nie ma zastępczych)
clony Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Opublikowano 14 Lutego 2007 Używam takiego oleju od lat w w sprinterze 2,9 tdi i jestem z niego zadowolony. Tutaj pomyślałem iż tak duży przebieg będzie miał wpływ na wybór oleju, bo być może syntetyk wypłukał by nagar w zakamarkach i będzie mi brał olej ale nadal się waham ze względu na na hydraulikę.Ostatni olej jaki był wlany to castrol tylko nie wiem jaki gdyż na plakietce nie jest wyszczególnione. Zastanawiam się jeszcze nad kupnem rozrządu z allegro ale boję sie bo nie wiem ile zębów powinien mieć mój pasek przy silniku AEB 1,8 T [ Dodano: 14-02-2007, 13:14 ] clony,
ma-ciej Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 Nie jest to może najlepsze rozwiązanie, ale najpewniej będzie najpierw rozebrać auto i sprawdzić jakie rodzaje części pasują, a potem kupić. Castrol do tego modelu poleca Edge Sport 0W-40 albo Magnatec 5W-40 C3. Ten drugi jest tańszy - ja go używam.
clony Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Opublikowano 14 Lutego 2007 Podpowiedzcie co z tymi zębami w pasku a silnik AEB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się