Tadam Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Witam Panowie i Panie od jakiegoś czasu mam problem u siebie z chłodzeniem silnika. Silnik 2.4 ARJ bez gazu. W zeszłym tygodniu wymieniony rozrząd, a razem z nim pompa wody i termostat. Generalnie rzecz ujmując silnik się nie dogrzewa chociaż potrafi też się zagrzać, zaobserwowane sytuacje: W trasie silnik przy około 140/h nie trzyma temperatury, pomimo wcześniejszego osiągnięcia 90 stopni bardzo szybko spada po wjechaniu na trójmiejską obwodnicę. Po stanięciu w korku także nie osiąga temperatury. Pod blokiem razem z obserwowaniem kanałów 49 (aktualna temp. cieczy chłodzącej) i 51 (temperatura silnika). Motor wciągnięty na 3 tys obrotów, temperatura silnika osiągnęła 90 stopni, cieczy chłodzącej również, ale od razu po puszczeniu pedału gazu silnik trzyma 90 stopni, temperatura płynu spadła do około 30-40. W czasie jazdy przy małej prędkości generalnie na blacie temperatura jest taka jak powinna być. Wczoraj przy jeździe w mieście, dynamicznej, bez stania w korkach płyn się zagrzał. Na climatronicu kanał 49 - 108 stopni, a 51 nadal równo 90. Proszę o pomoc i pomysły co to może się dziać Pozdrawiam
House Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Jaki termostat z jaką temperaturą otwarcia? czy przed wymianą termostatu działo się to samo a po wymiane problem nie zniknął?
Tadam Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Termostat INA, specjalnie kupiony zestaw rozrządu z termostatem. Nr producenta: 538 0001 20, temperatura otwierania 87 stopni. Przed wymianą pompa wody była nieszczelna i termostat nie trzymał płynu, typowe objawy uszkodzonego termostatu, duży problem z osiągnięciem temperatury roboczej i spadała w czasie jazdy.
hak64 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Możliwe, ze masz zapowietrzony układ chłodzenia, albo termostat padł ponownie. Jeśli wcześniej do układu ktoś wlał uszczelniacza, to krążący w układzie syf często powoduje zawieszenie termostatu.
Tadam Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Na tą chwile zauważyłem, że jest nieszczelność na łączeniu węża z chłodnicą. Poza tym po każdej jeździe ucieka powietrze ze zbiorniczka, może faktycznie trochę zapowietrzony. Możliwe, ze masz zapowietrzony układ chłodzenia, albo termostat padł ponownie. Jeśli wcześniej do układu ktoś wlał uszczelniacza, to krążący w układzie syf często powoduje zawieszenie termostatu.
Michalmichalo Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Płyn wyrzuca ze zbiorniczka?? Temp 108 stopni to nie jest tragedia Ja na Twoim miejscu zainwestowałbym w nowy czujnik temp.
Tadam Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Sam z siebie nie wyrzuca. Dzisiaj zauważyłem, że wtyczka czujnika jest delikatnie rzecz ujmując uszkodzona. Ubyło dość sporo płynu (układ jest szczelny) i niezależnie czy w trasie czy w mieście trzymał temperaturę tak jak powinna być. Może dopiero teraz się odpowietrzył.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się