100p Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Nowy problem wiec i nowy temat po zniknieciu czerwonej konewki wymianie czujnika wszystko bylo dobrze do wczorajszego powrotu z Pl po przejechaniu jakis 300 km zaswiecila sie kontrolka oil min wiec na pierwszym kibelku zjechalem dolalem z 3 setki no i jade dalej po jakis 100 km znowu to samo gdy zatrzymalem sie dolalem reszte jakies 2 setki z butelki poczym odpalam auto i przy delikatnym cofaniu gasnie jak znowu odpalilem i ruszylem to musialem mu dac sporo gazu zeby nie zgasl. Wtedy zaczelo sie szarpanie przy zmianie biegow i slaba moc gdy migal mi check engine auto nie przyspieszalo mimo gazu w podloge bardzo wolno spadala predkosc jakos dotarlem na miejsce juz bez zapalania sie kontrolki co prawda nie mialem duzego dystansu do pokonania jakies 50 km. Dzis gdy poszedlem sprawdzic stan okazalo sie ze na bagnecie jest ledwo co oleju na dodatek przy odpaleniu strasznie szarpie buda i jak nie dam gazu to po falowaniu obrotow spadaja do 900 i za chwile powoli spadaja i auto gasnie. Gdy dodam wiecej gazu zaczyna migac check a z wydechu leci taki bialo niebieski dym o specyficznym zapachu nie wiem jak go dokladnie opisac kilka mc temu robilem uszczelke pod glowica ze wszystkimi uszczelniaczami po drodze wiec wykluczam bialy dym spowodowany plynem chlodniczym na dodatek jak dodaje tego gazu to slychac takie stukanie metaliczne. Czytalem wiele watkow tutaj jak i na innych forach ale nie znalazlem dokladnie takich objawow jak ja mam dodam ze auto tak samo zachowuje sie na benzynie jak i na gazie jutro sprawdze moim super programem torque co za bledy wywala komp. Jedno pytanie z wniosku jaki wysnulem czytajac wszystkie tematy : Czy jest mozliwe ze to szarpanie jest spowodowane padnieta cewka i dlatego ze pali na 3 gary spala tak szybko olej i jest taki dym z wydechu ? Wczesniej robilem trasy po 500 km bez dolewki i informacji o poziomie oleju zawsze dolewalem przed wyjazdem. Edytowane 30 Marca 2016 przez 100p
mati95115 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Sprawdz czy w zbiorniczku od płynu chłodniczego nie robi ciśnienia. Prawdopodobnie tez ze właśnie cewka padła albo swieca nie spala do konca mieszanki i stąd biały dym, zagadką pozostaje szybko ginący olej. Sprawdz błedy to bardziej naświetli sytuację
100p Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Sprawdz czy w zbiorniczku od płynu chłodniczego nie robi ciśnienia. Prawdopodobnie tez ze właśnie cewka padła albo swieca nie spala do konca mieszanki i stąd biały dym, zagadką pozostaje szybko ginący olej. Sprawdz błedy to bardziej naświetli sytuację Sprawdzalem odkrecilem zbiorniczek i dawalem gazu nie babluje ani nie wywala plynu a sam plyn jest czysty bez tlustych oczek. Dzis podlaczylem pod kompa i wywala mi 2 bledy 1 to p0340 czyli czujnik polozenia walu rozrzadu i drugi p0304 wykryte wypadanie zaplonu cylinder 4 mam swiece co prawda nie nowe i od audi ale niby pasuja do audi podmienie zobacze co to da jak nic to zamienie jeszccze cewki i dam znac co wyszlo edit: odkrecilem swice z 4 cylindra i moim oczom ukazala sie cala czarna w mazi koncowka wymienilem ta swiece troche lepiej pracuje ale strasznie dymi a dym ma taki dziwny zapach i faluja obroty dodatkowo nie ma juz bledu z wypadaniem zaplonu ale dalej jest ten od walu rozrzadu ktos ma jakies pomysly ? dym zapewne jest od oleju wiec musi go palic ale gdzie tkwi problem ? Edit 2: Dotarlem do sedna sprawy prawdopodobnie jest uszkodzona glowica albo uszczelka pod ktora wymienialem we wrzesniu... nie pozostaje nic innego jak laweta i reklamacja u mechaniora. Witam dzis juz wiadomo ze moj silnik obecnie nie nadaje sie do niczego innego jak do remontu i to ewentualnie jesli jeszcze bedzie co tam remontowac. Moj mechanik mowi ze lepszym wyjsciem bedzie wymiana silnika i tutaj moje pytanie czy do tego auta mozna wlozyc cos innego niz ALT ? Widzialem gdzies wpis o 1.8T bedzie pasowac ? i jakie dokladnie oznaczenie ma ten silnik.
kipak Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 pasować będzie ale to duże koszta i ciężko dostać silnik w dobrym stanie . Możesz kupić sam słupek do ALT , będzie taniej niż remont ale znając życie i tak będzie palił olej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się