Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mój prawie 6 letni problem-turbo w awaryjnym, zimowe braki mocy itd..


jacek666b

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem auta od 6 lat. W skrócie napiszę moją walkę z notlaufem.
Pierwszy tryb awaryjny po około roku użytkowania, wyczyszczone kierownice (kolega z forum TOSIK), później około roku spokój.
Znowu problemy więc wywaliłem katalizator no i auto baardzo odetchnęło-nie musiałem nic czyścić (samo się zrobiło?!).
Później był czips na 143KM i 320NM (kolega z forum EDC TUNING).
Zauważyłem że, w lato wystarczy pojechać na trasę i przy ok. 160-180 km/h przejechać dosłownie minutę-miałem spokój na długo.
W zimę nie było tak kolorowo bo efekt działał, ale na jakiś tydzień (250km)-why?
Robiłem już logi dynamiczne, statyczne i wszystko co się dało. Zawsze werdykt był:zapieczone kierownice.
Bardzo często rano po wyjechaniu z domu, auto zaczynało gwizdać dopiero po jakichś 2 kilometrach-wcześniej bardzo słabe reakcje na gaz (tak wiem, zimny silnik).
Zatkałem EGR, turbina zaczęła stawać od razu aale...w trasie nie da się przekroczyć 140-przechodzi w tryb awaryjny.

Autem jeżdżę codziennie do pracy tj.17km (połowa to stanie w korku) i z powrotem. Raz, dwa razy do roku dalsza trasa, czasami w wakację do kolegi na działkę.
Kolega ma takie samo cudo z 1999r, jeździ nim jego kobieta czyli nie używa gazu, auto użytkuje tylko w mieście i nigdy nie miał takich problemów (auto ma dłużej ode mnie).

Pytanie brzmi-co z tym fantem zrobić? Kolega w audi a3 z tym samym AFN silnikiem i problemem, wymienił turbo na ORI Garreta, i po pół roku miał to samo.
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury który mi padł dwa dni temu, ale coś mi świta, że kiedyś był jakiś błąd w VAGU z nim związany...

Wymienić turbo? Wyczyścić IC? Odszczelnić EGR? Zła mieszanka? Zły kąt wtrysku? Nieszczelna rura? HELP BO JUŻ ZGŁUPIAŁEM!
Dwa tygodnie temu zostałem ojcem, muszę mieć sprawne auto, a nie mam też czasu na niepotrzebne zabawy z autem. Jeżeli jest jakiś magik z Warszawy to chętnie skorzystam.


Będę bardzo wdzięczny osobie która to przeczyta i mi pomoże!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi statyczne, dynamiczne i wrzuć to popatrzymy. Posprawdzaj wszystkie podciśnienia, starczy zagięty wężyk przy gruszce i już będzie przeładowywał. Mówisz, że masz wywalonego kata i to samo, może wtryski leją? Może przepływka kuleje chociaż to mało prawdopodobne to można ją podmienić, ale na początek zrób logi już będzie więcej wiadomo. Podmień n75. Grucha sprawna? Nie jest pognita?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi statyczne, dynamiczne i wrzuć to popatrzymy. Posprawdzaj wszystkie podciśnienia, starczy zagięty wężyk przy gruszce i już będzie przeładowywał. Mówisz, że masz wywalonego kata i to samo, może wtryski leją? Może przepływka kuleje chociaż to mało prawdopodobne to można ją podmienić, ale na początek zrób logi już będzie więcej wiadomo. Podmień n75. Grucha sprawna? Nie jest pognita?

W sobotę jadę na diagnostykę to zobaczymy.

Przewody wymieniałem, aczkolwiek ten odchodzący od zaworu do gruszki jest dziwnie naprężony, ale nie złamany. Gruszka cała.

Jak zobaczyć czy wtryski leją?

N75 i przepływka podmieniana-nie było różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić wtryski to musisz je oddać do pompiarza, on je sprawdzi, wyreguluje jak będzie trzeba.

Niedawno właśnie u znajomego w Leonie łapało notlaufy, a wężyk przy gruszce był zgięty, po wymianie wężyka nie to auto :) Najważniejsze, żeby dobrze zdiagnozowac problem bo czasem pierdołka jest winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić wtryski to musisz je oddać do pompiarza, on je sprawdzi, wyreguluje jak będzie trzeba.

Niedawno właśnie u znajomego w Leonie łapało notlaufy, a wężyk przy gruszce był zgięty, po wymianie wężyka nie to auto :) Najważniejsze, żeby dobrze zdiagnozowac problem bo czasem pierdołka jest winna.

Byłem dzisiaj u kolegi edc-tuning.pl któremu serdecznie dziękuję za diagnozę. Okazało się że turbina była niezbyt dobrze wyczyszczona, w przyszłym tygodniu jadę robić z nią porządek.

Mam tylko zagwozdkę:czy "odślepić" egr czy nie?

Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...