Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat P1292 open circuit


krzys_ck

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Kupiłem sobie taką padake za granicą 1.8T Bex. Podlaczylem kompa i pokazuje błąd termostatu 17700 P1292 -004 open circuit intermittent. Będę wracał samochodem do Polski niedługo przez Amsterdam i Niemcy. Nie mam możliwości rozebrać i sprawdzić. Na grzaniu w aucie mi nie zależy ale zastanawiam się czy na trasie przy prędkości 130, 180km/h silnik będzie pracowal na optymalnej temperaturze i nie będzie dużej różnicy w spalaniu?

Jestem przeciwnikiem żeby jeździć z takimi usterkami ale naprawdę nie mam jak tego naprawić.

Podpowiedzcie czy robić to koniecznie czy jechać w trasę, obserwować temperature i mieć nadzieję żeby nie padnie się w pozycji zamkniętej.

Pozdrawiam,

Krzysiek

To co będę sprawdzał podczas jazdy. Kopiuje tutaj żeby nie szukać.

Wyciete z podpiętego tematu:

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uslzkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Edytowane przez krzys_ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód dojechał ale z problemami. W Holandii padła jedna cewka. Nie pomyślałem o ewentualnych problemach i jechałem w niedzielę (wszystko zamknięte). Miałem ze sobą kompa więc wszystko szybko zdiagnozowałem. Szybki telefon do kogoś bardziej ogarniętego i decyzja o jeździe na 3 cylindrach z jedną padniętą cewką przez 1000km.

Podczas jazdy na 3 cylindrach w Audi A4 1.8 występują duże wibracje przy obrotach poniżej 2k i powyżej 3k. Trzeba znaleźć dobry zakres i trzymać się go. Da się jechać!

Ja średnio co 160km zmieniałem zepsutą cewkę na inny cylinder żeby uniknąć ewentualnych problemów.

Nie mam doświadczenia ze spalaniem w tym samochodzie więc nie wypowiem się czy coś mniej spalił przy tej opcji cylinder on demand.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...