Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI nagle zaczęło zalewać i opalać dwie świecę (strata mocy). Gdzie przyczyna?


dawidtee

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od dwóch dni jestem posiadaczem mojego pierwszego Audi, jest to B8, 2.0 TFSI 211km.

Moja sytuacja wygląda tak, że podczas powrotu do Wrocławia (100km) wszystko grało ładnie, samochód nie miał żadnych problemów. Następnie przez jedną dobę stał na parkingu i dziś pojechałem nim do pracy. Gdzieś po 3 km w korku zaczął nierówno pracować i zaświeciła się kontrolka EPC (dodatkowo wydawał trochę dziwny huczący głos, ale wydaje mi się, że to przez to że nie pali na jeden gar).

Pojechałem do zaufanego magika, żeby rzucił okiem na szybko i okazało się, że cewka padła, a dalej że świece są do d*py. Wymienił mi cewkę i komplet świec. Przez jakieś 30 - 40 min była żyleta. Jeszcze lepiej się zbierał niż wcześniej, aż do momentu korków (znów). Stałem ok 10 min w korku na obrotach sięgających niewiele ponad 1000 i problem wrócił ale stopniowo. Im dłużej tym bardziej opadał z mocy i trząsł. Finalnie po 40 minutach jak dostał kopa przy starcie to na dwójce dostał moc ale po zwolnieniu znów to samo.

Auto odstawiłem na parking, za pól godziny była już masakra. Ledwo ciągnął.

Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i mówi, że nic kompletnie mu się nie działo przez 3 tyś. km (wiadomo, że mógł ściemniać).

Pytanie ode mnie:

Czy jest możliwe, że po zalaniu słabej jakości paliwa może mi odwalać takie rzeczy? Dodam, że poprzedni właściciel lał 95, a ja zalałem 98, z tym że dostępna była tylko stacja "Intermarche" z paliwem ponoć od Orlenu.

Sprawa powinna się wyjaśnić w środę, jak odstawię auto na pełną diagnozę, ale wstępnie są przypuszczenia, że czeka mnie remont silnika bo dwie środkowe świece są opalane bądź zalewane.

Z góry dzięki za wszystkie informacje,

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca wcisnal Ci zarzniety motor i tyle ,niestety.

Jak nowe swiece zalewa do tego stopnia ze silnik sie trzesie i nie ma mocy ,to nawet nie chce wiedziec ile oleju tam idzie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalewa nowe świece olejem to nie ciekawie, z końcówki tłumika nie wykapuje olej? Po odkręceniu korka od wlewu oleju nie czuć spalinami z otworu?

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalewa nowe świece olejem to nie ciekawie, z końcówki tłumika nie wykapuje olej? Po odkręceniu korka od wlewu oleju nie czuć spalinami z otworu?

Olej nie wykapuje, a zapach z otworu muszę sprawdzić, bo nie mam pojęcia.

Myślałem jeszcze nad przeszczepem całego silnika zamiast łatania problemów, ale to też trochę gra w ciemno, bo nie wiadomo do końca co się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za wpadniecie pomiędzy wódkę a zakąskę, ale pozwolę sobie na mala dygresje :)

Ile to czasu a przede wszystkim pieniędzy można zaoszczędzić rejestrując się tutaj PRZED kupieniem auta :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i wydech suchy, a i spalin również nie czuć.

Edytowane przez dawidtee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...