maciekg 1 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli w prawidlowo dzialającym chlodzeniu silnika temperatura cieczy powinna sie zagrzewac chybciej i trzymac zawsze 90 st. to w sytuacji, gdy termostat jest wadliwy, temperatura cieczy wzrasta wolniej od momentu uruchomienia silnika tak? Dzisiaj rano zrobilem taki test, uruchomilem silnik, szybko przelaczylem na kanal 51 w panelu klimatyzacji i uruchomilem stoper w komorce. Wyniki przedstawiaja sie nastepujaco: 10 st. C - 31 sek. 20 st. C - 1 minuta 32 sek. 30 st. C - 2 minuty 32 sek. 40 st. C - 3 minuty 33 sek. 50 st. C - 4 minuty 33 sek. i tu musialem przerwac bo spieszylem sie do pracy. Badanie robilem na biegu jalowym (nie dodawalem gazu). Jeszcze mala ciekawostka, rowno po 30 stopniach wylaczylo sie ssanie i wskazowka opadla na 980-970 obrotów. Moj termostat jest padniety, bo na trasie trzyma nie wiecej niz 65 st. C Temperatura powietrza w chwili wykonania testu 1-2 st. C Zachecam Was do wykonania podobnego testu i podzielenie sie swoimi wynikami. Pozdrowienia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waters 0 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Odkąd kupiłem Wahlera zapomniałem o tym że mam termostat :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areckid 0 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Tylko co daja czasy pomiaru? Z czym to porownac i do czego odniesc? Jak cos nie dziala jak powinno to trzeba wymienic termostat i to wszystko, ma byc 90*C i tak trzymac PS. dzieki za test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekg 1 Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem. Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spedyt Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem? Ale to nie zmienia faktu że jest do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrog 1 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Poczytaj w FAQ forum "Silniki Pb" tam jest sporo o termostatach. Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem. Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem? na biegu jałowym zawsze się długo nagrzewa. Powiedz nam czy na postoju (nieg jałowy) nagrzewa ci się w ogóle do 90 stopni? Sprawdzałeś błędy, nie masz żadnego związanego z czujnikiem temp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Twoje badanie termostatu jest nic nie warte!!! Chcesz go sprawdzić rozgrzej w spokojnej jezdzie do 60st.C temp. sprawdzasz na klimatroniku pod kodem 49 (nie 51!!!) lub VAGiem, potem już przy ostrzejszej jezdzie (do 3000 no 3500obr.) na maksa - przyrost temp. powinien stanąć na 90 st.C zarówno na zegarze jak i klimatroniku. Jesli Na wskaźniku jest mniej a klimatronik pokazuje dobrze 90 st. to do wymiany czujnik jeśłi oba mają za niska temp. to termostat. dla pewności sprawdzasz dolny wąż idący z bloku do chłodnicy pewnie będzie zimny. przy działającym termostacie i temp. 90 st. uchyli się i tym wężem popołynie płyn tymsamym będzie on lekko ciepły, temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC a max jest przy 102 St.C - więc nie musi być gorący ale lekko ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiki 2 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC w benzynie też zamykam bo temat jest już wałkowany gdzie indziej :arrowr: FAQ Silniki Pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi