Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tyrkotanie po zmianie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam koledzy ostatnio zrobiłem rozrząd i oczywiście w tym zmiana oleju i postanowiłem wymienić olej na Motul 5w40 , wcześniej miałem castrol edge 5w30 i wiadomo była płukanka , ale jestem bardzo zawiedziony i nie wiem jak rozwiązać problem ponieważ teraz kiedy silnik jest zimny czyli dość długo tyrkocze ale bardzo mocno dla takiego pedanta jak ja jest to nie do wytrzymana , stawiam na olej ale nie jestem pewien w dziecinie mechaniki jestem "amatorem" także pytam o zdanie was koledzy mam nadzieje że razem z wami uda mi się rozwiązać ten problem bo stało się to bardzo nie przyjemne a miało być niby cicho i pięknie .. za pomoc z góry dziękuje

ps. do tego doszedł filtr paliwa i oleju jak by to coś miało pomóc w diagnozie

Edytowane przez kedo666
Opublikowano

zobacz stan poziomu oleju. Jak jest mniej niż połowa między minimum a maximum, to podlej tak, żeby było bliżej maxa. Może to Ci coś zmieni.

5W30 jest rzadszy od 5W40. Posiada mniejszą lepkość i słabiej uszczelnia. Silnik będzie Ci pracował głośniej i to jest normalne. Jak twoja motorówka ma sporo nalatane, a zakładam że pewnie 300+ to lepiej byłoby dać mu 5W40. Pracowałby ciszej.

Opublikowano (edytowane)

138tyś niby .. i dużo ludzi z forum mówiło że nawet wygląda ja tam się nie znam nie mi oceniać ale wcześniej na 5w30 auto chodziło idealnie zero tyrkotania i silnik jest igiełka wszystko wymieniam na czas kontroluje stan auta na bieżąco auto używane tylko 2 razy w tygodniu a tak tylko w garażu sobie stoi na kompie sprawdzany żadnych błędów .. a co do stanu od zrobienia tego nie sprawdzałem zaraz idę do garażu sprawdzić i zrobię mu dolewkę jak coś ;)

zobacz stan poziomu oleju. Jak jest mniej niż połowa między minimum a maximum, to podlej tak, żeby było bliżej maxa. Może to Ci coś zmieni.