Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 2.8 ACK - Wysokie obroty po odpaleniu (ssanie ?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto po odpaleniu jakby przez 2-3minuty chodzi na wyzszych (ok. 1200) obrotach. Wygląda to jak w starym polonezie kiedy odpalało się na ssaniu a po jakimś czasie sanie się wyłączało i silnik powracał do normalnych obrotów biegu jałowego. Sytuacja jest niezalezna od temperatury otoczenia, było tak w zime, i tak samo jest w lato, natomiast po rozgrzaniu auta do temp roboczej i ponowynym urochomieniu na rozgrzanym silniku juz tak się nie dzieje, aż do czasu kiedy silnik całkowicie sie wystudzi do temp otoczenia sytuacja sie powtarza od początku. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to który mógł ulec uszkodzeniu? Jak to sprawdzić i co dokładniej?

Opublikowano

Tak, odpowiada za to czujnik temperatory wody ukladu chlodniczego G2/G62. Wynika, ze masz go sprawny i nie masz sie o co martwic :)

Opublikowano

Aha, to tak ma byc nawet w ciepłe dni ze na tym ssaniu chodzi przez jakiś czas? Nie wiem może się myle ale kiedyś jakoś tego nie zauwazałem ze po odpaleniu na zimnym chodził na wyższych obrotach...

Opublikowano (edytowane)

tak w lecie ssanie tez jest potrzebne, kazdy stary wolnossak tak ma nie masz co sie martwic

gorzej gdyby z ssania nie chcial zejsc, a tak jest ok :wink:

pzdr

Edytowane przez uszolek
Opublikowano

Akurat ja ostatnio mialem przypadek z uszkodzonym czujnikiem temperatury (kupilem podrobe oryginalu jak sie okazalo :decayed: ) i wlasnie to bylo na przelomie marzec/kwiecien, gdzie jeszcze doskwieraly nam temperatury zewnętrzne rzędu 0-3st.C i wlasnie o poranku jak było 0st.C nie było w ogóle ssania, tylko samochód od razu śmigał na ~740obr/min co mnie zdziwilo, a zaś jak było 12-14st.C to na zimnym odpale ssanie się włączało. No i oczywiście do tego dochodziło to, że gdy samochód był na pewno nagrzany to wskazówka pokazywała ~70st.C a na kanale 49 klimatronika było 70-76st.C max.

Piszę tak dla potomności jakby komuś się to zdarzyło, że to jest ewidentna awaria czujnika G2/G62

Aha no i oczywiście w VAGu jest błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...