Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamarzające rurka klimatyzacji


hardy_pol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wymianie kompresora (a nawet 2 bo okazało się, że nie działają) mam problem z zamarzającą rurką. Rurka ta cieńsza z korkiem w komorze silnika, zamarza mniej więcej od wysokości korka do wejście w kabinę, dosłownie po 2-3 minutach jest cała w szronie, po lekkim naciśnięciu wentylka poleciało trochę oleju i jest lepiej ale problem dalej występuje. Natomiast jeżeli klimatyzację nastawię na 20 stopni i jakieś 3-4 kreski prędkości to po przejechaniu 20km nie było problemu. Do VAG'a w tym momencie nie mam dostępu, jak dobrze pamiętam był błąd czujnika promieniowania słonecznego (?). Klimatyzacja szczelna, kompresor ponoć zdrowy jak z fabryki ( ;) ), rolka i pasek nowy. Napełnione 550 czynnika próżnia robiona 15min.

Pierwsze co pomyślałem o osuszaczu ale teraz pytanie do forumowiczów czy zacząć od tego czy raczej sprawa leży gdzieś głębiej?

Edit:

Aha zamarza tylko ta jedna rurka.

Edytowane przez hardy_pol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysza rozprezna do sprawdzenia i osuszacz . Dysze radził bym wymienić koszt 15 zł tylko czynnik trzeba ściągnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dysza rozprężna to dobry strzał. A osuszacz to każdorazowo trzeba wymieniać przy otwieraniu układu.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanko jeszcze takie: do BDG który dławik? W sensie jakiego koloru bo widzę, że jest ich kilka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest określić jaki . Najlepiej wyjąć i sprawdzić . Ale zawsze możesz pocisnac do hurtowni i powiedzieć jaki samochód silnik itd to ci dobiera. Mi dobrał właśnie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanko jeszcze takie: do BDG który dławik? W sensie jakiego koloru bo widzę, że jest ich kilka

tutaj >>>> http://google.plauto-czesci/zawory-klimatyzacji,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,2-5-tdi-163km,5-4731-16882-100358.html

Tam jest o-ring do wymiany 8E0260749,oraz jak zdecydujesz się rozszczelnić układ to jeszcze osuszacz.

Edytowane przez xcentriq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dyszą lub zaworem rozprężnym jest temperatura w okolicach 0 stopni więc skraplanie wody czy nawet szronienie, dopóki nie zamarza parownik, jest prawidłowym objawem pracy układu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...