Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B7 BRD Przerywa na wolnych, duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Szukałem czegoś na ten temat i jest tego sporo, ale nie dokładnie z moimi objawami i nic konkretnego.

Auto to: A4 B7 2008r. 2.0TDI BRD 170KM

Problem polega na tym, że auto trzęsie na wolnych obortach. Dziwne jest to, że jeden dzień jest ok i pracuje równiutko a dzień później znowu telepie. Jeden wtrysk lał ale został zregenerowany. Do tego staram się jeździć ekonomicznie a spalanie i tak na poziomie 10-10,5L w cyklu wyłącznie miejskim (FIS pokazuje 9-9,5L ale kłamie :) ). Auto wydaje mi się też lekko mułowate. Sprawdzałem w VCDS korekcje wtrysków i o dziwo na każdym z nich korekcja waha się cały czas od -1 do +1 na zmiane. Czy tak powinno być? Błedów nie ma żadnych. Podpowiecie jakie jeszcze moge sprawdzić parametry VCDSem? Auto co prawda jest wystawione na sprzedaż, ale chciałbym uwolnić przyszłego właściciela od tego problemu. Mam nadzieje, żę tym razem temat zgodny z regulaminem bo znowu mnie opierdzielą :)

Opublikowano

Ja mam korekcje na pompkach 0,25/0,40 rozrząd ustawiony na lusterko 0,0. Spalanie też mam w granicach 10 litrów na mieście, te 170 KM samo w sobie jest strasznie mułowate. Jeździłem kilkoma BRD każde jedzie tak samo beznadziejnie, ani to elastyczne ani dynamiczne. Dla Mnie porażka ten motor do tego auta.

- Sprawdź sobie EGR, rozrząd, masz DPF ?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam korekcje na pompkach 0,25/0,40 rozrząd ustawiony na lusterko 0,0. Spalanie też mam w granicach 10 litrów na mieście, te 170 KM samo w sobie jest strasznie mułowate. Jeździłem kilkoma BRD każde jedzie tak samo beznadziejnie, ani to elastyczne ani dynamiczne. Dla Mnie porażka ten motor do tego auta.

- Sprawdź sobie EGR, rozrząd, masz DPF ?

Panowie mała sugestia z mojej strony po jakimś czasie każde auto jest mułowate i brakuje tych koni :)

Edytowane przez klattaa
Opublikowano

Ale ja je dopiero kupiłem :) Dpf jest bo zapala sie wypalanie co jakis czas. Egr i rozrzad sprawdze bo niekt tam nie zaglądał. Egr da sie jakos sprawdzic w VCDS czy trzeba go rozebrac?

Opublikowano

Kolego piszesz ze "Dpf jest bo zapala sie wypalanie co jakis czas" wg. mnie coś jest nie tak z silnikiem lub jego osprzętem ponieważ tak kontrolka zapala się tylko wtedy kiedy nie zachodzi tzw. ciche wypalania które nie powoduje zapalania kontroli dpf. Tu masz link z opisem silnika poczytaj i zobaczysz o co chodzi z tym wypalaniem http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300. A i jeszcze jedna uwaga pompowtryskiwaczy do tego silnika się nie regeneruje tylko możliwe jest ich czyszczenie ultradźwiękiem, jeżeli ktoś twierdzi że zregenerował PPD Siemens/Continental który jest piezowtryskiwaczem to chyba trochę naciąga rzeczywistość.

Opublikowano

Obiawy typowe do walniętego dpfa. Sprawdź czy poziom oleju nie rośnie a jak tak to bierz się za naprawę bo potem koszta takie ze klękajcie narody; /

Opublikowano

W zdrowym brd niema prawa zapalić się kontrolka dpf!! A jak będziesz chciał wycinać. .... napisz do mnie ja kupowałem zamiennik z allegro i polecam!!!!!! Co prawda przy zamienniki baczek delikatny przy pełnym ogniu jest ale w UK na przeglądzie a jest bardzo rygorystyczny pod względem spalin mieści się w normie.... ja na tym dpf zrobiłem 35tys teraz kumpel cieszy się samochodem:)tak nawiasem zamiennik 900zl stary sprzedajesz za 400zl.....prosty rachunek..... u dobrego tunera wycinka i program około 2500zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...