Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potrzebny elektryk


Chudy112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie potrzebuje jakiegoś kolegę który jest w stanie stwierdzić pomierzyc czy mój akumulator nadaje się do wymiany czy po prostu coś mi go na postoju rozladowuwuje pozdrawiam

Najlepiej z okolic Wodzisławia Śląskiego

Chyba ze ktoś mi da instrukcje co mam dać na tym mierniku aby sprawdzić ten aku

efcbddd2be4b42c3f08efa4b5b19d169.jpg

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Chudy112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to podejdź sobie do sklepu gdzie sprzedają aku i zapytaj czy mogą ci zmierzyć twój akumulator. W zależności jaki posiadają miernik albo ci powiedzą albo wydrukują sprawność twojego akumulatora i bedziesz miał wtedy pewność czy aku do wymiany czy fo ładowania i szukania upływu w instalacji.

Tym miernikiem zmierz sobie na sucho bez silnika ile ci pokaże powinno być ponad 12V tylko to do końca wiarygodne nie jest bo możesz mieć poniżej 12V bo aku rozladowany jest dlatego w tym sklepie ci to sprawdzą, a potem zapal silnik i znów zmierz sprawdzisz od razu alternator powinno być pomiedzy 13.7V do 14.4V Pozdrawiam

Edytowane przez sagakama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz miernik w czym problem. Pierwszy pomiar kabelki wpiete jak na zdjęciu miernik na V stałe łącze przykładasz do klem akumulatora ma być ponad 12V. To samo robisz na włączonym silniku powinno być kolo 13,8 do 14,4v. Jeśli któryś z pomiarów jest zły wtedy możesz zmierzyć pobór prądu. Wykonaj te dwa pomiary potem napisze jak zmierzyć pobór prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję wszystkim jak tylko odbiorę auto z Aso to to pomiarze. Auto w serwisie ma robiony tylni zderzak ;) PZU chciało wypłacić 619,44 zł wiec pomyślałem ze w Aso pewnie taniej zrobią i nie będę się musiał denerwować hehe. ;)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Ok dziś miałem trochę czasu i pomierzylem go na postoju ma f29be4974e7bc0a0dabbca54c32bbf28.jpg

Jak odpale to ma

e673cc169db0ea8bce5272c56b40da08.jpg

Głównie chodzi o to ze jak stoi chwile to musze go długo kręcić aby odpalił najgorzej po nocy przekrecam i powoli powoli zaczyna kręcić po chwili odpala ale trzeba go trochę potrzymac. Oczywiście zegar w aucie się resetuje

Wniosek aku do wymiany?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze zrobiłem obciążenie aku i po 10 min 003 -004 czyli chyba ok?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kezor szczerze to nie mam pojęcia nigdy tego nie sprawdzałem możesz dać mała podpowiedź jak to sprawdzić?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak Ci resetuje zegary przy rozruchu to aku padlina szczególnie że masz benzynke więc to powinno kręcić jak wiatraczkiem jak będziesz zmieniał aku to bierz co najmniej 65 Ah- 72 Ah i na prąd rozruchu jakieś 650-800 A, powinno wystarczyć.

Na swoim aku zrób test pod obciążeniem podłącz miernik jak do pomiaru napięcia i zakrec rozrusznikiem jeżeli napięcie spadnie poniżej 9-10v podczas kręcenia to aku złom.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy coś Ci wciąga prąd na postoju ten sam miernik wkładasz w obwód między aku a instalacje samochodu tj odlaczasz kleme może być + podlaczasz do niej jeden kabel od miernika który wcześniej musisz przestawić na pomiar prądu taki znaczek A ustawiasz mu zakres na mA i drugi kabel miernika podlaczasz pod wyjście + akumulatora następnie zamykasz samochód z pilota i patrzysz co się dzieje na mierniku. Nie rób tego przy odpalonym aucie ani nie próbuj odpalić auta na takim połączeniu -uszkodzi się miernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mówisz + wyciągnąłem zamknąłem auto i podłączyłem miernik po jakimś czasie 0'03 było więc chyba ok

Teraz jeszcze sprawdziłem jaki mam teraz aku masakra 12v 54ah czyli malutki i tak jak mówisz podejrzewam ze niestety na wykończeniu. Będzie trzeba zainwestować w coś lepszego ;) dziękuję Michał za podpowiedź ;)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalogowo 1.8t ma jakos 44ah wiec nie masz malego ;) kwestia pojemnosci jest jeszcze. bo za maly sie moze przeladowac a za duzy sie nie doladowuje na krotkich trasach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale na postoju się rozladowuwuje a obciążenie 0,03 czyli normalne. Ja bym obstawial wymianę aku ;) tylko teraz kwestia tego jaki najlepiej do 1.8 t wziąść

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu brać mniejszego niż 65 Ah spokojnie go sobie altek doladuje a większy prąd rozruchu będzie sprawiał że rozrusznik sprawniej będzie kręcił, 0,03A to praktycznie żaden pobór, ciekawe czy to przed czy po wygaśnięciu canow? 52Ah to maleństwo jeszcze nie wiadomo ilu letni, brak pojemności prawdopodobnie zasiarczony nie ma sensu tego reanimowac jednorazowy wydatek i na kilka lat masz temat z głowy, możesz jeszcze zerknąć na rozrusznik może ma zapieczone tuleje ale wtedy po nocy by Ci nie padał aku....

Edytowane przez MichałA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary zrobione, wszystko wskazuje na aku. Podejdź do firmy która zajmuje się akumulatorami niech zmierza go pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku jutro zmieniam juz zamówiony 65 Ah wsadzić trochę większy ;)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...