Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek/ubytek płynu chlodzacego...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wiem że temat był poruszany setki razy ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.... a więc tak od dwóch tyg mam a4b6 1.9tdi 131km oznakowanie silnika awx. Zauważyłem wyciek płynu ze zbiorniczka, wymieniłem zbiorniczek na oryginał ale nic się nie zmieniło dalej to samo, auto nie kopci, nie miesza płynu z olejem, po odkreceniu korka na rozgrzanym silniku poziom płynu się podnosi, węże na rozgrzanym silniku są twarde, z nawiewu po ustawieniu temp. na maxa leci gorące powietrze, większy ubytek jest gdy gwałtownie jeżdżę... czy to uszczelka pod głowicą, czy mikro pęknięcia głowicy? Dodam że płyn w zbiorniczku czysty, auto się normalnie grzeje i nie przekracza 90° prosiłbym o konkretne odp

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy nie cieknie na wężach z nagrzewnicy (przejście pomiędzy podszybiem, a komorą silnika), miałem kilka takich przypadków. Sprawdź jeszcze czy nie cieknie na łączeniu termostat ➡ silnik, jeśli cieknie delikatnie to od razu paruje i wycieku nie widać.

Edytowane przez car_diag_cork
Opublikowano (edytowane)

Ale ja wiem skąd mi wyrzuca, z odpływu w zbiorniczku, wszystko za zbiorniczkiem mam zachlapane...

Edytowane przez ziben07
Opublikowano

Przepraszam, nie załapałem z Twojego pierwszego posta ;) Podjedź do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi zawartość co2 w zbiorniczku wyrównawczym.

Opublikowano

Na zimnym silniku odkreciłem korek, odpaliłem auto, poczekalem aż się zawgrzało do 70° delikatnie zacząłem zwiększać obroty no i zaczęło wywalać płyn chłodniczy... :-\ rozumiem że to nie jest normalna rekacja? Uszczelka do wymiany?

Opublikowano

Niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Miałem bardzo podobnie. Chociaż u mnie jak kręciłem silnik do max 2000 obr./min. to płynu nie wyrzucało. Jednak jak tylko zwiększałem obroty to odrazu płyn uciekał przez zbiorniczek.

Opublikowano

Orientuje się ktoś ile wyjdzie koszt naprawy? Albo same części?

Opublikowano (edytowane)

Koszty mogą być różne, zależy czy chcesz to zrobić dobrze. U mnie sama obróbka głowicy wyniosła 1000zł (planowanie, nowe uszczelnienia i gniazda pompowtryskiwaczy). Z 700zł kosztowała reszta części. Robocizny nie liczę bo sam wymieniałem.

Edytowane przez veron

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...