Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zawór regulacyjny sprezarki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie co zrobic z tym błedem, gdzie szukac dokladniej przyczyny, mial ktos podony problem?

01232 (Kody błędów) Zawór regulacyjny sprężarki klimatyzacji (N280) usterka elektryczna w obwodzie

vdi8r7r5.jpg

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano

Mam podobny błąd. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę?

Opublikowano
Mam podobny błąd. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę?[/quote

Uszkodzony zawór sprężarki.

Opublikowano

Uszkodzony zawór sprężarki.

Z tego co czytałem to może być też problem z zasilaniem (tak też było u kubabkb), także będę musiał udać się do jakiegoś specjalisty. A czy uszkodzony zawór może oznaczać też uszkodzoną sprężarkę (nic takiego nie wyszło w VAG-COM), albo inną poważną usterkę?

Opublikowano

Uszkodzony zawór sprężarki.

Z tego co czytałem to może być też problem z zasilaniem (tak też było u kubabkb), także będę musiał udać się do jakiegoś specjalisty. A czy uszkodzony zawór może oznaczać też uszkodzoną sprężarkę (nic takiego nie wyszło w VAG-COM), albo inną poważną usterkę?

Sygnał tam idzie ze sterownika. Gdzieś w moich postach jest napisane jak sprawdzić czy sygnał wychodzi. Jeżeli wychodzi to zostaje tylko zawór.
Opublikowano

akoz masz identyczne wartosci A/C jak ja czy masz moze minimalne napiecie?

Opublikowano

U mnie wygląda to tak:

lqznwno2.png

Mam nadzieję, że o to chodziło, bo jestem zielony w obsłudze VAGa. Wygląda podobnie do Twojego i chyba jest napięcie, zatem jednak uszkodzony?

Opublikowano

tak , wychodzi na uszkodzenie zaworu w Twoim wypadu poniewaz jest minimalne napiecie.

wiec szukaj zaworu;/

Opublikowano

tak , wychodzi na uszkodzenie zaworu w Twoim wypadu poniewaz jest minimalne napiecie.

wiec szukaj zaworu;/

Jak sprawdzić jaki to model? Można takie coś znaleźć na allegro, olx itp? Można bez problemu wymienić sam zawór zachowując samą sprężarkę i odczynnik? Czy warto w ogóle się w to bawić czy trzeba znaleźć jakiś porządnych specjalistów?

Opublikowano

Trzeba gaz oddciagnac. Lepiej znajdź serwis wyposażony w tester zaworów . Zapłacisz parę złotych i wszystko będziesz wiedział. Wygląda na uszkodedzenie zaworu.Ale na odległość możemy tylko pogadac

Opublikowano

jedz do dobrego serwisu klimy oni ci wszytko sprawdza dokladnie, bedzie trzeba odciagnac czynnik i wtedy wymienia ci zawor , spisz jaki masz model sprezarki i wtedy bedziesz wiedzial jaki zawor kupic do niej (tyle wystarczy). pewnie ze oplacalana impreza w Twoim wypadku

Opublikowano

Trzeba gaz oddciagnac. Lepiej znajdź serwis wyposażony w tester zaworów . Zapłacisz parę złotych i wszystko będziesz wiedział. Wygląda na uszkodedzenie zaworu.Ale na odległość możemy tylko pogadac

jedz do dobrego serwisu klimy oni ci wszytko sprawdza dokladnie, bedzie trzeba odciagnac czynnik i wtedy wymienia ci zawor , spisz jaki masz model sprezarki i wtedy bedziesz wiedzial jaki zawor kupic do niej (tyle wystarczy). pewnie ze oplacalana impreza w Twoim wypadku

Dzięki za rady, tak zrobię :) A orientujecie się może jakie to są mniej więcej koszty?

Opublikowano

w niemczech jak szukalem zaworu(poniewaz myslalem ze to on jest uszkodzony) , koszt nowego to 50E, wiec mysle ze w polsce bedzie cos kolo 150zl plus za robocizne z odciagnieciem czynnika kolejne 50E, ale mysle ze w polsce bedzie o wiele taniej.

Opublikowano

Mam błąd zaworu n280 nie uruchamia się klimatyzacja.Sprzegiełko sprawdzone,czynnik  jest.Po podpięciu kompa wyszło coś takiego

że nie ma prądu na zaworze,ale po włączeniu na panelu klimy pojawia się wartość 0,004.Czy to znaczy że zawór jest ok.Piszecie że jeśli jest jakieś minimalne to jest ok.Czy jednak problem z elektryką

Sprawdzałem w innym audi tylko że A6 i tam prąd jest jeszcze przed włączeniem klimy z panelu,po włączeniu jest jeszcze większy.

Spoiler

 

 

SmartSelectImage_2018-04-14-14-13-27.jpg

SmartSelectImage_2018-04-14-14-13-01.jpg

Screenshot_20180414-142124.jpg

Opublikowano

Mnie również dopadł problem z klimą. Dawniej działała a teraz zero reakcji. Wymieniłem osuszacz oraz dyszę rozprężną.Vcds pokazuje 4 bary błędów brak.  Econ gaśnie tyle że wiatrak się nie załącza choć w teście elementów wykonawczych silnika działa. Sprzęgło sprawne.Wydaje mi się że jak wsiadam popołudniu do auta to czuć przez chwile chłodne powietrze z kratek.Spróbiję wymienić zawór w sprężarce bo fizycznie go słychać ale może nie działać właściwie. 

Opublikowano
W dniu 4.06.2019 o 23:32, roger18sx napisał:

Mnie również dopadł problem z klimą. Dawniej działała a teraz zero reakcji. Wymieniłem osuszacz oraz dyszę rozprężną.Vcds pokazuje 4 bary błędów brak.  Econ gaśnie tyle że wiatrak się nie załącza choć w teście elementów wykonawczych silnika działa. Sprzęgło sprawne.Wydaje mi się że jak wsiadam popołudniu do auta to czuć przez chwile chłodne powietrze z kratek.Spróbiję wymienić zawór w sprężarce bo fizycznie go słychać ale może nie działać właściwie. 

Jak udało się rozwiązać problem? U mnie przy lekkim dodaniu gazu rozłącza sprężarkę. wtedy wskakuje 0.
To też może być przyczyną ten zawór? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...