ExeQtoR Opublikowano 21 Czerwca 2016 Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Witajcie, Jak sprawdzić prawidłowo szczelność dolotu? Zrobiłem sobie zatyczkę z wentylem, do tego mam kompresorek z lodówki - koła pompuje do 2,5 atmosfery. Więc próbowałem i patrze po chwili, że nic nie nabiło... Zatkałem wejście odmy do dolotu - poprawiło się coś zaczęło nabijać... ale zaczęło się "bulgotanie" tak jak gdyby olej w silniku.... nie nabijało więcej niż 0.3 atmosfery - tyle co nic.. Zatkałem jakiś mały wężyk od dolotu - efekt taki sam... Pytanie, jak Wy sprawdzacie szczelność dolotu? pacjent: A4, b6, Q, Avant, 1.8T [bFB] OKI, znalazłem na YT: 1. Odkręcamy tip z przepływomierza i wsadzamy i wkręcamy puszke od WD-40, pasuje niemal idealnie.2. Odkręcamy DV od tipa3. Odkręcamy rurkę idącą od grzybka wchodzącego do tipa, najlepiej od strony odmy. Łatwiejsze rozwiązanie.4. Podłączamy dmuchawkę kompresora do przewodu ciśnieniowego. Ja użyłem do tego wężyk idący od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora. Odkręcamy korek wlewu oleju.5. Dmuchamy najpierw powoli do 0.2 bara i *#cenzura#* zwiększając ciśnienie do około 1 bara.Filmik dla ciekawskich z samego sprawdzania dolotu, mojego autorstwa. Bulgotanie jest OK, tak być powinno. Syczenie nie jest OK, wtedy szukamy nieszczelności. Edytowane 21 Czerwca 2016 przez ExeQtoR 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się