gucio199888 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Cześć, jestem nowym użytkownikiem, więc na początek, witam wszystkich serdecznie O moich problemach z silnikiem 2.0 ALT mógłbym pisać na prawdę długo, bo przerobiłem już chyba większość napraw, łącznie z tym że w tym momencie jeżdżę już na 3 silniku (mam ten samochód 2 lata), a dokładnie to kończy mi się okres gwarancji rozruchowej i muszę podjąć decyzję czy go biorę czy nie. Po odebraniu samochodu od mechanika byłem naprawdę zadowolony, autem jeździło się na prawdę fajnie, silnik cicho pracował, nie szarpał, nieźle się zbierał, problemy zaczęły się pojawiać po przejechaniu około 1000 km. Pierwszym problemem jest to że podczas jazdy zaczął mi się zapalać komunikat o niskim poziomie oleju, pomimo że olej jest i ten silnik bierze go naprawdę mało, komunikat znika dopiero po tym jak otworzę maskę i wyciągnę bagnet ( nie ma reguły czy to po dłuższej jeździe, czy po przejechaniu 5km) Drugą sprawą jest to że po przejechaniu około 200 km zapalił mi się check P0171 System Too Lean (Bank 1) wiem że za ten błąd może odpowiadać wiele rzeczy, ale czy ktoś może podpowiedzieć z czym najczęściej wiąże się ten błąd? A i zauważyłem że odkąd świeci się ten błąd to przy gwałtownym przyspieszaniu od 2000 tys obrotów gdzieś tak do lekko ponad 3000 tys samochód kilka razy jakby się dławił, jest to dokuczliwe, szczególnie w przypadku gdy jest mało czasu na wyprzedzenie i przy gwałtownym dodaniu gazu samochód zwalnia zamiast przyspieszać, (samochód jest z instalacją gazową, ale dzieje się to na obu rodzajach paliwa) Trzecim problemem jest to że samochód po przejechaniu około 1000 km zaczął głośno odpalać, tzn słychać takie terkotanie jak w starym dieslu przez 3-4 sec Co mnie tutaj dziwi to to że miałem z tym problem we wszystkich 3 silnikach, ten który mam obecnie, na początku odpalał świetnie, później odpalał głośno po tym jak odstał min 12h, a teraz jest go słychać po odstaniu 6h nawet jak jeszcze dobrze nie wystygnie. Doradźcie coś z tym proszę, wiem że to może być wariator, ten zawór itd. wymieniałem to już w poprzednim silniku w który wpakowałem 2,5 tys i auto dalej odpalało głośno, co to jeszcze może być? Nie jest dziwne że na tym nowym silniku dopiero po czasie zaczęło się to pojawiać? Dodam że pierwszy tysiąc zrobiłem przejechałem na Castrolu 10W 40 i po tysiącu jak zacząłem słyszeć ten hałas wlałem Castrol 5W 40 bo myślałem że może zrobił się brudny i jest problem ze smarowaniem, ale wymiana nic nie dała. Z góry dziękuje za udzieloną pomoc Pozdrawiam Łukasz
rybus85 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Najpierw kolego wylej ten syf zwany Castroem i zalej porządnym olejem. Jak kupiłem samochód to jeździł właśnie na Castrolu i co chwila kontrolka oleju i też miał duży na niego apetyt. Po zmianie spokój. Mniej oleju bierze i kontrolka jak faktycznie niski stan Z resztą nie pomogę
gucio199888 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2016 Najpierw kolego wylej ten syf zwany Castroem i zalej porządnym olejem. Jak kupiłem samochód to jeździł właśnie na Castrolu i co chwila kontrolka oleju i też miał duży na niego apetyt. Po zmianie spokój. Mniej oleju bierze i kontrolka jak faktycznie niski stan Z resztą nie pomogę Dzięki za info, w sumie z producentem oleju nigdy nie zmieniałem lałem tylko Castrol, na jaki olej Ty zmieniłeś?
rybus85 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Mobil a teraz Motul. Na Motulu całkiem inna bajka
gucio199888 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2016 Mobil a teraz Motul. Na Motulu całkiem inna bajka 5w 40?
rybus85 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Dokładnie Mobila miałem 5W 30 a Motula mam już 5W40
A4b620 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Czy już wiesz może od czego dławi się twoja a4 ?/
gucio199888 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 Czy już wiesz może od czego dławi się twoja a4 ?/ Dzisiaj byłem to sprawdzić i mechanik powiedział że prawdopodobnie to zapchany katalizator.
A4b620 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Czy już wiesz może od czego dławi się twoja a4 ?/ Dzisiaj byłem to sprawdzić i mechanik powiedział że prawdopodobnie to zapchany katalizator. Własnie czekałem co napiszesz, bo mi od czasu to czasu też takie coś robi pomiędzy 2tyś obrotów a 3 ... na 2 biegu szczególnie.
gucio199888 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Opublikowano 1 Lipca 2016 Cześć, poniżej dorzucam link do filmiku w którym nagrałem jak odpala mój motor, za tydzień zaprowadzam auto do mechanika, żeby go rozebrał i sprawdził co i jak......jak coś będę wiedział dam znać https://www.youtube.com/watch?v=wYiE08ApCUA
A4b620 Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 (edytowane) Cześć, poniżej dorzucam link do filmiku w którym nagrałem jak odpala mój motor, za tydzień zaprowadzam auto do mechanika, żeby go rozebrał i sprawdził co i jak......jak coś będę wiedział dam znać https://www.youtube.com/watch?v=wYiE08ApCUA Hmm ja z pewnością też oddam w przyszłym tygodniu samochód żeby na urlop było wszystko ok. Z objaw widać, że może to być katalizator. Tylko czy regeneracja będzie czy co, to jeszcze nie wiem. Może tylko strumienica. Edytowane 1 Lipca 2016 przez A4b620
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się