rafe1 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Witam Od niedawna mam Audi a4 b5 z 1997 roku z automatyczną skrzynią biegów AG4. Zauważyłem że czasami samochód nie przerzuca na 4 bieg.Wydaje mi się że wtedy jest tylko 3 bieg.Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu wszystko powraca do normy.Na początku było to sporadyczne a teraz coraz częściej.Vag pokazuje błąd Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 01N 927 733 CN Component: AG4 Getriebe 01N 3815 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Błąd Zapis.: 00258 - Solenoid Valve 1 (N88) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Po skasowaniu błąd powraca Poprzedni właściciel twierdził że wymieniał olej?Nie wiadomo czy mu wierzyć.Nic nie wspomniał o filtrze Proszę o pomoc
Hezen Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Do wymiany elektrozawór N88 w sterowniku hydraulicznym - trzeba sciągnąc miske skrzyni. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
rafe1 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Opublikowano 17 Lipca 2016 Dzięki za szybką odpowiedz Hezen. Ja jestem totalnym laikiem ale chciałbym sam naprawić usterkę.Z waszą pomocą powinno się udać. Mam kilka pytań Czy trzeba zdemontować kasete (sterownik hydrauliczny) aby wymienić elektrozawór N88 Może krótki opis schemat jak zdjąć elektrozawór( jak jest przymocowany).Jest tam kilka podobnych do siebie.Czy przy okazji ściągania warto by było wyczyścić pozostałe elektrozawory,styki ? Dzięki za szybką odpowiedz Hezen. Ja jestem totalnym laikiem ale chciałbym sam naprawić usterkę.Z waszą pomocą powinno się udać. Mam kilka pytań Czy trzeba zdemontować kasete (sterownik hydrauliczny) aby wymienić elektrozawór N88 Może krótki opis schemat jak zdjąć elektrozawór( jak jest przymocowany).Jest tam kilka podobnych do siebie.Czy przy okazji ściągania warto by było wyczyścić pozostałe elektrozawory,styki ? Witam Niestety nie udało mi się naprawić usterki.Na forum znalazłem schemat w którym miejscu znajduje się elektrozawór N88 i jaką ma rezystancje(55-65) Zakupiłem używany zawór i przy okazji wymieniłem olej( Ravenol 5/4hp),nowa uszczelka i filtr.Wszystko miało być ładnie i pieknie.Po wymianie elektrozaworu vag pokazywał nadal błąd n88, kasowanie nic niedało. Elektrozawór ten wymieniony miał rezystancje 64 oma.(powinien być dobry?)Pomyślałem że może dwa są walniete i w skrzyni podmienie zawory tam gdzie napewno jest dobry np. N89 z N88(ten niby zły)I tak zrobiłem.Trochę ciężko te zawory schodzą z zaczepów, trzeba uważać żeby nie uszkodzić taśmy.Teraz po odpaleniu pokazuje dwa błedy n88 i n89.Jest jeszcze gorzej niż było.Mam tylko 3 bieg,nawet po zgaszeniu silnika i ponownym właczeniu.Ma ktoś jakiś pomysł,może to nie elektrozawory?Proszę o pomoc
Hezen Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Taśma elektrozaworów do sprawdzenia. Wydaje mi się że taśma na N88 jest uszkodzona, oraz elektrozawór który kupiłeś. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Lipca 2016 przez Hezen
rafe1 Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Opublikowano 23 Lipca 2016 Taśma elektrozaworów do sprawdzenia. Wydaje mi się że taśma na N88 jest uszkodzona, oraz elektrozawór który kupiłeś. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Wczoraj sprawdziłem wszystkie elektrozawory -są dobre mają po 63 omy.Nie było potrzeby kupowania używki którą zamieniłem na n88 Taśma elektrozaworów jest dobra miała lekki luz na n89 dlatego wyskoczył drugi bład na vagu (to był skutek złego wyciagania zaworów z taśmy,trzeba uważać) Przejechałem się samochodem i myśłalem ze wszystko w porządku ale po jakimś czasie był tylko 3 bieg.Po wyączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko powracało do normy.Po jakimś czasie znowu tryb awaryjny. Vag pokazuje Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 01N 927 733 CN Component: AG4 Getriebe 01N 3815 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Błąd Zapis.: 00258 - Solenoid Valve 1 (N88) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Wiazka na n88 jest dobra Hezen czy mogę coś jeszcze sprawdzić lub zrobić?
Hezen Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 (edytowane) Sprawdzić przewody i wtyczki przy skrzyni (konektory wyczyscić i prysnąć jakimś kontakt-sprey'em) Pod dywanikiem przedniego pasażera jest komputet skrzyni, sprawdź czy jest wilgotny lub zalany wodą, spraedź też wiązke i wtyczke) Komputer skrzyni rozkręć i sprawdź czy z elektroniką na płytce jest wszystko dobrze. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 23 Lipca 2016 przez Hezen
mandriospo Opublikowano 14 Listopada 2022 Opublikowano 14 Listopada 2022 Czy udało się rozwiązać problem? Mam taki sam problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się