Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRAK MOCY 2.0 tdi BRD


84hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem tego typy ze po przejechaniu paru km (5 km max ) zmula mi auto i wywala kontrolkę świec żarowych .... żadnych błędów .... podmieniłem przepływke i nic , zmieniłem zawór doładowania i dalej nic jakieś 3 tygodnie wcześniej padła mi przepustnica ale zmieniłem na nową . . . . błedów nie łapie ewentulanie co pokazuje od czasu do czasu to nie doładowanie .... może to egr ???? ma ktoś jakiś pomysł ??? prosze o pomoc dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprwdz dokładnie podcisnienia... sporadycznie sie zdarza ze peka łacznik podcisnienia do pokrywy zaworów

czesto tez ulega uszkodzeniu membrama w regulatorze podcisnieniowym kolektora dolotowgo który steruje klapami wyrowymi...-ale tu pod tyłkiem spadku mocy nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprwdz dokładnie podcisnienia... sporadycznie sie zdarza ze peka łacznik podcisnienia do pokrywy zaworów

czesto tez ulega uszkodzeniu membrama w regulatorze podcisnieniowym kolektora dolotowgo który steruje klapami wyrowymi...-ale tu pod tyłkiem spadku mocy nie odczujesz.

witam ,jedynie co sie pojawia to niedoładowanie na kompie ....podciśnienia sprawdzone ,egr zdemontowany wyczyszczony i działa, spadek mocy odczuwalny od razu .......zmula sie ,sprężynka sie pojawia i zero blędów... qr masakra ... a zawór (gruszka) turbo może dawać takie efekty ? niby tylko 300zł ale juz tyle co wymieniłem i nic nie pomaga ze teraz to juz mi nawet na to szkoda :) najgorsze jest to ze nie wywala zadnego błedu nawet jak odepnę wtyczke od tej gruszki ... f*ck...macie jakieś inne pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś był w ecu i masz pocieta tabele błędów dlatego błędów nie widzisz

Dpf jest na pokładzie?

W 16V nie ma możliwości aby się wieszal egr. Jak częściej egr to jest wogle szczelny-na tek przepustniczce wyrabia się pierścień uszczelniający a nawet potrafi wogle spaść co powoduje nieszczelności i efekt jest jakby egr był uchylony

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś był w ecu i masz pocieta tabele błędów dlatego błędów nie widzisz

Dpf jest na pokładzie?

W 16V nie ma możliwości aby się wieszal egr. Jak częściej egr to jest wogle szczelny-na tek przepustniczce wyrabia się pierścień uszczelniający a nawet potrafi wogle spaść co powoduje nieszczelności i efekt jest jakby egr był uchylony

dpf jest na 100% ... dziwi mnie troche ze komuś wcześniej nie chciało by sie wymienić np gruszki a wywalić błąd z tabeli ... generalnie jak 3 tygodnie temu padła mi przepustnica to bład wywalilo . . . nie wiem sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiązałeś problem?

jeszcze nie, dzisiaj bede wiedział chyba był problem z klapami ... ale jeszcze nie wiem na 100%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klap w kół.ssacym nawet jak będzie uszkodzony regulator podcisnieniowy (nieszczelny) to klapy pozostają w spoczynkowej pozycji czyli otwartej a przez to ze ciągnie "lewe"powietrze z zewnatrz to będzie spadek mocy może z 2km.wlasnie problem robiłem w S.Leonie FR z pomiarami na hamowani -odłącz od tego regulatora podciśnienie i zaślep je -może też być uszkodzony relektrozaworek sterujący tymi klasami czyli zablokowany w pozycji pracy ze zaciąga podciśnienie i mogłeś jeździć caluczas z zamkniętymi klasami w kolektorze co powodowało że motor się nie napelniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klap w kół.ssacym nawet jak będzie uszkodzony regulator podcisnieniowy (nieszczelny) to klapy pozostają w spoczynkowej pozycji czyli otwartej a przez to ze ciągnie "lewe"powietrze z zewnatrz to będzie spadek mocy może z 2km.wlasnie problem robiłem w S.Leonie FR z pomiarami na hamowani -odłącz od tego regulatora podciśnienie i zaślep je -może też być uszkodzony relektrozaworek sterujący tymi klasami czyli zablokowany w pozycji pracy ze zaciąga podciśnienie i mogłeś jeździć caluczas z zamkniętymi klasami w kolektorze co powodowało że motor się nie napelniał...

Witaj a powiedz mi twoim zdaniem bo właśnie mam uszkodzona to gruszkę podcisnieniowa przy kolektorze ssącym na razie mechanik podciągnał ręcznie te klapy i sa ciagle w pozycji zamknietej czy to cos powoduje na dłuższa jazdę auto pracuje chyba podobnie jak wczesniej gdy sie jej nie zdażyło że wpadała w tryb awaryjny miałem blaszka zaslepiony egr teraz jeszcze komputerowo go usuneli i wyskoczył bład na kolektorze ssącym mogła przeładowywać turbinę ta gruszka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy uszkodzonym regularorze nie możliwe jest aby klapy zamknąć więc nie wiem jak mu się to udało.

Klapki zostawić otwarte. Ja np wogle już ich nie mam.

Od regulatora Odepnij podciśnienie i je zaślep np śrubka i tak narazie lataj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy uszkodzonym regularorze nie możliwe jest aby klapy zamknąć więc nie wiem jak mu się to udało.

Klapki zostawić otwarte. Ja np wogle już ich nie mam.

Od regulatora Odepnij podciśnienie i je zaślep np śrubka i tak narazie lataj...

wyrzucił regulator zaślepił wezyk a mocowanie od klapek co steruje nim regulator chycił na opasce niby w pozycji zamknietej auto troszke bardziej kopci przy pedał w podłoge i jakby czuje że niby idzie ale niema tego chyba zrywu,pewnie spróbuje poluzowac tę opaske i zobaczyc jak w drugiej pozycji klapek bedzie szła szukam na allegro samego zaworka jakoś cięzko znaleźć pewnie będzie tak jak widze z całym kolektorem ssącym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso dostępny bez problemu 65zł.

Po kiego grzyba on go wogle wyciągał... Skoro membrana jest w nim padnieta a w środku jest sprężyna która wypycha regulator do pozycji otwartych klap a on teraz klapy zamknął i motor teraz się nie napełnia powietrzem dlatego kopci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi że lepiej je uchylić i tak mozna by jeździć zobaczę ściągne opaskę w niedziele i obadam jak idzie a ten regulator to spoko że w serwisie jest dostępny sprawdzę wykonam tel czy mają i go kupię i te klapy niech sobie chodzą wiem że moga sie one urwać i narobić problemu ale jeśli cos nie mieszam mam całkowicie zaślepiony egr więc do motoru nigdy nie wlecą czy tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie...klapy są za EGRem także jak sie zerwie to do cylindera ma 10cm lotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłacze się pod temat - też mam problem z BRD i brakiem mocy do 2500 obr. Turbina osiąga pełne doładowanie przy ok 2500 obr/min, nie ma żadnych błedów, przebieg 180k.

Sprawdzałem przepływomierz - jest ok, nastawy się pokrywają z wartością rzeczywistą, układ dolotowy jest szczelny brak przedmuchów. Turbina świerzo po regeneracji, przed regeneracją objawy były takie same. Mam oryginalny DPF, raz był w regeneracji i w ciagu ostatnich 50000 km zapaliła się tylko raz kontrolka. Generalnie zero problemów z DPF do tej pory, tylko teraz walka z turbodziurą :( powyżej 2500 obr wgniata w fotel :) Moja jazda to 70% trasa 30% miasto

.

Poniżej logi z VCDS-a, może coś podpowiecie :) wężyki podciśnienia sprawdzone i przeczyszczone, N75 sprawdzałem w BS i wygląda ok - on/off różnica ok 180mbar

http://vaglog.pl/log_272512.html

http://vaglog.pl/log_272511.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyraznie turbina laduje za pozno,

podcisnienie lub silownik.

Ruch sztangi wydaje się prawidłowy - wypinając wężyk podniśnienia przy zapalonym silniku widać jak sztanga porusza się bez zacięć - załaczone podciśnienie bez problemu wciaga się do końca az do ogranicznika.

Próbowałem skrócić sztangę (o ok 2 obroty nakretką) ale efekt jest taki że przy ok 2500obr doładowanie zaczeło przekraczać wartość zadaną o ok 100mbar, potem się zrównało z wartością zadaną. Turbo dziura się nie zmiejsza, po 2500 lepiej wgniata w fotel :)

Zastanawiam się czy to nie wina dpf-a, zapełnienie popiołem 72g, wypalenie średnio co 200km przy jeżdzie mieszanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wrażenie że czasami auto jeździ normalnie -jest dół nie ma tej turbodziury....? Zazwyczaj tak jest bynajmniej u mnie a jak nie ma skwaru na dworze to auto fajnie sobie radzi.... - Sądzę że poprostu za dupe trzyma Dpf...stąd te turbo dziur, słaby dół itd...silnik własnymi spalinami się dusi

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...