Repik 1 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Witam wszystkich!Próbowałem znaleźć podobny temat, ale mi się nie udało, może dlatego, że jestem nowy na tym forum i nie do końca potrafię odpowiednio szukać, ale po prostu nie ma, dlatego proszę o wyrozumiałość. Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 1.8t 163km z roku 2006. Moje pytanie dotyczy alternatora. Mianowicie jest niewielkie podejrzenie, że może powoli się kończyć. Czasem na biegu jałowym pulsują światła. Na pewno jest uszkodzony zawór odmy - falujące obroty, po "zduszeniu" wężyka co idzie od kolektora do odmy problem z obrotami ustępuje. Ale nie tego dotyczy ten problem. Mianowicie Audi zostało sprowadzone ze Szwecji, a więc zaraz po przekręceniu kluczyka same włączają się światła mijania. I moje pytanie dotyczy tego jakie napięcie po odpaleniu zimnego auta powinno być. U mnie po odpaleniu, bez nawiewu i radia, ale na światłach jest w okolicach 13,5V. Żadna kontrolka od ładowania się nie zaświeca, ale czeka mnie za jakiś czas dłuższa trasa a(ok 1700km w jedną stronę), więc wolałbym być pewniejszy, czy alternator jest na wymarciu czy jeszcze trochę wytrzyma. Pozdrawiam Repik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszek1001 7 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 13.5 - do 14.8 powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobike 0 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Normalnie do 14,4 V. Trzeba sprawdzić szczotki i regulator napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Repik 1 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Czyli jeżeli będę miał powyżej 13.5V to mogę uznać, że wszystko jest w porządku czy lepiej się przyjrzeć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobike 0 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 13,8 do 14,4 V jest uznawane za poprawne ale moim zdaniem poniżej 14V to za mało aby poprawnie ładować akumulator. Ja bym zajrzał, to tylko kilka śrubek a może już się szczotki kończą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Repik 1 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Dzięki wielkie. Dziś po powrocie z pracy dokładnie przyjrzę się temu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 i nic z tym nie zrobisz,13.5 niby mało ale tak mają te 1.8t i nic sie nie dzieje nowy reg. ma 14V plus straty i taki wynik będzie sprawdz szczotki a dokładnie ich długość,i jak są długie to kilka lat pojezdzisz z tym napięciem ładowania 13,5v i nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Repik 1 Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Dzięki wielkie za odpowiedź. Wczoraj sprawdziłem z ciekawości napięcie na akumulatorze po całej nocy. Było 12.51 także wydaje się, że wszystko jest ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcus 1 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Alternator bosch czy valeo? Ładowanie mierz na takim obciążeniu z jakiego na codzień korzystasz (światła, dmuchawa itd.) Zmierz też ile jest woltów z samego alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się