Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Czas świecenia - oświetlenie wnętrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, po zamknięciu drzwi światło wewnętrzne w kabinie świeci się dosyć długo. Natomiast po włączeniu centralnego zamka z pilota światło kabinowe gaśnie po 2 sekundach. Czy jest sposób wydłużenia czasu świecenia po zamknięciu z centralnego do np 10 sekund. Chodzi o to że chciałbym podłączyć pod to lampy przeciwmgielne czyli zrobić coś na zasadzie oświetlenia odprowadzającego.

Opublikowano

Pewnie by się dało! A jak podłączysz pod to przeciwmgielne to będą się one zapalały zawsze jak drzwi otworzysz albo jak lampkę w środku zapalisz?! :thumbdown: Trochę do D...

Opublikowano

OO dobry pomysł, chyba się tym zajmę. Tylko trzeba się zastanowić nad tym jat to ma działać. Standardowe sterowanie odpada, bo nie chcemy, żeby za każdym razem się to zapalało. Jak sygnalizować kiedy się ma zapalać a kiedy nie??

Może jakimś przełącznikiem?? Albo za pomocą pilota, wykorzystując dodatkowy kanał, np od wlewu paliwa??

Chyba z tym wlewem paliwa będzie najrozsądniej :mysli: Wciskamy przycisk na pilocie i zapalają się nam światła na jakiś określony czas. Będzi nam jeszcze potrzebny przekaźnik czasowy. Ja u siebie w wolnym czasie to zrobię i wszystko opiszę, tylko musze znaleźć trochę czasu.

Opublikowano

hmmmmmmm wpadlem sądze na świetny pomysł. Posadam funkcje domykania szyb i szyberdachu z kluczyka. jednak nie mam fabrycznego alarmu. Mam alarm firmy "x" (nie podaje nazwy z wiadomych wzgledów) ktory nie posiada mozliwosci podlaczenia domykania szyb (nie ma w module takiego wyjscia), sygnal z centralki trwa ok 2do 3 sekund. Ten czas nie wystarczy na zamkniecie szyb i dachu. Zakupilem centralke ktora wydluza ten czas do 10s. Po zamontowaniu szybki i szyber zamykaja sie zaraz po wlaczeniu alarmu, piekna sprawa. I sadze ze jezeli centralka wytrzyma choc nie wiem jak to sprawdzic to mozna by poprostu kablem rownoleglym ktory idzie od centralki domykania szyb do kabla w drzwiach kierowcy, podlaczyc kabel ktory idzie od centralki do bezpiecznika odpowiadajacego za swiecenie lamp przeciwmieglnych. Reasumujac: wlaczajac alarm sygnal idzie takze do centralki domykania szyb a takze rownolegle do swiatel przeciwmgielnych. Sygnal ten jest podawany przez 10s ten czas jest na domykanie szyb a takze na swiecenie lamp przeciwmgielnych. Jednak takiego efektu nie uzyskamy juz rozbrajajac alarm (otwierajac drzwi z pilota) chyba ze podlaczajac druga taka centralke. Co sądzicie na ten temat??

Opublikowano

Ja bym wykorzystał przekaźnik czasowy, zaraz nad tym pomyślę i zaprojektuje taki schemat.

Nie możesz podłączyć równolegle pod centralkę, spalisz ją, zbyt duże prądy. Centralka wysyła tylko sygnały przeważnie maks 0,2 A. Jak podłączysz większe obciążenie to jest po centralce.

Opublikowano

hmmmm dobrze wiedziec. Ale bajer bylby nawet nawet :naughty:

Opublikowano

Jestem ciekawy jak to ugryziecie może se tez takie coś wyrezam :evil:

Opublikowano

No ja mialem jedna koncepcje ale kolega mnie przystopowal. Bo faktycznie halogeny H4 troche pradu ciagna i centralka mogla by nie wytrzymac

Opublikowano

Tu schemacik, jakies sugestie poprawki ?? Koszt ok 40-50 zl za dwa przekaźniki.

schemat.th.png[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 16:44_________________________________________________To co jest wyżej to jest schemat dla układu typowo pneumatycznego czyli dla A4 przed 96 rokiem. Tam gdzie jest napisane alarm (sygnał zamknięcia i otwierania) to jest jeden przewód (jest on między pompą a sterownikiem pompy, gdzieś na tym odcinku wpięte są sygnały od alarmu).

Podczas zamykania wysyłany jest tym przewodem sygnał masy, a podczas otwierania sygnał +12. Sygnał ten podawany jest przez kilka sekund aż do zamknięcia auta. Po wykonaniu operacji nie ma nic na tym przewodzie (ani 0V ani 12V)

Zaraz zrobię schemat dla aut powyżej 96 roku też pneumatyczny ale pompka jest zespolona z modułem komfortu. W takim przypadku idą dwa przewody sterujące które podają masę na moduł komfortu, jeden podaje sygnał na zamknięcie drugi na otwarcie, ale są to 2 masy i podawane krótko.

Proponuje przekaźniki ASE 3RT150 (z czasem ustawiania opóźnienie 0-150s) lub ASE 3RT30 (z czasem ustawiania opóźnienie 0-30s)[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 17:14_________________________________________________Drugi schemat dla naszych A4 po 96 roku:

schemat2.th.png

Chciałem jeszcze sie przyznać że nie znam każdej A4 i mogę się pomylić. Gdyby komuś coś nie działało to czekam na żale, postaram się pomóc.

Opublikowano

Powiedzmy ze to rozumiem, ale czemu podpinac az 4 żarówki jak to jest w przyadku schematu pierwszego. Czy te przekaźniki podtrzymuja prąd przez jakiś określony czas??

Opublikowano

To są żarówki przykładowe, na pewno jest ich 2 (dwa halogeny masz), tak jakoś mi się narysowało 4.

Polega to na tym, że jak puścisz sygnał (chwilowy) na cewke przekaźnika (prostokącik) to przekaźnik zamknie styk (to coś obok cewki), na określony przez Ciebie czas. Rozumiesz?? Jak podasz napięcie na cewkę i zdejmniesz je to styk i tak będzie zamknięty przez czas jaki określiłeś.[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 19:27_________________________________________________Przekaźnik znajdziecie na stronie:

http://www.ase.hoste.pl/

I wszelkie dane techniczne.

Aha moc maks żarówek (wszystkich, czyli jak mamy dwie to tą moc należy podzielic na 2):

P=15A*12V=180W[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 19:30_________________________________________________Jak sobie założe halogeny to też sobie coś takiego zamontuje :)

Opublikowano

Czyli ten przekaźnik ma funkcje regulacji dlugosci czasu zwarcia styku?? Co do mocy to obie żarówki halogenowe w moim przypadku są to H4 mają łączną moc 110W czyli zostanie zapas.

Opublikowano

Tak możesz regulować, za pomocą śróbki (to jest opornik, jak kręcisz to zmienia swoją rezystancję):

- 3RT30 - czas regulacji od 0 do 30 sekund

- 3RT150 - czas regulacji od 0 do 150 sekund

Opublikowano

I jak ustawie ten czas na np 10 sekund to przy podlączonej żaróweczce 5W będzie to 10 sekund tak samo jak w przypadku podłączenia 110W?? Czyli mała moc odbiornika nie zwiększa tego czasu a duża moc go nie skraca??

Opublikowano

Czas nie zależy od mocy.

Opublikowano

No ok, wiem że aby zamykały mi się szybki musiałem wpiąć się w kabel który szedł od zamka drzwi do centralki centralnego zamka. To i pewnie aby zaświeciły mi się halogeny p. mgielne musiał bym się także wpiąć do tego samego kabla co centralka domykania szyb.

Opublikowano

Jeżeli masz standardową centralkę to kolory kolejno powinny być:

- pomarańczowy,

- biały,

- żółty,

- pomarańczowo/czarny

- biało/czarny

- żółto/czarny

Powinieneś się wpiąć w biały. Schemat z dwoma przekaźnikami.

Nie odpowiadam za zniszczenia :) bo nie wiem jaka masz centralkę i jak podłączoną, ale jeżeli standard to tak powinno to działać.[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 23:56_________________________________________________Aha i nie zapomnij o diodach

Niewiele kosztują, a nie wiem co się stanie jak przepływ prądu pójdzie do centralki. W sumie te prądy są nieduże i raczej nic się nie powinno dziać ale dla pewności wstaw je.

Opublikowano

Diody masz na mysli bezpiecznik. A Ty u siebie bedziesz taki bajer montował ?? :chytry:

Opublikowano

Dioda to dioda a bezpiecznik to bezpiecznik.

Najpierw musze mieć halogeny, ale myślę, żeby wykorzystac postojówki w tym celu. Poczekam az bedzie troszke cieplej i może się za to wezmę.

Opublikowano

postojówki nie dadzą takiego efektu. Z wykształcenia nie jestem elektronikiem wiec nie wiem czym sie różni dioda od bezpiecznika. W elektryce robie to ile potrafie. elektronika to już cięższa dla mnie sprawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...