Toomaszek Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Witajcie. Taka sprawa w innych postach opisywalem jakie to przygody miałem z silnikiem i wogole. Ale do rzeczy. Po całkowitym remoncie silnika czyli blok glowica panewki pierścienie korbowody ogólnie wszystko turbina tez po regeneracji wycięty dpf. Kopci na bialo siwo niebiesko jak odpalam jak przyspieszam czy np. Jadę na 3 za wycieczkowiczem chmura dymu. Ma ostry zapach jak schyliłem się nad rurą żeby coś wywaąchać to aż mi oczy łzawily. Dodatkowo na odpalonym silniku wyjołem bagnet to zaczą wydobywać się taki sam biały dymek po 1300km olej z maksimum spadł na mniej więcej pół na pół między minimum a max Jak myślicie co to może być ? Mechanik coś pomieszał?
piotrsob1 Opublikowano 9 Lipca 2016 Opublikowano 9 Lipca 2016 Czyli silnik masz po kapitalnym remoncie , jak mechanik by się spisał , to żadnych problemów być nie powinno Duże zużycie oleum może oznaczać duże zużycie tulei cylindrowych, albo źle dobrane pierścienie tłokowe . Kopcenie na siwo przy nieubywającym płynie chłodniczym może oznaczac faka przy usuwaniu DPF-a, być może sterownik dalej podejmuje próby wypalenia cegły której już nie ma Przy takim zakresie uszkodzeń silnika w dziesięcioletnim aucie, nieporozumieniem było według mnie w ogóle podjęcie decyzji o remoncie serca, ja na Twoim miejscu bym wkładał drugi silnik, najlepiej 1,9 AVF-a ,
SotoM Opublikowano 9 Lipca 2016 Opublikowano 9 Lipca 2016 Ja bym pochylił się przy wtryskach... Nie wymienione uszczelnienia lub uszkodzone przy wkladaniu... Mechanik musiał by być kompletnym idiota jakby zamontowal nieprawidłowe pierścienie...
Toomaszek Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Opublikowano 10 Lipca 2016 Byłem wczoraj u mechanika no i na odpalonym silniku odkręcił korek od oleju i stwierdził że jego zdaniem 100% Odma bo za duże ciśnienie na korku i że olej idzie w turbinę.
pksmlody Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Tak na prawdę z tego co opisujesz, to może być wiele różnych rzeczy... Nikt Ci raczej nie pomoże "o tak na forum" bez zobaczenia samochodu... Mam nadzieję, że naprawa nie wyniesie Cię za dużo. Powodzenia.
piotrsob1 Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 (edytowane) Jak w skrzyni korbowej utrzymuje się podwyższone ciśnienie to faktycznie wygląda na odmę , objawy pasują . Szukaj nowej pokrywy głowicy Edytowane 10 Lipca 2016 przez piotrsob1
Toomaszek Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Opublikowano 13 Lipca 2016 Wymieniłem odme na niby używaną ale dobrą. No i jest jescze gorzej chyba. Za 2 tygodnie jak wrócę z pracy, wrócę chyba do swojej dawnej odmy. Ale kurde czemu on dalej tak kopci. Egr ? Wtryski? I wydaje mi się ze kopci dopiero jak troszkę się rozgrzeje. Korek po odkręceniu dalej Wypycha nie wiem co już robić z tym samochodem. Mam pomysł juz żeby znizyc cenę auta i go sprzedać jak najszybciej
piotrsob1 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) Zmierz ciśnienie w skrzyni korbowej: Dobre by było żeby manometr miał mniejszy zakres pomiarowy niż mój, ten na filmie ( najlepiej do 1 bar) Po dłuższej chwili od podłączenia do rurki miarki oleju cały czas powinien pokazywać zero. Jak tak będzie to odma jest sprawna, a ja obstawiam złe usunięcie DPF-a z programu sterującego silnikiem, który cały czas podejmuje próby jego wypalania Edytowane 13 Lipca 2016 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się