Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą


fanthomas18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jakiś czas temu podczas jazdy zauważyłem że wskazówka od temp cieczy zaczęła mi spadać (silnik rozgrzany) do ok 80st, sprawdziłem vagiem i temp w silniku pokazuje 89st, a w liczniku tak jak na zegarach, ok 80st. Pojeździłem trochę i za każdym razem temp na wskażniku rosła do 70st i tak stała. Do wymiany poszedł czujnik, kupiłem zamiennik firmy "KW" po wymianie to samo, wymieniłem czujnik na drugi, nowy tej samej firmy- bez zmian. Kolejny raz wymieniłem czujnik na nowy- ta sama firma i znowu nic, wczoraj wpadł nowy ori czujnik z aso i ZNOWU NIC, temp idzie do 70st i stoi. Po każdej wymianie czujnika temp sprawdzałem vagiem i za każdym razem w silniku temp pokazywało w granicach 90st (+/- 2stopnie) a w liczniku tak jak na zegarach- ok 72st. Termostat wymieniany na początku tego roku. Po rozgrzaniu silnika chłodnica na górze w rogu (po stronie kierowcy) ciepła, na dole zimna, przewód który idzie od obudowy termostatu do chłodnicy zimny, czyli termostat teoretycznie działa prawidłowo. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy kupiłeś termostat bo moim zdaniem to termostat się za wcześnie otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś nie rozumiem. Konkretnie to Twojego toku rozumowania.

Jest sobie czujnik, który wysyła sygnał. Sygnał ten można odczytać albo w liczniku w postaci wskazówki albo vagiem.

Program pokazuje dobrą temperaturę a licznik złą. A ty? A ty wymieniasz czujnik. No ma to sens. :huh:

Albo nie sprecyzowałeś co gdzie i co pokazuje i stąd nie rozumiem co się dzieje.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę odczytywałem vagiem w "engine" I tak pokazuje ok 90st- czyli dobrze, odczytywałem też w "instruments" vagiem- czyli wskazania licznika i tam mi pokazuje 72st i tak samo pokazuje na liczniku w postaci wskazówki, reasumując- jest 1 czujnik który wysyła 2 sygnały, jeden do sterownika silnika a drugi do licznika i u mnie między tymi wskazaniami jest rozbieżność gdzie wskazania powinny się pokrywać to czego tu nie rozumieć? Co innego mam wymienić? Termostat? Czemu? Skoro w silniku pokazuje dobrą wartość a na liczniku złą.


Soul sugerujesz że problem leży w liczniku? Jutro podmienie licznik na inny i zobaczymy co będzie

Robiłem test zegarów, wszystkie wskazówki "chodzą" płynnie i zatrzymują się w odpowiednim miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczal wlasnie od podmiany zegarow, a nie termostatu :wink:

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz, już trochę sprecyzowałeś gdzie i co pokazuje się.

Ehhh, to już chyba najpewniej wsadzić termometr obok czujnika i zobaczyć co on pokaże.

Przecież nie ma tam jakichś dwóch sygnałów z jednego czujnika. To jak ten drugi do licznika wędruje? Pocztą Polską, że się zgubił?

Może ja się na ropniakach nie znam, ale podejrzewam, że i tutaj 90*C to temperatura właściwa po nagrzaniu silnika.

Tyle pokazuje komp, ale wskazówka i instruments cluster w vagu pokazują inną, więc może vag wcale nie pokazuje tego co daje czujnik na licznik a właśnie to co sam licznik wskazuje. Wiem, że głupio brzmi to zdanie, ale chodzi o to, że może licznik przekłamuje prawidłowy sygnał a vag nie czyta tego sygnału a właśnie to co licznik przekłamał.

W skrócie, weź drugi licznik i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie ma tam jakichś dwóch sygnałów z jednego czujnika.

zdziwisz sie kolego ale własnie tak jest ze ten czujnik wysyła dwa sygnały

jeden do komputera a drugi do zegarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiony jestem. Aż go sobie wyszukam i obaczę.


Na szybko sprawdziłem i jest G2 - Engine Coolant Temperature Sensor, ale ma tylko dwa piny. No, ale skoro uważasz, że jest 3 to jeszcze poszukam.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to jest czujnik G2/G62 i jest właśnie 2-funkcyjny i u mnie ten czujnik jest 4-pinowy

Edytowane przez fanthomas18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to są dwa czujniki w jednej obudowie.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/264510-jak-sprawdzic-dzialanie-czujnik-temp-cieczy-chlodz-g2g62/


Witam
Problem dokładnego sprawdzenia czujnika temperatury opisałem kiedyś na elektrodzie, więc wrzucę również tu moje doświadczenia. Chodziło o wysokie spalanie.
cytuję moją wypowiedź: "...miałem już kiedyś podobny problem w audi (AWX-ten sam silnik) i okazało się że nowy czujnik tez był walnięty (w jednym czujniku są dwa - jeden daje na kompa ("silnik"), drugi na zegary). Widzę ze masz vag-a, wiec zrób taki test - na zimnym silniku podepnij kompa, sprawdź jaką pokazuje temperaturę w silniku (Engine, w kilku blokach ją pokazuje), nie odpalaj, wejdź w instruments i poszukaj (nie pamiętam) w którymś bloku pokazuje temperaturę na zegary - powinny być zbieżne (w engine i instruments). Odpal auto i sprawdzaj co jakiś czas jaka pokazuje w engine, jaka w instruments - powinny być mniej więcej zbieżne, chociaż wiadomo, przejście z engine do instruments trochę trwa wiec może się zmienić w miedzy czasie, ale na pewno nieznacząco - w granicach błędu. Nagrzej go jak najmocniej, aż temperatury przestaną się zmieniać - jeśli będą równe ale poniżej 90C to myślę ze termostat, jeśli różne ale któraś osiągnie 90C to czujnik. No chyba ze obydwa czujniki padły, ale wtedy myślę ze będą rozbieżne pomiary nawet jeśli żaden nie pokaże 90C. U mnie na zegary pokazywał 90C, a na kompa ("silnik") dawał max 76C - efekt - spalanie o prawie litr więcej. Jeśli chcesz jeszcze dokładniej zbadać czujnik to zdemontuj go, zrób przedłużki kabli od czujnika do kostki, zanurz główkę czujnika w wodzie i termometr najlepiej spirytusowy obok niego. Podepnij vag-a i zrób dwa pomiary - najpierw odpal obserwację w instruments, podgrzewaj wodę i obserwuj co pokazuje termometr i vag, a pózniej taki sam pomiar tylko w engine, ja tak zrobiłem i dowiedziałem się wszystkiego o swoim czujniku:)"
Miłej zabawy :)
A przedłużka przydaje mi się do dziś :)


I jeszcze.

Ale wyrokować nie ma co, dobrze drugi licznik sprawdzić albo to gdzieś słabo stykają wtyczki.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym sprawdzałem, sprawdzę jeszcze na zimnym a jutro wpadnie drugi licznik


Na zimnym silniku temperature w engine vag pokazuje 28,8st a w instruments 30,0st


Chciałem dziś podmienić zegary o sprawdzenia i odpiąłem żółtą kostkę na chwile, po czym nie wiem czemu podłączyłem ją ponownie i nagle wskazówka wskoczyła na 90st, przejechałem jakieś 40km i póki co dobrze pokazuje temp. Sprawdzałem vagiem i różnica między engine a instruments jest ok 2st, czyli jak narazie wszystko w porządku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...